Από τα εύπορα νοικοκυριά προέρχονται σύμφωνα με τη ΔΕΗ οι μεγαλύτερες οφειλές. Από το σύνολο των 2,1 εκατομμυρίων οφειλετών της ΔΕΗ, οι 200.000 οφείλουν το 45% του συνολικού χρέους των 2,2 δισ. ευρώ προς την επιχείρηση.

Αυτά αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΔΕΗ διαψεύδοντας για μια ακόμη φορά τα σενάρια ότι έρχονται χιλιάδες διακοπές ρεύματος και ότι επίκειται αύξηση των τιμολογίων, διαμηνύοντας ταυτόχρονα ότι θα διατηρήσει το κοινωνικό της πρόσωπο.

Επισημαίνει, δε, ότι από τότε που ανέλαβε η νέα διοίκηση έχουν γίνει διακοπές σε μόλις 17.254 περιπτώσεις, ενώ ευχαριστεί τα πέντε περίπου εκατομμύρια των πελατών της, που συνεχίζουν να ανταποκρίνονται με συνέπεια στις υποχρεώσεις τους απέναντι στην επιχείρηση.

Ειδικότερα η ΔΕH επισημαίνει ότι:

1. Ενώ το 2012 έγιναν 315.000 διακοπές, το 2013 έγιναν 290.000 και 222.000 το 2014, φέτος έχουν μέχρι σήμερα γίνει μόνον 17.254 αποκοπές.

2. Από τον περασμένο Ιούνιο έχει τεθεί σε εφαρμογή ένα πρόγραμμα διακανονισμών με το οποίο παρέχονται εξαιρετικά ευνοϊκές διευκολύνσεις για την αποπληρωμή των οφειλών. Συγκεκριμένα, η οφειλή μπορεί να εξοφληθεί σε μέχρι 36 δόσεις, με προκαταβολή ίση με το 10% της οφειλής. Η κάθε δόση μπορεί να φθάνει κατ’ ελάχιστο στο 30% του τρέχοντος λογαριασμού.

3. Σε καμιά περίπτωση δεν επιλέγεται η «εύκολη» λύση των αποκοπών σε φτωχά νοικοκυριά. Δίνεται αυστηρή προτεραιότητα για αποκοπές σε πελάτες που κατά τεκμήριο έχουν οικονομική ευχέρεια. Άλλωστε αυτή η κατηγορία των καταναλωτών χρωστά και τα περισσότερα. Από το σύνολο των 2,1 εκατ. οφειλετών, οι 200.000 οφείλουν το 45% του συνολικού χρέους προς την επιχείρηση.

4. Το κύριο βάρος των αποκοπών πέφτει σε μεγαλο-οφειλέτες, όπως ξενοδοχεία, εμπορικά κέντρα, επιχειρήσεις, πολυτελείς κατοικίες, κ.λπ.

5. Η ΔΕΗ δεν κόβει το ρεύμα σε άτομα που είναι ενταγμένα στο μητρώο των ευάλωτων πελατών (ΚΟΤ), σε όσους χρήζουν μηχανικής υποστήριξης, καθώς επίσης σε περιοχές που έχουν πληγεί και τεθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, πολιτική που συνεπάγεται σημαντικό οικονομικό κόστος για την επιχείρηση.

6. Μετά από διακοπή και εφόσον γίνει διακανονισμός, ο ΔΕΔΔΗΕ φροντίζει να αποκαθιστά την ηλεκτροδότηση αυθημερόν.

7. Παραβατικές συμπεριφορές, όπως αλλοίωση των ενδείξεων του μετρητή ή κλοπή ρεύματος, δεν μπορεί να γίνει ανεκτή. Στις περιπτώσεις αυτές η προκαταβολή κατά τον διακανονισμό ανέρχεται στο 30% και στο 50% (για ρευματοκλοπή).