Η αντιπαλότητα μεταξύ του Μιλάνου και της Ρώμης χάνεται στα βάθη του χρόνου και αποτελεί ένα από τα αγαπημένα αντικείμενα συζήτησης μεταξύ των Ιταλών. Η οικονομία στο Μιλάνο που είναι το οικονομικό κέντρο καθώς και το κέντρο μόδας εξακολουθεί να λειτουργεί αποδοτικά. Παράλληλα, η Ρώμη όπου βρίσκεται η κυβέρνηση και συγκεντρώνονται οι περισσότεροι τουρίστες αντιμετωπίζει περισσότερα προβλήματα. Οι κάτοικοι του Μιλάνου θεωρείται ότι εργάζονται σκληρά, ενώ οι κάτοικοι της Ρώμης θεωρούνται πιο χαλαροί.

Πώς όμως συγκρίνονται πραγματικά οι δύο αυτές πόλεις στην εποχή της ευρωπαϊκής κρίσης χρέους; Το Μιλάνο, πρωτεύουσα της Λομβαρδίας αντιμετωπίζει και αντέχει με τευτονικό, θα μπορούσε να πει κανείς, τρόπο τα προβλήματα από την ευρωπαϊκή κρίση χρέους. Αντίθετα, η περιφέρεια Λάτσιο στην Κεντρική Ιταλία όπου βρίσκεται η Ρώμη είναι αντιμέτωπη με περισσότερες προκλήσεις από κάθε άλλη φορά.

Κατά τη διάρκεια της μεγαλύτερης ύφεσης που καταγράφηκε μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, το κατά κεφαλήν ΑΕΠ στο Λάτσιο μειώθηκε 24,3% σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Bloomberg. Στη Λομβαρδία μειώθηκε κατά 8,5%.

Στην περιφέρεια Λάτσιο η ανεργία σκαρφάλωσε το 2014 στο 11,3%, ενώ στο Μιλάνο έφτασε το 8,4%. Η πόλη της Ρώμης έχει ακόμη αυξημένο αριθμό εργαζομένων στον δημόσιο τομέα, περίπου 24.000 υπαλλήλους στους οποίους δεν υπολογίζονται άλλοι 26.000 που δουλεύουν για την παροχή υπηρεσιών σε δήμους. Στα λεωφορεία και στον υπόγειο της Ρώμης απασχολούνται περίπου 12.000 άτομα, ενώ στο Μιλάνο 9.000 άτομα.

Η Αιώνια Πόλη προσελκύει κάθε χρόνο περισσότερους από 10 εκατ. τουρίστες, σε σύγκριση με τα 7 εκατ. του Μιλάνου. Στο Μιλάνο, όμως, γίνονται περισσότερες μεγάλες εμπορικές εκθέσεις.

Οσον αφορά τα δημόσια δίκτυα μεταφορών και ειδικά τον ηλεκτρικό, στο Μιλάνο έγιναν φέτος επεκτάσεις γραμμών που φτάνουν τα 100 χλμ., σε σύγκριση με τα 62 χλμ. της Ρώμης. Πρέπει να σημειωθεί ότι η Ρώμη είναι επτά φορές μεγαλύτερη από το Μιλάνο και έχει τον διπλάσιο πληθυσμό. Επίσης προκύπτουν μεγάλες δυσκολίες στις επεκτάσεις του ηλεκτρικού λόγω των αρχαιοτήτων που υπάρχουν σε όλη την πόλη. Το δίκτυο δημόσιων μεταφορών του Μιλάνου εξυπηρετεί κάθε χρόνο 750 εκατ. επιβάτες. Στη Ρώμη τον υπόγειο χρησιμοποιούν 273 εκατ. άτομα και άλλα 927 εκατ. χρησιμοποιούν λεωφορεία και τραμ.

Ισως, τελικά, εκείνο που έχει μεγαλύτερη σημασία για τους Ιταλούς είναι ποια πόλη έχει αποκτήσει τα περισσότερα σκουντέτι (τα τρόπαια που απονέμονται στις ομάδες που κερδίζουν το πρωτάθλημα ποδοσφαίρου). Κάθε πόλη έχει από δύο μεγάλες ομάδες με πολλούς οπαδούς, ενώ οι αντιπαλότητες είναι μεγάλες ακόμη και ανάμεσα σε ομάδες της ίδιας πόλης.

© Bloomberg NewS