Η χθεσινή νίκη του Λιούις Χάμιλτον με Mercedes στο γκραν πρι του Καναδά ήταν η 37η της καριέρας τους και διεύρυνε το προβάδισμά του στη βαθμολογία των οδηγών στους 17 βαθμούς. Οι τρεις οδηγοί που ανέβηκαν στο βάθρο – Χάμιλτον, Ρόσμπεργκ και Μπότας – εκκίνησαν όλοι με την πολύ μαλακή γόμα και λίγο πριν το μέσο του αγώνα σε τρεις συνεχόμενους γύρους μπήκαν όλοι και άλλαξαν βάζοντας τη μαλακή γόμα.

Όπως ήταν γνωστό, η φθορά των ελαστικών και η πτώση στην απόδοσή τους λόγω υπερθέρμανσης ήταν ελάχιστη στην πίστα Gilles Villeneuve στον Καναδά. Έτσι κατέστη εφικτή η στρατηγική μιας αλλαγής ελαστικών για την πλειοψηφία των οδηγών που συμπλήρωσαν πολλούς γύρους τόσο με τη μαλακή όσο και με τη νέα πολύ μαλακή γόμα. Η διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες ήταν κάτω από 1 sec, αυτό είχε ως αποτέλεσμα να είναι εφικτές και άλλες στρατηγικές.

Ο οδηγός της Ferrari, Κίμι Ραϊκόνεν που τερμάτισε 4ος ήταν ο πρώτος απ’ όσους υιοθέτησαν στρατηγική 2 pit stop. Επίσης ήταν ο μόνος οδηγός που χρησιμοποίησε στο μέσο του αγώνα τη μαλακή γόμα. Ο Φινλανδός εκκίνησε και τερμάτισε τον αγώνα με την πολύ μαλακή γόμα που του έδωσε τη δυνατότητα να σημειώσει μερικούς πολύ εντυπωσιακούς χρόνους.

Ο Μάσα ήταν ο μόνος από τους πέντε οδηγούς που εκκίνησαν τον αγώνα με τη μαλακή γόμα.