Η πρόκληση τη φετινή σεζόν για τον Αλέξανδρο Μυλωνά είναι διπλή. Εμφανίζεται στη «Σονάτα του Κρόιτσερ» του Τολστόι στο Θέατρο Τέχνης και στον «Αύγουστο» του Τρέισι Λετς στο θέατρο Δημήτρης Χορν. Δύο μήνες νωρίτερα εμφανιζόταν στο «Μαυροπούλι» στο Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας, όπου μαζί με τη Μαρία Ξανθοπουλίδου έχει αναλάβει την καλλιτεχνική διεύθυνση της Β’ Σκηνής. Αν για πολλούς ακούγεται σαν πληθωρισμός ρόλων, για τον ίδιο και πολλούς συνοδοιπόρους του στο σινάφι είναι η ανάγκη της καθημερινότητας. «Είναι ένας πολύ παραγωγικός χειμώνας και γενικά έχω μια πολύ καλή εικόνα για το θέατρο στην Αθήνα. Εχουμε πολλούς καλούς ηθοποιούς, λιγότερο καλούς σκηνοθέτες, λίγους θεατρικούς συγγραφείς αλλά καλούς, γενικά όμως το ελληνικό θέατρο βρίσκεται σε μεγάλη άνθηση εδώ και χρόνια».

Ο ίδιος ανήκει στους καλλιτέχνες που από μικροί ήθελαν να γίνουν ηθοποιοί και ήδη μετρά μια διαδρομή τεσσάρων δεκαετιών. «Οταν το έμαθαν οι συμμαθητές μου, δεν εξεπλάγησαν καθόλου. Δεν είχα έτσι κι αλλιώς κανένα πρόβλημα από το σπίτι και καμία αντίρρηση από τους γονείς μου. Μόλις τελείωσα το λύκειο, πήγα στην Αμερική για σπουδές σε πανεπιστήμιο, όπου ασχολήθηκα με το ερασιτεχνικό θέατρο του πανεπιστημίου. Στη συνέχεια αποφάσισα να πάω σε δραματική σχολή. Παράτησα το πανεπιστήμιο στο τρίτο έτος και πήγα στη λονδρέζικη Central School of Speech and Drama. Το 1974 τελείωσα τις σπουδές μου εκεί, αλλά καθώς ο πατέρας μου ήταν εξόριστος από τη χούντα δεν μπορούσα να γυρίσω στην Ελλάδα. Πρόλαβα να δουλέψω σε επαρχιακά θέατρα της Αγγλίας και επέστρεψα στην Ελλάδα το 1975. Μπήκα μάλιστα στο Θέατρο Τέχνης του Κάρολου Κουν όχι ως μαθητής, αλλά ως νεαρός ηθοποιός για να δουλέψω».

OFF BROADWAY. Το 1977 έφυγε πάλι για την Αγγλία και την Αμερική και το μεγαλύτερο κομμάτι της δεκαετίας του 1980 έπαιξε στο Off Broadway της Νέας Υόρκης και στο θέατρο La Mamma. Συνεργάστηκε με την Ολυμπία Δουκάκη στην παράσταση «Τριαντάφυλλο στο στήθος» του Τενεσί Ουίλιαμς και με τον Τομ Χόγκαν που έχει σκηνοθετήσει το «Jesus Christ Superstar». Το 1990 επέστρεψε οριστικά στην Ελλάδα. Αφορμή στάθηκε ένα τηλεφώνημα από την Ξένια Καλογεροπούλου, η οποία του πρότεινε να παίξει στο θέατρο Πόρτα το έργο «Λοκαντιέρα» του Γκολντόνι. «Η παράσταση είχε μεγάλη επιτυχία και αν υποθέσουμε ότι υπήρξε μια δουλειά που με βοήθησε στην καριέρα μου, θα έλεγα πως ήταν αυτή. Ολα αυτά τα χρόνια έχω συνεργαστεί με το Εθνικό Θέατρο, το Θέατρο Τέχνης, το ΚΘΒΕ, το Αμόρε κ.ά. Πρόσφατα δούλεψα με τον Μπομπ Ουίλσον στην “Οδύσσεια” στο Εθνικό Θέατρο. Στην Ελλάδα δουλειές που ευχαριστήθηκα ιδιαιτέρως ήταν φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών με την παράσταση που βασίστηκε σε διηγήματα του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Μόσχου, και πιο παλιά το “Festen”, σε σκηνοθεσία Αλίκης Δανέζη».