Η ανάπτυξη καθαρών μορφών ενέργειας μειώνει όλο και περισσότερο την επιρροή τής πετρελαϊκής βιομηχανίας στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Παρουσιάσεις αναλυτών που έλαβαν μέρος στη συζήτηση του Bloomberg για τη χρηματοδότηση νέων μορφών ενέργειας (Bloomberg New Energy Finance – BNEF) έδειξαν ότι στην αγορά κερδίζει συνεχώς έδαφος ο σχεδιασμός αυτοκινήτων με πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων. Τα αυτοκίνητα αυτά κινούνται με εναλλακτικές μορφές ενέργειας.

Το αποτέλεσμα είναι ότι οι μεταφορές στο μέλλον αναμένεται πως θα είναι πολύ διαφορετικές από αυτές που τροφοδοτούν σήμερα οι πετρελαϊκές εταιρείες.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες παρουσιάζουν νέες λύσεις στην προσπάθεια να μειωθεί το φαινόμενο του θερμοκηπίου, οι οποίες δεν έχουν πλέον σχέση ούτε με παραδοσιακά καύσιμα ή με βιοκαύσιμα όπως είναι η αιθανόλη. Αυτό συμβαίνει επειδή όλο και περισσότερες εταιρείες αρχίζουν να κατασκευάζουν οχήματα που κινούνται με εναλλακτικές μορφές ενέργειας –με ηλεκτρισμό και κυψέλες καυσίμων. Είναι ενδεικτικό ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αρχίσει να «απογειώνονται» καθώς μόνο πέρυσι οι παγκόσμιες πωλήσεις έφθασαν τα 288.500 οχήματα, σύμφωνα με τα στοιχεία της BNEF. Μπορεί ο αριθμός αυτός να αναλογεί μόλις στο 0,5% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων, αλλά είναι πενταπλάσιος σε σύγκριση με το 2011. Οι κατασκευαστές, την ίδια ώρα, ετοιμάζονται να αυξήσουν κι άλλο την παραγωγή αφού βλέπουν ότι μπορεί να μειωθεί κι άλλο το κόστος.

Το κόστος κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται με την ίδια ταχύτητα που μειώθηκε το κόστος των φωτοβολταϊκών την τελευταία δεκαετία. Οι τιμές των μπαταριών Li-ion που κινούν τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μειωθεί 60% από το 2010 και θα συνεχίσουν να μειώνονται με τους ίδιους ρυθμούς εκτιμά η BNEF. Αυτό σημαίνει ότι μέσα σε μια δεκαετία το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα βρεθεί πολύ κοντά στο κόστος των παραδοσιακών οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

© Bloomberg News