Προς ξεπάγωμα φαίνεται να οδεύει η αποκρατικοποίηση του 66% του ΔΕΣΦΑ, καθώς η τρόικα πιέζει για άμεση λύση.
Ακριβώς επειδή πρόκειται για σημαντική επιχειρηματική συμφωνία, θεωρείται ότι η ολοκλήρωσή της θα δώσει το στίγμα πως το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων προχωρά, ενώ επειδή το θέμα έχει και γεωπολιτικές διαστάσεις λέγεται ότι ενδιαφέρον έχει εκδηλώσει και ο αμερικανικός παράγοντας, ζητώντας μάλιστα η Socar να παραμείνει στο σχήμα.
Στο επίκεντρο των σεναρίων, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, βρίσκεται αφενός το ποσοστό με το οποίο θα συμμετάσχουν οι Αζέροι και αφετέρου ο βαθμός μετοχικής παρουσίας του ευρωπαϊκού τους εταίρου, που φαίνεται ότι θα είναι ο ιταλικός διαχειριστής φυσικού αερίου Snam. Οι Ιταλοί καλοβλέπουν την πιθανότητα να μπουν στην ελληνική εταιρεία (σ.σ. συζητείται ένα ποσοστό 31%), ενώ η παρουσία τους φαίνεται ότι βρίσκει σύμφωνους και τους δανειστές. Είναι άλλωστε η Κομισιόν που είχε θέσει από το 2014 ως απαράβατο όρο, για να προχωρήσει η συμφωνία, να πέσει η συμμετοχή των Αζέρων από το 66% σε κάτω από το 49%, προκειμένου να δώσει το πράσινο φως.
Τρία πάντως σημεία της αποκρατικοποίησης δεν πρόκειται να αλλάξουν, σύμφωνα πάντα με κυβερνητικές πηγές: Το τίμημα των 400 εκατ. ευρώ που είχε προσφέρει το 2013 η Socar καθώς πρόκειται για ολοκληρωμένο διαγωνισμό, ο περιορισμός της μετοχικής συμμετοχής των Αζέρων σε 49% και κάτω και η ρύθμιση μείωσης των ανακτήσιμων εσόδων προκειμένου να μην επιβαρυνθούν υπέρμετρα οι καταναλωτές φυσικού αερίου.
Σε αυτή την κατεύθυνση, η ΡΑΕ πρόκειται να εκδώσει ίσως και την επόμενη εβδομάδα απόφαση για τον τρόπο καθορισμού των τελών διέλευσης του ΔΕΣΦΑ, δηλαδή τις ταρίφες που, ούτως ή άλλως, θα είναι χαμηλότερες απ’ ό,τι πριν από την απόφαση Σκουρλέτη.