Το εφετείο της Φλωρεντίας επιβεβαίωσε την Τρίτη το βράδυ την ετυμηγορία της πρωτοβάθμιας δικαιοσύνης για καταδίκη σε κάθειρξη δεκαέξι ετών του Φραντσέσκο Σκεττίνο, κυβερνήτη του πλοίου « Κόστα Κονκόρντια».

Το Κόστα Κονκόρντια ναυάγησε στις 13 Ιανουαρίου 2012 έπειτα από πρόσκρουση σε ύφαλο, κοντά στο μικρό νησί Τζίλιο της κεντρικής Ιταλίας. Τριάντα δυο άτομα έχασαν τη ζωή τους κατά το τραγικό αυτό δυστύχημα, ενώ οι τραυματίες ξεπέρασαν τους εκατό.

Ο Σκεττίνο, σύμφωνα με σειρά μαρτυριών, είχε προσπαθήσει να κάνει ένα είδος «υπόκλισης» μπροστά από το νησί και λόγω υπερβολικής κλίσης το κρουαζιερόπλοιο- στο οποίο επέβαιναν πάνω από τέσσερις χιλιάδες άνθρωποι- προσέκρουσε σε ύφαλο και άρχισε να μπάζει νερό.

Ο γενικός εισαγγελέας Τζανκάρλο Φερρούτσι είχε ζητήσει την καταδίκη του Σκεττίνο σε κάθειρξη είκοσι επτά ετών, αλλά οι δικαστές αποφάσισαν να μην ξεπεράσουν τα δεκαέξι χρόνια κάθειρξης της πρώτης δίκης, ποινή η οποία επιβάλλεται για εγκατάλειψη πλοίου, εξ αμελείας ναυάγιο, πολλαπλή ανθρωποκτονία εξ αμελείας, εγκατάλειψη επιβατών και εξ αμελείας πρόκληση σωματικής βλάβης.

Οι συνήγοροι υπεράσπισης του Φραντσέσκο Σκεττίνο επιχείρησαν να αποδείξουν ότι θα έπρεπε να ληφθεί υπόψη πως μέρος της ευθύνης βαραίνει τον πηδαλιούχο και τους υπόλοιπους συνεργάτες του καπετάνιου.

Ο κυβερνήτης του Κόστα Κονκόρντια, όμως είχε αρνηθεί να επιστρέψει στο πλοίο, όταν ο επικεφαλής του λιμενικού Γκρεγκόριο Ντε Φάλκο του είχε ουσιαστικά δώσει τη διαταγή αυτήν, μέσω ασυρμάτου και κινητού τηλεφώνου.

Στάση η οποία στιγματίσθηκε από όλα τα διεθνή μέσα ενημέρωσης και μπορεί να βάρυνε στην τελική κρίση των δικαστών.