Παραπάνω από θετικά είναι τα πρώτα μηνύματα απήχησης του κοινού για το Σκρατς, το νέο παιχνίδι του ΟΠΑΠ. Το Σκρατς –πρώην Ξυστό –κυκλοφορεί στην αγορά από την 1η Μαΐου και ήδη διατίθεται σε 3.500 σημεία πώλησης (περίπου 1.500 πρακτορεία του ΟΠΑΠ, μίνι μάρκετ, περίπτερα αλλά και από τους οι παραδοσιακούς λαχειοπώλες). Τις έξι πρώτες ημέρες κυκλοφορίας, η κοινοπραξία της Ελληνικά Λαχεία (67% ΟΠΑΠ, 16,5% Intralot και 16,5% Scientific Games) έχει πωλήσει ένα εκατ. λαχνούς και ήδη έχουν καταγραφεί 260.000 νικητές.

Πρόκειται για νούμερα που ξεπερνούν τις αρχικές προσδοκίες, δεδομένου ότι το δίκτυο πωλήσεων τώρα αναπτύσσεται και κυρίως γιατί η διαφημιστική καμπάνια του προϊόντος θα αρχίσει από τις 9 Μαΐου. Το Σκρατς, μετά το Λόττο, είναι η δεύτερη πιο επιτυχημένη κατηγορία παιχνιδιών παγκοσμίως αφού είναι παιχνίδι άμεσου κέρδους και προσελκύει μαζικά και γυναικείο κοινό, το οποίο στην Ελλάδα απέχει από τον τζόγο. Στις ΗΠΑ το 60% των εσόδων προέρχεται από το Ξυστό και το 40% από παιχνίδια των λοταριών.

Ο ΤΖΙΡΟΣ. Η κοινοπραξία της Ελληνικά Λαχεία που για 12 έτη έχει λάβει την άδεια εκμετάλλευσης των κρατικών λαχείων, αναμένει από το 2015 και μετά ετήσιους τζίρους μεταξύ 600 εκατ. έως 1 δισ. ευρώ, από τα οποία 75%θα προέρχεται από το Σκρατς και 25% από τα παραδοσιακά λαχεία (Λαϊκό, Εθνικό, Πρωτοχρονιάτικο κ.ά.).

Κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίας του νέου στιγμιαίου τυχερού παιχνιδιού με το μήνυμα «Τύχη στη στιγμή», ο διευθυντής μάρκετινγκ της Ελληνικά Λαχεία Πετρ Ματεγιόφσκι ανέφερε ότι η επιστροφή κερδών στους νικητές του παιχνιδιού (pay out) εκτιμάται κατά μέσο όρο στο 60% και τόνισε πως πρόκειται για ένα νέο, απλό και διασκεδαστικό παιχνίδι με συχνά κέρδη, αφού ένας στους τέσσερις θα κερδίζει. Παράλληλα επισήμανε ότι στο πλαίσιο του υπεύθυνου παιχνιδιού της ΟΠΑΠ έχουν προβλεφθεί όλες οι ασφαλιστικές δικλίδες ώστε το Σκρατς να μη διατίθεται σε ανηλίκους.

Το Σκρατς κυκλοφορεί σε τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις: α) τα Τυχερά Φλουριά, αξίας ενός ευρώ με πέντε ευκαιρίες επιτυχίας και μέγιστο κέρδος τα 10.000 ευρώ, β) τα Μετρητά 24 Καρατίων, αξίας δύο ευρώ, με 10 ευκαιρίες επιτυχίας και μέγιστο κέρδος 100.000 ευρώ. Αυτή η κατηγορία μοιράζει συνολικά 38 εκατ. ευρώ, γ) τα Μαγικά Κεράσια, αξίας τριών ευρώ με 12 ευκαιρίες επιτυχίας και μέγιστο κέρδος 200.000 ευρώ.

Αυτή η κατηγορία μοιράζει πάνω από πέντε εκατ. ευρώ σε ποσά άνω των 50 ευρώ και δ) τα Σμαραγδένια Εφτάρια αξίας πέντε ευρώ, με 15 ευκαιρίες επιτυχίας. Συνολικά η κατηγορία μοιράζει 50 εκατ. ευρώ με ανώτατο έπαθλο τα 500.000 ευρώ. Ο φόρος για τον νικητή για ποσά έως 100 ευρώ είναι μηδενικός, για ποσά έως 500 ευρώ είναι 10% και από 500 ευρώ και πάνω 15%.

Η ΚΑΜΠΑΝΙΑ. Η Αναστασία Πλοιάρχου, σύμβουλος marketing του ΟΠΑΠ εκτιμά ότι με την επιθετική διαφημιστική καμπάνια που αρχίζει στις 9 Μαΐου, εντός έξι εβδομάδων το 90% των Ελλήνων θα γνωρίζει για το Σκρατς. Στόχος είναι το δίκτυο πωλήσεων 6.000 σημείων, ενώ αυτή την περίοδο η Ελληνικά Λαχεία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τους πράκτορες και τους χονδρεμπόρους των λαχείων για την τελική διαμόρφωση των προμηθειών.