Πολλές μικρότερες αγορές στη διαφήμιση τώρα ανοίγονται στη διεθνή διαφήμιση και σύμφωνα με τη ZenithOptimedia, έχουν τη δυνατότητα για ανάπτυξη σε διψήφια ποσοστά για πολλά χρόνια στο μέλλον. Εκτιμάται ότι η διαφημιστική δαπάνη σε αυτές τις 30 αγορές ανήλθε σε 7,7 δισ. δολάρια το 2015. Αυτές οι 30 αγορές ποικίλλουν ευρέως ως προς τη φύση: το μέγεθος του πληθυσμού, το διεθνές άνοιγμα προς την επιχειρηματικότητα, την ποικιλομορφία των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, την παραγωγικότητα και τη γεωγραφική τους κατανομή –16 από αυτές βρίσκονται στην Αφρική, επτά στην Ασία, έξι στη Λατινική Αμερική και μία στη Μέση Ανατολή. Κοινό σημείο τους είναι ότι οι οικονομίες τους αυξάνονται με ταχείς ρυθμούς σε μακροπρόθεσμη βάση και η διαφημιστική τους δαπάνη αυξάνεται ακόμη πιο γρήγορα. Προβλέπεται ότι η διαφήμιση σε αυτές τις 30 αγορές θα αυξάνεται με μέσο ρυθμό 15% ετησίως μεταξύ 2015 και 2018 –περισσότερο από τρεις φορές από ό,τι ο παγκόσμιος μέσος όρος. Πλέον η μεγάλη πλειονότητα της διαφήμισης στο Διαδίκτυο προσανατολίζεται σε κινητές συσκευές (τηλέφωνα και ταμπλέτες), χάρη στην ευρεία χρήση τους και στην ταχύτατη ένταξή τους στην καθημερινή ζωή των καταναλωτών. Προβλέπεται ότι η διαφημιστική δαπάνη στα κινητά θα αυξηθεί κατά 64 δισ. δολάρια μεταξύ του 2015 και του 2018, αύξηση 128%. «Η ταχεία ανάπτυξη από τις χώρες που είναι σχετικά νέες στη διεθνή διαφημιστική αγορά, σε συνδυασμό με την αναζωπύρωση των καθιερωμένων αγορών που υπέστησαν ζημιές από την οικονομική κρίση, θα κρατήσουν την παγκόσμια αγορά διαφήμισης σε καλό δρόμο για την υγιή ανάπτυξη για τουλάχιστον τα επόμενα χρόνια» σύμφωνα με τον Τζόναθαν Μπάρναρντ, επικεφαλής της ZenithOptimedia.

Ο ρόλος του Διαδικτύου. Ως συνήθως, η διαφήμιση στο Διαδίκτυο είναι η βασική κινητήρια δύναμη ανάπτυξης της διαφημιστικής δαπάνης σε παγκόσμιο επίπεδο. Αναμένεται η διαφήμιση στο Διαδίκτυο στο σύνολό της να αυξηθεί περισσότερο από τρεις φορές το 2016 –κατά 15,7%, ωθούμενη από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (31,9%), σε διαδικτυακό βίντεο (22,4%) και πληρωμένη αναζήτηση (15,7%). Ο ρυθμός ανάπτυξης της διαφήμισης στο Διαδίκτυο επιβραδύνεται καθώς αυτό ωριμάζει (ήταν 21,1% το 2014), αλλά αναμένεται να παραμείνει σε διψήφιο αριθμό έως το 2018. Αυτή η βιώσιμη ανάπτυξη, σε συνδυασμό με την αρνητική μεταβολή της διαφήμισης στην τηλεόραση της Βραζιλίας, της Κίνας, οδήγησε τους αναλυτές να προβλέψουν ότι η διαφήμιση στο Διαδίκτυο θα προσπεράσει την τηλεοπτική διαφήμιση σε παγκόσμιο επίπεδο το 2017, έναν χρόνο νωρίτερα από ό,τι προβλεπόταν.