Η παγκόσμια διαφημιστική δαπάνη, σύμφωνα με τις τελευταίες προβλέψεις της ZenithOptimedia, αναμένεται να αυξηθεί κατά 4,6% το 2016. Η παγκόσμια δαπάνη προβλέπεται ότι θα ανέλθει στα 579 δισεκατομμύρια δολάρια και θα ξεπεράσει τα 600 δισεκατομμύρια δολάρια το 2017.

Ωστόσο, το παγκόσμιο οικονομικό κλίμα εγκυμονεί κινδύνους, όπως η συνεχιζόμενη επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας, η ύφεση στη Βραζιλία και τη Ρωσία, η ανθρωπιστική καταστροφή στη Συρία και βεβαίως η αβεβαιότητα σχετικά με το μέλλον της Ευρωπαϊκής Ενωσης, όπου η Ελλάδα συνεχίζει να έχει έναν πρωταγωνιστικό ρόλο. Ομως οι διαφημιστές ευελπιστούν ότι όλες αυτές οι κρίσεις, μεγαλύτερες ή μικρότερες, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο θα ξεπεραστούν. Σε αυτό θα συντελέσει η διεξαγωγή σημαντικών γεγονότων, που, όπως πιστεύουν οι αναλυτές, θα συμβάλουν στην ανάκαμψη. Οι περισσότεροι ευελπιστούν ότι η διαφημιστική ανάκαμψη θα έλθει το 2016. Αυτή η αισιοδοξία οφείλεται στο ότι φέτος είναι η χρονιά κατά την οποία διοργανώνονται οι Ολυμπιακοί Αγώνες, διεξάγονται οι αμερικανικές εκλογές και ήδη το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου. Οι αναλυτές προσδοκούν ότι τα εν λόγω γεγονότα θα συμβάλουν αθροιστικά κατά 6,1 δισεκατομμύρια δολάρια στην παγκόσμια διαφήμιση του 2016.

Μεσοπρόθεσμα, οι περισσότερες από τις ευρωπαϊκές αγορές που υπέστησαν τις μεγαλύτερες περικοπές λόγω της οικονομικής κρίσης απολαμβάνουν τώρα βιώσιμη ανάκαμψη που αναμένεται να συνεχιστεί με ταχύτερους ρυθμούς τα επόμενα χρόνια. Η διαφημιστική δαπάνη στην Ιρλανδία, την Πορτογαλία και την Ισπανία μειώθηκε συνολικά κατά 45% μεταξύ του 2007 και του 2013. Η διαφημιστική δαπάνη στις εν λόγω αγορές εμφάνισε μια ανάκαμψη της τάξης του 8,9% το 2014 και 7,3% το 2015 και προβλέπεται μια μέση αύξηση 6,7% σε ετήσια βάση έως το 2018. Αλλες ευρωπαϊκές αγορές που αντιμετώπισαν απότομα την κρίση, τώρα εμφανίζουν ταχείς ρυθμούς ανάπτυξης, όπως η Κροατία (η δαπάνη προβλέπεται να αυξηθεί κατά 6,1% ετησίως έως το 2018), η Δανία (7,3%), η Ουγγαρία (5,2%) και η Ρουμανία (6,3%).

Στην Ελλάδα. Οσον αφορά την Ελλάδα, θα μπορούσε να πει κανείς ότι οι προβλέψεις είναι σαν τα δελτία καιρού. Θεωρητικά θα μπορούσε να εμφανίσει μια οριακή ανάκαμψη. Πρακτικά όμως θα πρέπει να είμαστε ακόμα πιο προσεκτικοί καθώς το διαθέσιμο εισόδημα λιγοστεύει κι άλλο, η αγορά δεν κινείται και έχει στεγνώσει, με αποτέλεσμα να μειώνεται η κατανάλωση κι από κει να δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος. Πέραν τούτου οι ατυχείς κινήσεις, δηλώσεις, κομπορρημοσύνες και βρυχηθμοί των ιθυνόντων μάς δείχνουν ότι δεν μπορούν να κατανοήσουν τη σχέση πολιτικής, οικονομίας και ψυχολογίας, όσο κι αν ισχυρίζονται περί του αντιθέτου.