H πρώτη δοκιμή είναι γεγονός: Ένα φορτηγό της Mercedes, το νέο Actros, κατάφερε να διανύσει στον μεγάλο γερμανικό αυτοκινητόδρομο Α8, που είναι ανάμεσα στην πόλη Ντένκεντορφ και το αεροδρόμιο της Στουτγάρδης, μια μεγάλη απόσταση μόνο με τη χρήση του αυτόματου πιλότου! Στην καμπίνα κάθισαν οι Wolfgang Bernhard, μέλος του ΔΣ της Daimler, και ο Winfried Kretschmann, Πρωθυπουργός του ομοσπονδιακού κρατιδίου της Βάδης-Βυρτεμβέργης, που έχει δώσει άδεια για δοκιμές στους δημόσιους δρόμους.

Το φορτηγό της πρεμιέρας ήταν ένα εργοστασιακό Mercedes-Benz Actros, το οποίο, για τη δοκιμή της αυτόνομης οδήγησης στο δημόσιο οδικό δίκτυο, είναι εξοπλισμένο με το «έξυπνο» σύστημα Highway Pilot. Πρόκειται για ένα σύστημα, που όπως αναφέρει η γερμανική φίρμα, δεν αντικαθιστά τον οδηγό. Επίσης, ο οδηγός μπορεί ανά πάσα στιγμή να πάρει τον έλεγχο του φορτηγού.

Ο συνδυασμός πολλαπλών αισθητήρων, δηλαδή, καθιερωμένων συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας και αισθητήρων νέας γενιάς, επιτρέπει στο φορτηγό με σύστημα Highway Pilot να επιτηρεί διαρκώς όλη την περιοχή μπροστά από το όχημα και να αναλαμβάνει ακόμα και τον έλεγχο του οχήματος σε συγκεκριμένες καταστάσεις.

Το Actros διατηρείται με ακρίβεια στη λωρίδα κυκλοφορίας και στην ιδανική απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Εάν η απόσταση μειωθεί υπερβολικά ή εισέλθει στη λωρίδα άλλο προπορευόμενο όχημα, το φορτηγό επιβραδύνει. Στο διάστημα αυτό, οι δύο επιβάτες κάθονται άνετα στη λειτουργική και μοντέρνα καμπίνα.

Πως λειτουργεί το συγκεκριμένο σύστημα

Το Mercedes-Benz Actros είναι εξοπλισμένο με τον κινητήρα 12,8 λίτρων, και όλα τα καθιερωμένα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας, όπως το Mercedes PowerShift 3, το Predictive Powertrain Control (PPC), το Active Brake Assist 3, το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης απόστασης, το σύστημα υποβοήθησης εφίστασης προσοχής και ο υπολογιστής οχήματος Fleetboard.

Αυτά τα συστήματα είναι συνδεδεμένα με τους αισθητήρες του Highway Pilot – την κάμερα ραντάρ και τη στερεοσκοπική κάμερα. Συνεπώς, όλη η τεχνολογία του Actros με Highway Pilot βρίσκεται εντός του οχήματος και το φορτηγό δεν χρειάζεται να είναι συνδεδεμένο στο διαδίκτυο για την αυτοματοποιημένη λειτουργία οδήγησης.

Το συγκεκριμένο σύστημα είναι ιδανικό για την οδήγηση σε μεγάλους αυτοκινητόδρομους. Μπορεί να διατηρεί τη σωστή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, να φρενάρει αλλά και να εισέλθει σε άλλη λωρίδα. Το συγκεκριμένο σύστημα, μπορεί επίσης να απαλλάξει τον οδηγό από το βαρετό σταμάτα – ξεκίνα στο μποτιλιάρισμα.

Πάντως, η Mercedes αναφέρει ότι το συγκεκριμένο σύστημα μπορεί να αναλάβει οποιαδήποτε στιγμή τον έλεγχο του φορτηγού και να το οδηγήσει ξανά ο ίδιος σε περίπλοκες καταστάσεις ενώ το σύστημα δεν μπορεί να ενεργοποιηθεί σε ορισμένες καταστάσεις, όπως όταν υπάρχει κακοκαιρία ή ο δρόμος για παράδειγμα δεν διαθέτει διαγραμμίσεις .