Πεθαίνοντας από αγάπη.

Αγάπη για το θέατρο, αγάπη για την πρόκληση και αγάπη για τον Σαίξπηρ μπορεί να καταλογίσει κάποιος στον Δημήτρη Λιγνάδη. Που αφηγείται και τραγουδάει (ναι, τραγουδάει) στον μπρεχτικό – χατζιδακικό «Κύκλο με την κιμωλία», στο Παλλάς, ακόμη και σε αναπηρικό αμαξίδιο. Ομως έχει πολλά στο μυαλό του. Οχι μόνο το «Πάνθεον», ως σύμβουλος ρεπερτορίου. Τον Σαίξπηρ που του τριβελίζει το μυαλό. «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Σε μια εκδοχή «πιο αβανγκάρντ και πιο λόου μπάτζετ», όπως εκμυστηρεύεται. Υπότιτλος; «Πεθαίνω από αγάπη». Οι πρωταγωνιστές δεν αποκλείεται να πλησιάζουν την ηλικία των ηρώων (13 και 14 ετών) ή έστω να θυμίζουν την πρόθεση του βάρδου. Εξού και η ακρόαση για νέους ηθοποιούς που ετοιμάζει μέσα στις επόμενες 20 ημέρες στο «Πάνθεον» (η παράσταση προγραμματίζεται –ύστερα από άλλες δύο μεγάλες παραγωγές, στις οποίες θα επανέλθω μόλις πέσουν οι υπογραφές –για το τέλος Μαρτίου του 2016).

Μια παράσταση «ακατέργαστων διαμαντιών» που, κατά τον Δημήτρη Λιγνάδη, θα έχει «και χορό και τραγούδι και πολύ πόνο». Ακόμη και αν θα ακολουθήσει την εκδοχή του Κωνσταντίνου Ρήγου για το ίδιο έργο, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά (Φεβρουάριος). Ο ίδιος έχει στο πλάνο και τον σαιξπηρικό «Ριχάρδο Γ’», σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά (φωτογραφία), με την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη – Ελισάβετ που, όπως μαθαίνω, πήρε πράσινο φως παρά τις εξελίξεις στο Εθνικό.

Φωτιά των ανθρώπων.

Εγραφα για τον Οσκάρας Κορσουνόβας, που τη «Μιράντα» του (βασισμένη στη σαιξπηρική «Τρικυμία») θα φέρει στο Πορεία ο Δημήτρης Τάρλοου, τον Νοέμβριο. Ο επίσης Λιθουανός Τσέζαρις Γκραουζίνις (υπογράφει στο Φεστιβάλ τον σαιξπηρικό «Ιούλιο Καίσαρα» με τους Γιάννη Στάνκογλου – Βρούτο, Αλέξανδρο Λογοθέτη, Γιώργο Γάλλο) δεν ανέλαβε τελικά τον αισχύλειο «Προμηθέα Δεσμώτη» στο επιβλητικό αρχαίο θέατρο Δωδώνης, το οποίο θα ανοίξει τέλος Ιουλίου, ύστερα από 27 χρόνια (με 1.000 θέσεις αρχικά).

Θα σκηνοθετήσει ο Κώστας Φιλίππογλου (του περυσινού «Φιλοκτήτη» και του επιτυχημένου «Μένγκελε» του Θανάση Τριαρίδη). Ο Γιαννιώτης Τάσος Νούσιας, ως Προμηθέας, θα βρεθεί μετά τη Δωδώνη, στις 21 και 22 Αυγούστου, στην Επίδαυρο και θα περιοδεύσει με τους Γεράσιμο Γεννατά (Ηφαιστο και Ωκεανό), Μαρλέν Καμίνσκι (Ηώ) και Δηµήτρη Κουρούµπαλη, σε χορογραφία Φρόσως Κορρού, μουσική Lost Bodies, σε Φιλίππους, Δίον, Πάτρα, ίσως στο αρχαίο θέατρο Μεσσήνης, στη Θεσσαλονίκη και στο Ηρώδειο. Η παράσταση, υπό την αιγίδα του ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων, με τον Νούσια –γνωστό από το τηλεοπτικό «Νησί» και από το «Σμύρνη μου αγαπημένη» της Μιμής Ντενίση, που σκίζει και ήδη ετοιμάζεται για προπώληση από Οκτώβριο –σε άτυπο ρόλο καλλιτεχνικού διευθυντή επί της συγκεκριμένης παραγωγής, οργανώνεται από τον νέο Θοδωρή Μαροσούλη. Στόχος, «ένα μεγάλο εξωστρεφές πρότζεκτ για τα Γιάννινα», όπως το θέτει ο Τάσος Νούσιας που αποκαλύπτει ότι τούτη η εκδοχή θα εμφορείται από κείμενα της «Θεογονίας» του Ησίοδου για την καταγωγή του κόσμου, στον οποίο ο Προμηθέας κλέβει τη φωτιά για να την προσφέρει στους ανθρώπους και να τιμωρηθεί από τους θεούς.

Σέχτες και σουξέ.

Ο Τάσος Νούσιας πριν από τις πρόβες που ξεκινούν μέσα στη βδομάδα είχε ολοκληρώσει όχι ένα, αλλά δύο κινηματογραφικά πλάνα. Πρώτο είναι οι «Μαριονέτες» του Παντελή Καλατζή, με τον Αλέξη Γεωργούλη σε ρόλο δημοσιογράφου που επιχειρεί να ξεσκεπάσει τη δράση μιας σέχτας η οποία κινεί από τη σκιά τα νήματα του κόσμου. Ο Νούσιας είναι το δεξί χέρι του Αρχηγού, του Gambler –ρόλος που θα φέρει ξανά τον Γιώργο Κιμούλη στη μεγάλη οθόνη. Μετά τη συνεχιζόμενη επιτυχία του ως σαιξπηρικού (επίσης) Βασιλιά Ληρ στην Πειραιώς 260, σε δική του παραγωγή, υπό τις οδηγίες του πολύ εικαστικού σλοβένου σκηνοθέτη Τομάζ Παντούρ. Παράσταση στην οποία δεν σκίζει μόνο η –πολύ καλή –Κόρα Καρβούνη, αλλά και ο πολύ νέος Αργύρης Πανταζάρας (ως Τρελός), για χάρη του οποίου το πολύ νεανικό κοινό χτυπάει ρυθμικά τα πόδια του, από ενθουσιασμό. Ελπίδες.