Η αύξηση του ΦΠΑ τον Ιούλιο και οι συνακόλουθες ανατιμήσεις αποτυπώθηκαν πλήρως στα στοιχεία των τιμών προϊόντων και υπηρεσιών του Αυγούστου, οδηγώντας σε μείωση των αποπληθωριστικών πιέσεων. Πάντως η Ελλάδα τον Αύγουστο συμπλήρωσε 30 μήνες σε καθεστώς αποπληθωρισμού.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή τον Αύγουστο 2015, προς τον αντίστοιχο δείκτη του Αυγούστου 2014 σημείωσε μείωση 1,5%. Σε μηναία βάση, ήτοι εν συγκρίσει με τον Ιούλιο 2015, ο πληθωρισμός παρουσίασε μείωση 0,4%.

Παράλληλα, ο μέσω πληθωρισμός του δωδεκάμηνου Σεπτεμβρίου 2014 – Αυγούστου 2015 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκάμηνου Σεπτεμβρίου 2013 – Αυγούστου 2014 παρουσίασε μείωση 2,0%, έναντι μείωσης 1,4%, που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.

Σε ετήσια βάση, οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών σημειώθηκαν τον Αύγουστο στις εξής κατηγορίες:

* Κατά 4,3% της ομάδας «Διατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο ψωμί και δημητριακά, κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, πατάτες νωπές, λοιπά τρόφιμα, καφές-κακάο-τσάι. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στο µεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυµοί φρούτων.

* Κατά 2,1% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα τσιγάρα.Κατά 1,5% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία και στα ξενοδοχεία.

Σε μηνιαία βάση, οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών σημειώθηκαν τον Αύγουστο στις εξής κατηγορίες:

* Κατά 3,0% της οµάδας «?ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα κρέατα γενικά, ψωµί και δηµητριακά, νωπά φρούτα, έλαια και λίπη, γαλακτοκοµικά και αυγά, νωπά λαχανικά, λαχανικά διατηρηµένα ή επεξεργασµένα, πατάτες, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιµα, καφές-κακάο-τσάι.

* Κατά 1,5% της οµάδας «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στις κλινικές.

* Κατά 1,6% της οµάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στα ξενοδοχεία.

* Κατά 0,7% της οµάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών των ειδών ατοµικής φροντίδας και των ασφαλίστρων οχηµάτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στα είδη ταξιδιού και λοιπά προσωπικά είδη λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων.