Στο όχημα που μας οδηγεί από τον πρώτο γύρο του Ευρωπαϊκού προς τον δεύτερο χωράνε, όπως πάντα, μόνο έντεκα παίκτες. Δεν είναι εκείνοι που αναμένονταν, ούτε είναι σίγουρο ότι θα βρούμε τους ίδιους όταν θα κάνουμε τον τελικό απολογισμό. Είναι όμως αυτοί που ξεχώρισα(ν) –με το μόνο κριτήριο που χωρά σε κάθε αισθητική κατάταξη: το υποκειμενικό.

Κάτω από τα δοκάρια, ο Ισλανδός Χάιλνταρσον: έκανε τις περισσότερες, δυσκολότερες και καθοριστικότερες αποκρούσεις και αποτέλεσε έναν βασικό λόγο για μια από τις μέχρι στιγμής ωραιότερες ιστορίες του τουρνουά. Στην άμυνα, δεξιά ο Βέλγος Μενιέ: από τότε που μπήκε στην ενδεκάδα άλλαξε τη μοίρα της ομάδας του –μπορεί να είναι σύμπτωση, μπορεί και να μην είναι, πάντως το κόψιμό του σε έναν Ιρλανδό και η πάσα του πάνω στη γραμμή στον Αζάρ μπήκαν ήδη στα χαϊλάιτ. Αριστερά ο Σουηδός Ολσον: με τις επελάσεις του ξεχώρισε κυριολεκτικά σαν τη μύγα μέσα στο γάλα σε μια κατά τα άλλα εντελώς απρόσωπη ομάδα. Κεντρικοί αμυντικοί, ο Κροάτης Τσόρλουκα, που με σπασμένο κεφάλι ρίχνεται και κοντράρει καθετί που φεύγει από αντίπαλα πόδια και ο Ιταλός Λεονάρντο Μπονούτσι, όχι μόνο γιατί είναι ιταλός αμυντικός, όχι μόνο γιατί είναι ιταλός αμυντικός που έχει όνομα αναγεννησιακού ζωγράφου, αλλά γιατί είναι ιταλός αμυντικός που τιμά την τέχνη των ιταλών αμυντικών ανά τους αιώνες.

Αμυντικό χαφ ο «Γάλλος» Καντέ, ένας Μακελελέ των φτωχών, που δικαίωσε τη φήμη του ως καλύτερου κόφτη των ευρωπαϊκών γηπέδων. Δίπλα του, συνδετικός κρίκος κέντρου και επίθεσης, ο Ουαλός Τζο Αλεν, ένας Τζεράρντ των φτωχών, με τέσσερα πνευμόνια και δύο ζευγάρια μάτια. Επιτελικός, από την ίδια τη φύση του, ο Ισπανός Ινιέστα, ο Ινιέστα των πλουσίων αλλά και της ανεπιτήδευτης κομψότητας, σκιέρ και στο (ξεφτισμένο) γαλλικό χορτάρι. Ακόμα πιο επιθετικός, ο Γάλλος Παγέ, κάτι σαν Ζιντάν των φτωχών, με κλάση που έρχεται από την αλάνα χωρίς να της λείπει η αποτελεσματικότητα.

Στην επίθεση, δύο καθαρόαιμα από δύο εντελώς διαφορετικούς στάβλους, ο Ουαλός Μπέιλ και ο Κροάτης Πέρισιτς. Μακάρι ο καλπασμός τους να οδηγήσει από έναν μέτριο πρώτο γύρο σε έναν συναρπαστικότερο δεύτερο.