Ενας μικρός γερμανός μαθητής που –όπως το έθεσε ο Ανδρέας Λοβέρδος –«φρικάρισε» όταν κατάλαβε πόσο φορτωμένο είναι το πρόγραμμα των ελλήνων συνομηλίκων του είναι η αφορμή της επικείμενης μείωσης των μαθημάτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση!

Η νέα εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που εξήγγειλε ο υπουργός Παιδείας θα αφορά τα δημοτικά σχολεία και συνοπτικά θα φέρει λιγότερα μαθήματα, περισσότερη δημιουργική απασχόληση και περιορισμό της ανάγκης για διάβασμα στο σπίτι.

Οπως είπε ο Α. Λοβέρδος μέσα στον Οκτώβριο θα συνεδριάσει το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας και το Συμβούλιο των πρώην υπουργών Παιδείας που θεσμοθέτησε πρόσφατα ο ίδιος.

«Βασικό τους θέμα θα είναι οι αλλαγές στο δημοτικό. Το δημοτικό που διαμορφώνει τους Ελληνες. Κατά βάση η φιλοσοφία της πρότασης που θα κάνω είναι λιγότερα μαθήματα, περισσότερη ενασχόληση με ζητήματα που ολοκληρώνουν το παιδί. Δημιουργική απασχόληση, άθληση, καλλιτεχνικά» είπε. Εξήγησε δε τον λόγο αυτής της μεταρρύθμισης:

«Οταν ανέλαβα, ένας φίλος μου ζωγράφος μού είπε ότι το παιδί του ή το ανιψάκι του φιλοξένησε ένα Γερμανάκι. Και το Γερμανάκι φρικάρισε όταν είδε τι κάνει το δικό μας παιδί. Δηλαδή να γυρίζει από το σχολείο και μέχρι τις εννιά το βράδυ να έχει διάβασμα. Και είπε ότι «εμείς δεν τα κάνουμε αυτά, εμείς έχουμε λιγότερη δουλειά», αλλά πιο παραγωγική.

Το να έχεις 18 μαθήματα στο δημοτικό είναι απόδειξη ότι είσαι για το τρελοκομείο, είναι απόδειξη ότι για κάποιον άλλον δουλεύεις, όχι για τα παιδιά. Αυτό θα αλλάξει και θα νομοθετηθεί τον Ιανουάριο. Θα εισηγηθούμε στη Βουλή, έπειτα από διάλογο τριών μηνών, τις αλλαγές για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση που διαμορφώνει τους σύγχρονους πολίτες, τους σύγχρονους Ελληνες» είπε ο Α. Λοβέρδος (στη ΝΕΡΙΤ).

Και πρόσθεσε ότι δεν έχει σκοπό να κάνει άλλη αλλαγή στην εκπαίδευση, καθώς «ούτε είμαι ματαιόδοξος ούτε χρειάζομαι αυτές τις αλλαγές για να γίνω ακουστός. Ο νόμος, λέει, του τάδε. Και τι έγινε που τον έκανες τον νόμο; Αφού ποτέ δεν εφαρμόστηκε και ο άλλος τον άλλαξε. Θα είμαι, πιστεύω, στην ευχάριστη θέση με τους δύο – τρεις προκατόχους μου να κάνουμε έναν απολογισμό για τον νόμο του 2011 για τα πανεπιστήμια, δεν θα τον αλλάξω, δεν θα τον πειράξω. Αρα, όχι ματαιοδοξίες αλλά μια προσπάθεια να είμαστε λίγο χρήσιμοι».

ΟΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ. Ακόμα ο Α. Λοβέρδος διευκρίνισε ότι οι προηγούμενες παρεμβάσεις του, όπως λ.χ. η επανεισαγωγή της Πληροφορικής ως εξεταζόμενο μάθημα για όσους θέλουν να σπουδάσουν επιστήμες πληροφορικής, η αύξηση της Γυμναστικής κατά μία ώρα στην Γ’ Λυκείου και η μείωση της ύλης ειδικά στα εσπερινά σχολεία που θα γίνει από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής είναι διορθώσεις στην πράξη και όχι στρατηγικές αλλαγές. «Ο,τι έγινε θα μείνει όπως είναι, κανένα τμήμα πανεπιστημίου δεν θα κλείσει ή ΤΕΙ αν δεν το εισηγείται το ίδιο το πανεπιστήμιο ή το ΤΕΙ» κατέληξε ο υπουργός Παιδείας.

n Προανήγγειλε επίσης ότι σύντομα θα τεθούν σε διαθεσιμότητα και άλλοι εκπαιδευτικοί που εμπλέκονται σε υποθέσεις παιδοφιλίας. «Εχω απευθυνθεί σε όλες τις Εισαγγελίες της χώρας και με ενημερώνουν αμέσως. Βέβαια έπονται και άλλοι. Με τα παιδάκια που είναι στο σχολείο δεν μπορούν να έχουν καμιά επαφή» υπογράμμισε.