Μυθοπλασίες της στέπας

«Ο λύκος της ερήμου»: Στην έρημο της οθωμανικής επαρχίας της Χιτζάζ κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου δύο αδέλφια (που μοιάζει να μην έχουν συναίσθηση των τρομακτικών ανακατατάξεων που συμβαίνουν στον περίγυρό τους) αναλαμβάνουν να οδηγήσουν έναν βρετανό αξιωματικό στον μυστικό του προορισμό. Γυρισμένο εξ ολοκλήρου στην Ιορδανία, με ηθοποιούς νομάδες, το φιλμ είναι προσεκτικά διαμεσολαβημένο ενώ η σκληρή, χωματένια γραφή παραπέμπει μέχρι και στα γουέστερν του Σέρτζιο Λεόνε. Τι επίτευγμα κι αυτό!

Βαθμοί: 7

Επίπλαστη κουλτούρα

«Captain America: Εμφύλιος πόλεμος»: Οι Avengers πλακώνονται, όπως περίπου και στο «Batman v Superman». Το ζήτημα της «παγκόσμιας ηθικής» επιστρέφει –υποκριτικά βεβαίως, καθώς αποτελεί απλώς την αφορμή για το γνωστό μακελειό. Η ταινία μοιάζει με συρραφή από trailer (η «διαφημιστική» εμφάνιση του Spiderman για παράδειγμα) κρατά αδικαιολόγητα δυόμισι ώρες και προσπαθεί, διά της σοβαροφάνειας, να πιστοποιήσει το δήθεν δραματουργικό βάθος μιας κουλτούρας (αυτής των υπερηρώων) που όμως, στην πραγματικότητα, δεν ξεπερνά αυτό μιας δακτυλήθρας.

Βαθμοί: 2

Φάλτσο δράμα

«Ο ήχος της σιωπής»: Δύο αδέλφια, η σχέση τους με τον πατέρα και οι διαπροσωπικές τους πορείες, όπως αυτές διαγράφονται μετά τον αιφνίδιο θάνατο της μάνας. Διεθνές καστ (Ιζαμπέλ Ιπέρ, Γκάμπριελ Μπερν, Τζέσι Αϊζενμπεργκ), σχηματικές συγκρούσεις, ακόμα πιο στημένες σιωπές και μια προσέγγιση επί τούτου χαμηλόφωνη που κρύβει μέσα της ελάχιστη γνήσια ανθρωπιά. Ο Γιοακίμ Τρίερ σκοντάφτει θεαματικά στο αγγλόφωνό του ντεμπούτο.

Βαθμοί: 4

Ελληνικά και άλλα

Στο «Smac» η Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη ανακαλύπτει πως πάσχει από καρκίνο και υποδέχεται στο σπίτι της έναν άστεγο (Γιάννης Κοκιασμένος). Η προσπάθεια κατασκευής μιας «γλυκιάς» ταινίας, φανερή, ειδικά στην εικονογράφηση μιας Αθήνας πολύ πιο φιλικής και ανθρώπινης απ’ ό,τι στην πραγματικότητα. (Βαθµοί: 4).

Η ελληνική προσπάθεια του «Προφήτη» για μελλοντολογικό θρίλερ σκοντάφτει στην κωμικότητα των καταστάσεων και τον χαμηλό προϋπολογισμό (Βαθµοί: 3).

Το «Friend Request», θρίλερ διαδικτυακής ίντριγκας (με «κακό» ένα στοιχειωμένο προφίλ στο facebook) έχει μονάχα κοινωνιολογικό ενδιαφέρον. (Βαθµοί: 3).

Τέλος, βγαίνει και ο τραγελαφικά πομπώδης «Ψεύτης Ηλιος 3» του Νικίτα Μιχάλκοφ που συνεχίζει να διαλύει τις εντυπώσεις του πρώτου φιλμ. (Βαθµοί: 2)