Νέους προορισμούς, αλλαγές σε δρομολόγια, τιμές εισιτηρίων κατά βάση ίδιες με τις περσινές και σειρά εκπτώσεων λανσάρουν για την επερχόμενη θερινή, αλλά και για την πασχαλινή, τουριστική περίοδο οι ακτοπλοϊκές εταιρείες. Για να δουν πάντως στα τέλη της χρονιάς κέρδη στα ταμεία τους, ευελπιστούν πως η τιμή του πετρελαίου δεν θα βρεθεί ξανά στα ύψη, αλλά και πως περισσότεροι Ελληνες θα αποφασίσουν φέτος να πάνε διακοπές.

Ηδη οι εταιρείες έχουν αναρτήσει στις ιστοσελίδες τους τα αναλυτικά προγράμματα των δρομολογίων τους έως και τον Οκτώβριο και οι κρατήσεις εισιτηρίων είναι ανοιχτές.

ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΑ ΓΙΑ ΣΑΜΟ. Πλώρη για 32 νησιωτικούς προορισμούς σε Βορειοανατολικό Αιγαίο – Κυκλάδες – Δωδεκάνησα – Κρήτη βάζουν τη φετινή σεζόν συνολικά 10 πλοία της Blue Star Ferries (www.bluestarferries.com), μέλους της Attica Group. «Εχουμε νέο προορισμό τη Σάμο, τρεις φορές την εβδομάδα (δύο Καρλόβασι, μία Βαθύ). Προσφέρουμε το πιο γρήγορο δρομολόγιο που είχε εδώ και πολλά χρόνια το νησί, καθώς το «Blue Star 2″ θα φθάνει εκεί σε 6 ώρες και 45 λεπτά από Πειραιά. Συνδέουμε, μάλιστα με μεγάλο πλοίο τη Σάμο με τα Δωδεκάνησα, με Κω – Ρόδο – Κάρπαθο» λέει στα «ΝΕΑ» ο Διονύσης Θεοδωράτος, επιτελικός διευθυντής Εμπορικής Εκμετάλλευσης στην Blue Star Ferries.

Και φέτος η εταιρεία θα φθάνει σε Χίο – Μυτιλήνη με πέντε δρομολόγια από Πειραιά, με το «Blue Star 1», το οποίο μία φορά την εβδομάδα θα πιάνει και Ψαρά – Οινούσσες. «Στις Κυκλάδες το καλοκαίρι θα είμαστε με τα πιο νέα πλοία που πλέουν στη Μεσόγειο, το «Blue Star Delos» και το «Blue Star Patmos». Φέτος περνάμε και το Blue Star Paros» από Πάρο – Νάξο ώστε να συνδέει Κυκλάδες και Δωδεκάνησα, Κάλυμνο – Κω – Ρόδο» συμπληρώνει.

Ο Διονύσης Θεοδωράτος τηρεί στάση αναμονής για το πώς τελικά θα κυλήσουν τα πράγματα, λόγω κρίσης. «Τα μηνύματα από το εξωτερικό έως τώρα δείχνουν ότι ο τουρισμός φέτος θα ανακάμψει. Για εμάς, το μεγάλο στοίχημα είναι κατά πόσον θα ανέβει η Αθήνα, γιατί τότε θα έχουμε περισσότερο κόσμο και στα πλοία μας. Το κρίσιμο είναι, επίσης, τι θα κάνει ο Ελληνας, δηλαδή αν θα πάει το καλοκαίρι διακοπές. Σε κάθε περίπτωση, εμείς κρατάμε ίδια τα εισιτήριά μας, μερικά είναι ελαφρώς φθηνότερα. Μπορεί κανείς να ταξιδέψει πολύ φθηνά, σε πολύ μεγάλο αριθμό εισιτηρίων, αφού είναι μεγάλες οι χωρητικότητες των πλοίων μας. Π.χ., το «Delos» μπορεί να κατεβάσει στη Σαντορίνη 1.300 άτομα με εισιτήριο 39 ευρώ. Στην Πάρο, πάλι, φθάνει κανείς και με 32,50 ευρώ» αναφέρει ο επιτελικός διευθυντής Εμπορικής Εκμετάλλευσης της Blue Star Ferries.

