Η Ευρωπαϊκή Ενωση ετοιμάζεται να καταργήσει τα εμπόδια που δεν επιτρέπουν την πρόσβαση των πολιτών της ΕΕ σε προϊόντα και υπηρεσίες που παρέχονται μέσω του Διαδικτύου. Στόχος της ΕΕ είναι να δώσει με τον τρόπο αυτόν ετήσια ώθηση 415 δισ. ευρώ στην οικονομία της δημιουργώντας «εκατοντάδες χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας», σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Ειδικότερα, η Κομισιόν υποσχέθηκε ότι μέχρι τα τέλη του 2016 θα έχει καταπολεμήσει τα ιντερνετικά εμπόδια τα οποία δεν επιτρέπουν σε καταναλωτές της ΕΕ να χρησιμοποιούν ιστοσελίδες εταιρειών που βρίσκονται σε άλλες χώρες προκειμένου να κάνουν τις αγορές τους. Επίσης θα εξετάσει εάν χρειάζεται να αλλάξει το κανονιστικό πλαίσιο ώστε να μειωθεί η μεγάλη δύναμη που έχουν στην αγορά πολλές εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου. Αυτό αφορά εταιρείες από την Amazon μέχρι την Google.

«Θέλω να δω πανευρωπαϊκά δίκτυα τηλεπικοινωνιών, ψηφιακές υπηρεσίες που δεν έχουν σύνορα και τη δημιουργία πολλών νέων καινοτόμων επιχειρήσεων» δήλωσε ο πρόεδρος της Κομισιόν Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ. «Θέλω να δω κάθε καταναλωτή να βρίσκει τις καλύτερες προσφορές και κάθε επιχείρηση να έχει πρόσβαση στην ευρύτερη αγορά –όπου και εάν όλοι αυτοί βρίσκονται στην Ευρώπη» προσέθεσε.

Η επανεκκίνηση της ψηφιακής οικονομίας της Ευρώπης βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητες της ΕΕ, που ανησυχεί ότι οι ευρωπαίοι καταναλωτές δυσκολεύονται να εκμεταλλευθούν ευκαιρίες για να αγοράσουν και να πουλήσουν προϊόντα στις 28 χώρες του μπλοκ.

Στο πλαίσιο των προσπαθειών που γίνονται η ΕΕ ανακοίνωσε και την έναρξη ερευνών στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου και παροχής υπηρεσιών για να διαπιστωθεί εάν υπάρχουν εταιρείες που εκμεταλλεύονται τη θέση τους στην αγορά.

Η Κομισιόν σκοπεύει να ξεκινήσει μια αξιολόγηση σε ιντερνετικές πλατφόρμες, στις οποίες περιλαμβάνονται μηχανές αναζήτησης δεδομένων, υπηρεσίες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και ιστοσελίδες όπου μπορεί κανείς να συγκρίνει τιμές. Η ΕΕ επιδιώκει επίσης να μειώσει τις διαφορές που υπάρχουν ανάμεσα στους εθνικούς νόμους προστασίας πνευματικών δικαιωμάτων των χωρών της Ευρώπης. Αυτό θα κάνει πιο εύκολη τη διακίνηση βιβλίων, ταινιών και τηλεοπτικών προγραμμάτων ανάμεσα στις χώρες.

Επίσης η ΕΕ θα αναλάβει δράση για να σταματήσει την πρακτική ορισμένων εταιρειών να μη διαθέτουν προϊόντα τους σε συγκεκριμένες ευρωπαϊκές χώρες ή να αλλάζουν τις τιμές για τα ίδια προϊόντα από χώρα σε χώρα.

Οπως ανακοίνωσε η ΕΕ, σήμερα μόλις το 15% των καταναλωτών ψωνίζει μέσω του Διαδικτύου από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης ενώ διαδικτυακά κωλύματα που υπάρχουν εμποδίζουν ιντερνετικές εταιρείες να ανοίξουν τα φτερά τους και να επεκταθούν σε άλλες αγορές.

© Bloomberg News