Συνεχή ζίγκ ζάγκ στην πορεία χάραξης του αγωγού TAP αναγκάζεται να κάνει η εταιρεία του αγωγού καθώς τα αιτήματα αλλαγής της διαδρομής του από ΟΤΑ, φορείς και μεμονωμένους πολίτες, μήνα με τον μήνα αυξάνονται, δείγμα του πόσο περίπλοκο είναι το έργο.

Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία της κοινοπραξίας του TAP, τα αιτήματα για αλλαγή χάραξης της διαδρομής έχουν φτάσει τα 140, από 100 που ήταν τον Μάρτιο. Εξ αυτών, 50 έχουν ικανοποιηθεί, 30 έχουν απορριφθεί, για άλλα 30 διαπιστώθηκε ότι υποβλήθηκαν έπειτα από παρανόηση των ιδιοκτητών των αγροτεμαχίων πως ο αγωγός διέρχεται από τη γη τους, και τέλος, απομένουν ακόμη 30 προς εξέταση.

Αλλού οι αλλαγές γίνονται επειδή ο αγωγός περνάει μέσα από καλλιεργήσιμες εκτάσεις, αλλού επειδή θίγονται τοπικές επιχειρήσεις, και αλλού επειδή ο TAP εμποδίζει τη μελλοντική επέκταση του γενικού πολεοδομικού σχεδίου.

Κύκλοι της κοινοπραξίας διαβεβαιώνουν πάντως ότι οι αλλαγές δεν επηρεάζουν το αρχικό χρονοδιάγραμμα, και πως οι εργασίες κατασκευής θα ξεκινήσουν -όπως προβλέπεται- μέσα στο 2015.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα συνεχίζει να αφορά στην εγκατάσταση συγκροτήματος συμπιεστών στις περιοχές Καβάλας, Σερρών και Δράμας όπου οι αντιδράσεις από τις τοπικές κοινωνίες λαμβάνουν όλο και πιο δυναμικό χαρακτήρα.

Αλλάζει η χωροθέτηση του σταθμού συμπίεσης στις Σέρρες

Το θέμα συζητήθηκε σε συνάντηση που είχαν προ ημερών στελέχη της διοίκησης της κοινοπραξίας με τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα.

Επειτα και από τις μαζικές αντιδράσεις των κατοίκων της περιοχής, ο κ. Τζιτζικώστας, είχε δεσμευτεί ότι θα επιχειρηθεί αλλαγή της αρχικής χωροθέτησης του σταθμού συμπίεσης.

«Αποφασίσαμε μαζί με την εταιρεία να συσταθεί ειδική ομάδα εργασίας για την αλλαγή χωροθέτησης του σταθμού συμπίεσης», ανέφερε μετά τη σύσκεψη με τα στελέχη του TAP, ο κ. Τζιτζικώστας. «Η σημερινή θέση δεν γίνεται αποδεκτή από την Περιφέρεια και το τονίσαμε στους ανθρώπους της εταιρείας. Οι ίδιοι είπαν ότι θέλουν να βοηθήσουν, ακούν τις ανησυχίες της κοινωνίας των Σερρών και συμφώνησαν στην εξεύρεση μιας αμοιβαία αποδεκτής εναλλακτικής λύσης. Πολύ σύντομα θα έχουμε αποτελέσματα. Το αίτημα της κοινωνίας να απομακρυνθεί από κατοικημένες περιοχές ο σταθμός θα ικανοποιηθεί», συμπλήρωσε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας.

Τενάγη Καβάλας

Άλλο σημείο αντιπαράθεσης αποτελεί η πορεία του αγωγού μέσα από την πεδιάδα των Τεναγών Φιλίππων. Απέναντι στην κοινοπραξία βρίσκονται η τοπική αυτοδιοίκηση, μαζί με σωματεία, φορείς, και τον πρόεδρο του αγροτικού συλλόγου Καβάλας, οι οποίοι με τη στήριξη μελετών του ΤΕΕ και του ΓΕΩΤΕΕ ζητούν αλλαγή της διαδρομής, προκειμένου να μην περάσει από τις καλλιεργήσιμες εκτάσεις του κάμπου της Νέας Καρβάλης.

Επίσκεψη Αλίγιεφ

Η πρόοδος των εργασιών ως προς την κατασκευή του αγωγού TAP στον οποίο η SOCAR κατέχει πλέον ποσοστό 20%, μαζί με την καθυστέρηση έγκρισης από την Κομισιόν της μεταβίβασης του ΔΕΣΦΑ στην αζέρικη εταιρεία, είναι μεταξύ άλλων οι αιτίες που φέρνουν στην Αθήνα τον Πρόεδρο του Αζερμπαϊτζάν Ιλχάμ Αλίγιεφ. Ο Αζέρος Πρόεδρος καταφτάνει στην Αθήνα στις 16 Ιουνίου.