ΣΕ ΑΙΓΑΙΟ – ΑΔΡΙΑΤΙΚΗ. Σε 23 προορισμούς φθάνουν φέτος με πολλαπλά δρομολόγια 10 επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία της ΑΝΕΚ LINES (www.anek.gr), που συμπληρώνει 50 χρόνια παρουσίας της στις θάλασσες. «Σε ένα ριζικά διαφοροποιημένο κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον στο εξωτερικό και κυρίως στο εσωτερικό της χώρας, η ΑΝΕΚ παραμένει σε επιχειρηματική ετοιμότητα. Ανταποκρινόμενη ευέλικτα στις προκλήσεις, αξιοποιεί αποτελεσματικά τις ευκαιρίες ώστε να καταστήσει εφικτή την κερδοφορία της και το 2017» λέει στα «ΝΕΑ» ο Αντώνης Καλαμάρας, διευθυντής Εμπορικής Εκμετάλλευσης της εταιρείας.

Στην πράξη, η ΑΝΕΚ δραστηριοποιείται και φέτος στις γραμμές της Κρήτης με τα πλοία «Ελυρος» και «Κρήτη ΙΙ», που εκτελούν καθημερινά δρομολόγια από/προς Χανιά – Ηράκλειο, αντίστοιχα, σε συνεργασία (κοινοπραξία) με την Blue Star Ferries («Blue Galaxy» και «Blue Horizon», αντίστοιχα). Τη θερινή περίοδο θα δρομολογηθεί στη γραμμή των Χανίων η ναυαρχίδα της εταιρείας, το πλοίο «Ελευθέριος Βενιζέλος», μεγάλης χωρητικότητας. Παράλληλα, θα προστεθεί σημαντικός αριθμός ημερήσιων δρομολογίων στις γραμμές Χανίων και Ηρακλείου, ενώ συνεχίζουν στις γραμμές Πειραιάς – Κυκλάδες – Κρήτη – Δωδεκάνησα το η Αθήνα και Πειραιάς – Κύθηρα – Κρήτη – Πελοπόννησος το «Βιτσέντζος Κορνάρος».

Και στην Αδριατική η ΑΝΕΚ δημιουργεί, σύμφωνα με τον Αντώνη Καλαμάρα, «γέφυρα» μεταξύ Ελλάδας – Ιταλίας, μέσω των γραμμών που συνδέουν Βενετία, Ανκόνα και Μπάρι με Κέρκυρα, Ηγουμενίτσα και Πάτρα, με τα υπερσύγχρονα, πολυτελή πλοία «Olympic Champion», «Hellenic Spirit» και «Asterion», σε συνεργασία με τη Superfast Ferries. Κατά τη θερινή περίοδο προγραμματίζει και αυξημένα δρομολόγια στις γραμμές Ανκόνας και Μπάρι, ώστε να αντεπεξέλθει στη ζήτηση της αγοράς.

Με τα πλοία της ΑΝΕΚ ταξίδεψαν το 2016 περισσότεροι από 1.000.000 επιβάτες, μεταφέρθηκαν 200.000 ΙΧ και 150.000 φορτηγά και λεωφορεία στις γραμμές εσωτερικού και Αδριατικής. «Εργαζόμαστε με επιμονή για να πετύχουμε ακόμα υψηλότερες επιδόσεις. Και φέτος οι τιμές μας παραμένουν σταθερές, ιδιαίτερα ελκυστικές. Παρά την οικονομική κρίση, η ANEK διαγράφει πλέον σταθερή, ανοδική πορεία» τονίζει ο διευθυντής Εμπορικής Εκμετάλλευσης της εταιρείας.

ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΤΟ «ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ». Στη γραμμή της Παροναξίας μπαίνει ξανά έπειτα από αρκετά χρόνια η Hellenic Seaways (HSW, www.hellenicseaways.gr) με συμβατικό πλοίο, το «Νήσος Σάμος», που αγοράστηκε και εγκαινιάστηκε πέρυσι. «Γκρεμίστηκε και ξαναχτίστηκε εντελώς καινούργιο, πολυτελέστατο. Η ανακαίνισή του στοίχισε γύρω στα 20 εκατ. ευρώ, από ίδια κεφάλαια. Ηδη ξεκίνησε στη γραμμή Πειραιάς – Πάρος – Νάξος – Σαντορίνη. Είναι η μεγάλη μας πρόκληση το πλοίο αυτό, σε ένα δρομολόγιο που πιστεύουμε ότι θα είναι πολύ δημοφιλές το καλοκαίρι, καθώς θα αναχωρεί καθημερινά στις 23.55 από Πειραιά και θα φθάνει στις 08.55 στη Σαντορίνη. Πρακτικά, ο ταξιδιώτης θα εκμεταλλεύεται τις νυχτερινές ώρες για να ταξιδέψει, ενώ και οι ξένοι που θα φθάνουν στην Αθήνα θα γλιτώνουν μία διανυκτέρευση στη Σαντορίνη» λέει στα «ΝΕΑ» ο Αρης Κατσαΐτης, διευθυντής Πωλήσεων της Hellenic Seaways.

Η HSW βάζει πλέον και τη Σίφνο στην παραδοσιακή γραμμή Πειραιάς – Ιος – Σαντορίνη, όπου θα ταξιδεύει φέτος το Hellenic Highspeed. Συνδέουμε, έτσι, τις δυτικές με τις «παραδοσιακές» Κυκλάδες, με το νέο δρομολόγιο που ξεκινά την 1η Ιουνίου. Επιπλέον, το Highspeed 4 συνεχίζει το Πάσχα το καθημερινό δρομολόγιο Πειραιάς – Πάρος – Ιος – Σαντορίνη. Το ίδιο ταχύπλοο θα πλέει από τον Ιούνιο σε άλλο ένα δημοφιλές δρομολόγιο της εταιρείας, στη γραμμή Πειραιάς – Πάρος – Νάξος – Κουφονήσι – Αμοργός. Την τοπ γραμμή της, πάντως, από πλευράς κίνησης εκτελεί το Highspeed 7, που αναχωρεί καθημερινά από Ηράκλειο για Σαντορίνη – Ιο – Πάρο – Μύκονο μετ’ επιστροφής. «Εκμεταλλευόμαστε τον τουρισμό της Κρήτης και κάνουμε μονοήμερη εκδρομή στη Σαντορίνη, το πλοίο γεμίζει από Ηράκλειο. Ποντάρουμε πολλά στο πλοίο αυτό, καθώς φέτος αναμένεται αύξηση στον τουρισμό» λέει ο Αρης Κατσαΐτης.

Οπως και να ‘χει, η χρονιά αυτή προμηνύεται δύσκολη οικονομικά, γιατί από πέρυσι έχει αυξηθεί το πετρέλαιο, σημειώνει. «Μόνο τα καύσιμα θα μας κοστίσουν επιπλέον 10 εκατ. ευρώ το 2017. Κανονικά θα έπρεπε να αυξήσουμε τις τιμές των εισιτηρίων, αλλά δεν μπορούμε. Κατά βάση, θα μείνουν ως έχουν, γιατί η αγορά δεν σηκώνει άλλες αυξήσεις. Προσπαθούμε λοιπόν να διαρθρώσουμε καλύτερα τα δρομολόγιά μας, να μην έχουμε άσκοπα μίλια στη θάλασσα. Σε κάθε περίπτωση, σε αυτή την άκρως ανταγωνιστική αγορά και φέτος θα κυνηγήσουμε με όλες μας τις δυνάμεις την τουλάχιστον διψήφια σε εκατ. ευρώ λειτουργική κερδοφορία» τονίζει ο διευθυντής Πωλήσεων της Hellenic Seaways.

