Διαβεβαιώσεις ότι δεν θα υπάρξει αιφνιδιασμός στο θέμα των αλλαγών στην Παιδεία έδωσε ο πρόεδρος της Επιτροπής Κοινωνικού Διαλόγου. Ο κ. Λιάκος είπε ότι οι όποιες προτάσεις υιοθετηθούν από την πολιτική ηγεσία, δεν θα ισχύσουν από του χρόνου.

Κατά τη διάρκεια ενημέρωσης, ο κ. Λιάκος ανέλυσε το τρίπτυχο της πρότασης, το οποίο συνίσταται στην αναμόρφωση του λυκείου, την εισαγωγή συντελεστή βαρύτητας όσον αφορά στις προτεραιότητες για την επιλογή σχολών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και την κινητικότητα μεταξύ πανεπιστημίων.

Αναλυτικότερα, για το «Αναμορφωμένο Λύκειο», ο κ. Λιάκος ανέφερε ότι προβλέπει ένα πρόγραμμα που θα καθορίζεται από κάθε μαθητή με βάση την κλίση του, κάτι που, όπως είπε, θα επιτρέπει πολλές δυνατότητες επιλογών μαθημάτων.

Κομβικό σημείο θα είναι οι αξιόπιστες ενδοσχολικές εξετάσεις, οι οποίες θα αντικαταστήσουν τις πανελλαδικές.

Με τις εξετάσεις αυτές, οι μαθητές θα μπορούν να κάνουν αιτήσεις και σε πανεπιστήμια εξωτερικού. Με τον τρόπο αυτό εξετάσεων και αξιολόγησης, τα πανεπιστήμια θα έχουν λόγο να συγκροτούν τα κριτήρια τους για τους υποψήφιους.

«Ο μαθητής έτσι θα γλιτώνει δυο χρόνια λυκείου που τώρα καταστρέφονται» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Λιάκος.

Ωστόσο, το πώς θα εξασφαλίζεται η αξιοπιστία και το αδιάβλητο των ενδοσχολικών εξετάσεων πανελλαδικής εμβέλειας, δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό.

Για τον συντελεστή βαρύτητας στον υπολογισμό των μορίων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, βασικός στόχος είναι να πριμοδοτείται ο υποψήφιος που έχει μεγαλύτερη βεβαιότητα για το πού θέλει να περάσει.

Τα συγκεκριμένα ποσοστά και η μετάφρασή τους σε μόρια θα διαμορφωθούν από το υπουργείο, σε περίπτωση που προχωρήσει η συγκεκριμένη αλλαγή.

Για το τρίτο σημείο του τρίπτυχου, ο κ. Λιάκος εξήγησε ότι εκτός από τη μετακίνηση ενός φοιτητή από ένα τμήμα στο άλλο, με βάση βαθμούς και κάποια συγκεκριμένα κριτήρια, η πρόταση αφορά και στη δυνατότητα παροχής σύνθετων, διεπιστημονικών πτυχίων.

Η πρόταση αυτή συνολικά, αποσκοπεί στο να ενδυναμώσει τους ίδιους του φοιτητές και τις σχολές που παρακολουθούν, να ενδυναμώσει το βαθμό του λυκείου που τείνει να εξαφανιστεί, αλλά και να απεμπλέξει το σύστημα από τις εξετάσεις όπως διεξάγονται σήμερα.