Είναι ηλεκτρικό, ευέλικτο και το πιο σημαντικό: Δεν θα ξαναπεράσεις από βενζινάδικο! Το ηλεκτροκίνητο VW up! μας έδωσε μια ισχυρή δόση για το πώς θα είναι οι μαζικές κυκλοφορίες οχημάτων τα επόμενα χρόνια. Το e-Up!, το μικρό γερμανικό μοντέλο δεν διαφέρει σε κάτι σε σχέση με το απλό, βενζινοκίνητο αδελφάκι του, στον τομέα της εμφάνισης και την άνεσης. Μόνο που κάτω από το καπό του δεσπόζει ένας ηλεκτροκινητήρας 60KW ή 82 ίππων ο οποίος αποδίδει 210Nm που κινεί τους εμπρός τροχούς.

Επίσης, δεν υπάρχει κάποιο ντεπόζιτο, αλλά μια μπαταρία ιόντων λιθίου 18.7 kwh αποτελούμενη από 204 στοιχεία. Είναι τοποθετημένη στο δάπεδο ανάμεσα στους δύο άξονες και παρέχει ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα.

Η πρώτη μας οδηγική εμπειρία μας άφησε με τις καλύτερες εντυπώσεις. Πρωτίστως, χρειάστηκε να το φορτίσουμε για περισσότερες από 5-6 ώρες ώστε να γεμίζει η μπαταρία. Να σημειωθεί ότι η φόρτισή της μπορεί να πραγματοποιηθεί σε οικιακό δίκτυο αλλά και με ταχυφορτιστή. Σε αυτή την περίπτωση το 80% της πλήρωσης δεν απαιτεί πάνω από μισή ώρα.

Έπειτα, θέσαμε σε λειτουργία τον κινητήρα και ξεκινήσαμε με το πιο αθόρυβο μοντέλο που είχαμε οδηγήσει τις τελευταίες εβδομάδες. Η διαδρομή σπίτι – εργασία και με επιστροφή πραγματοποιείται άνετα, αφού μια πλήρης φόρτισης μας έδινε περίπου 140-150 χλμ. Εκεί, ο οδηγός θα πρέπει να υιοθετήσει και έναν πιο οικολογικό τρόπο οδήγησης, χωρίς να σημαίνει ότι πρέπει να θυσιάσει μέρος των επιδόσεων ή του στυλ οδήγησης που είχε μέχρι πρότινος σε βενζινοκίνητο μοντέλο.

Είναι ένα αυτοκίνητο πόλης. Όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορείς να πραγματοποιήσει μια υπεραστική διαδρομή. Η τελική ταχύτητα μπορεί να περιορίζεται στα 130 χλμ./ώρα (115 στο eco και 90 στο eco+), εντούτοις σου προσφέρεται η δυνατότητα να κινηθείς με άνεση και στον αυτοκινητόδρομο. Μας άρεσε – και το βρήκαμε και ως παιχνίδι – η ανάκτηση την ενέργειας κατά το φρενάρισμα, που «μάζευε» πολλά χρήσιμα χιλιόμετρα στον «κουμπαρά» της μπαταρίας μας.

Και για το τέλος αφήσαμε την κατανάλωση: Το κόστος για 100 χιλιόμετρα κυκλοφορίας με το e-up! είναι περίπου στα 3 ευρώ και είναι αδιαμφισβήτητα το μεγάλο πλεονέκτημα του μοντέλου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Ηλεκτροκινητήρας

Ισχύς: 82 ίπποι

Ροπή: 210 Nm

Κιβώτιο: Αυτόματο

Τελική ταχύτητα: 130 χλμ/ώρα

Επιτάχυνση 0-100χλμ: 12,4 ΄΄

Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ

Τιμή: 28.000 ευρώ