ΜΕ ΤΑΧΥΠΛΟΑ ΣΤΙΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ. Επτά από τα συνολικά 13 ταχύπλοά της δρομολογεί το καλοκαίρι η Seajets –θα έχει άλλο ένα, πλήρως επανδρωμένο κοντά στις Κυκλάδες, για ώρα ανάγκης. «Οι βασικές γραμμές μας καλύπτουν ουσιαστικά όλες τις Κυκλάδες, με σύνδεση από Πειραιά, Ραφήνα, Κρήτη» λέει στα «ΝΕΑ» ο εμπορικός διευθυντής της Σάκης Κλένης. Μια γραμμή συνδέει Πειραιά – Μύκονο – Νάξο – Σαντορίνη, άλλη Ραφήνα – Τήνο – Μύκονο – Πάρο – Νάξο, μια τρίτη, με αφετηρία τον Πειραιά, ενώνει τις Δυτικές Κυκλάδες (Σέριφος – Σίφνος – Κίμωλος – Μήλος) με τις Ανατολικές (Φολέγανδρος – Ιος – Σαντορίνη – Νάξος – Πάρος – Μύκονος – Αμοργός – Κουφονήσι). «Με αυτό τον τρόπο διευκολύνουμε τον εισερχόμενο τουρισμό γιατί οι ξένοι δεν φθάνουν συνήθως στην Αθήνα, αλλά ταξιδεύουν αεροπορικώς στα ελληνικά νησιά. Εμείς λοιπόν τους δίνουμε τη δυνατότητα να μεταβούν από εκεί σε οποιοδήποτε μικρό ή μεγάλο κυκλαδίτικο νησί» σημειώνει.

Η Seajets καλύπτει και τη γραμμή Κρήτη (Ηράκλειο – Ρέθυμνο) – Κυκλάδες (Σαντορίνη – Ιος- Νάξος – Πάρος – Μύκονος). Η δε ναυαρχίδα του στόλου της, το «Tera Jet», δρομολογείται πρώτη φορά από Ραφήνα. «Ταχύπλοο σαν αυτό δεν υπάρχει στην Ελλάδα! Εχει μήκος 145 μ. και τέσσερις μηχανές – δύο αεροτουρμπίνες, αναπτύσσει ταχύτητες άνω των 40-42 μιλίων, μπορεί να μεταφέρει 2.500 άτομα, 500 οχήματα. Αλλα δύο πλοία μας, τα «Champion Jet» 1 και 2 είναι 1.000 θέσεων, κάνουν τη βασική γραμμή Πειραιάς – Μύκονος – Νάξος – Σαντορίνη, φθάνουν σε δυόμισι ώρες στη Μύκονο. Είμαστε η εταιρεία με τον μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως σε δυνατότητα μεταφοράς επιβατών με ταχύπλοα, ξεπερνούν τα 14.000 άτομα τα 13 πλοία μας. Επιπλέον, είμαστε εταιρεία όχι λαϊκής βάσης αλλά ενός ιδιοκτήτη (του εφοπλιστή Μάριου Ηλιόπουλου), δεν έχουμε παρά ελάχιστο τραπεζικό δανεισμό, μόλις 2% της αξίας του στόλου μας, ουσιαστικά δεν χρωστάμε τίποτα. Εχουμε και όραμα, να είμαστε παρόντες από την αρχή μέχρι το τέλος της τουριστικής περιόδου. Αυτό είναι κι ένα κόστος, βέβαια, για μας» λέει ο Σάκης Κλένης.