Υποδομές ανάπτυξης, Μεταναστευτικό και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις είναι η ατζέντα που επιβάλλουν οι κάτοικοι. «Η Λέσβος είναι όμορφη, παραμένει όμως αναξιοποίητη» λέει ο φυσικοθεραπευτής Ιωσήφ Γαληνός. «Δεν έχουν γίνει αυτά που θα έπρεπε στον τόπο. Είναι πίσω σε υποδομές και δεν έχουν προχωρήσει αναπτυξιακά έργα που θα δώσουν λύση και στο πρόβλημα της ανεργίας. Πιστεύω επίσης ότι το Μεταναστευτικό θα πρέπει να αντιμετωπισθεί από μια διαφορετική οπτική ώστε και οι μετανάστες να μην ταλαιπωρούνται αλλά και οι ντόπιοι να μην τους βλέπουν σαν πρόβλημα».

Πέρα από τις ωραίες εικόνες, το πράσινο και τα απίστευτα αρχοντικά που χαρακτηρίζουν το νησί του, ο ελεύθερος επαγγελματίας και απόφοιτος Πολιτικών Επιστημών της Νομικής Χρήστος Κουζέλλης προτείνει πέντε μικρές και εύκολες παρεμβάσεις: «1. Η προκυμαία να αποκτήσει μια μοναδική και ενιαία όψη χωρίς τα πλαστικά. 2. Οι άπειρες μικρές και μεγάλες τρύπες των δρόμων να εξαφανιστούν. 3. Να δημιουργηθούν με οποιοδήποτε κόστος περισσότερα κοινωνικά παντοπωλεία και εστιατόρια. 4. Οι γιατροί, δικηγόροι, ποδοσφαιριστές, καθηγητές, οικιακοί βοηθοί κ.ά. που το παίζουν πολιτικοί και ψηφίζονται… να ενδιαφέρονται για τα πιο μικρά ζητήματα ακόμη και του πιο «μικρού» πολίτη, διότι μόνο η τοπική αυτοδιοίκηση μπορεί να δώσει βοήθεια αυτή την ώρα που η κεντρική διοίκηση καθοδηγούμενη από αλλού έχει ευρύτερους στόχους. 5. Δεν ξέρω με ποιον τρόπο και δεν με απασχολεί, αλλά να σταματήσει αυτή η μικροπρέπεια πολιτών και πολιτικών σε όλους τους τομείς. Να αλλάξει η νοοτροπία τους. Δεν γίνεται να τα βλέπουν όλα ως μια διαρκή αντιπαράθεση. Μικρόμυαλοι ψευτοριζοσπάστες και σοσιαλιστές που δηλητηριάζουν καθημερινά τον κόσμο, τους ευκολόπιστους!».

Ο έμπορος Νίκος Αθηνιώτης λέει από την πλευρά του: «Είναι μια όμορφη σύγχρονη πόλη, χωρίς τα χαρακτηριστικά της μεγαλούπολης. Θα πρέπει όμως να γίνει πιο ανθρώπινη, να μην εγκαταλείπονται χωρίς συντήρηση τα λιγοστά έργα που γίνονται και να προωθηθούν μεγάλα έργα που έχει ανάγκη το νησί. Να γίνει η πόλη περισσότερο προσβάσιμη στους πεζούς, στους ποδηλάτες στους γονείς με τα καρότσια και στα ΑμεΑ, περισσότερο καθαρή».

«Με τα κτίσματά της η Μυτιλήνη σου διηγείται το παρελθόν της» υποστηρίζει η αρχιτέκτων Ιωάννα Βαλλίνα. Και προσθέτει: «Δεν έχει αλλοιωθεί ακόμη το ιστορικό της κέντρο, ενώ καθημερινά πέφτεις πάνω στα ιστορικά μνημεία της. Ολα είναι προσβάσιμα με τα πόδια και ας μην έχει πεζοδρόμια. Θα ήθελα να αλλάξει η νοοτροπία των ανθρώπων που δεν την αντιμετωπίζουν ως τη μικρή πόλη που είναι. Κινούνται πολύ με το αυτοκίνητο, παρκάρουν όπου να ‘ναι και τρέχουν και στα μικρά δρομάκια σαν να είναι λεωφόροι».

Την ανάγκη δημιουργίας ορισμένων έργων επισημαίνει η Μάρω Βερβενιώτου, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης: «Εδώ και 30 χρόνια δεν έχουν γίνει στην πόλη μας μεγάλα έργα υποδομής. Εργα πολύ σημαντικά για το νησί, όπως η επέκταση του αεροδρομίου, η κατασκευή νέου λιμανιού, δρόμοι κατάλληλοι μέσα στην πόλη που να διευκολύνουν οδηγούς και πεζούς, σωστούς δρόμους στις εισόδους και εξόδους της πόλης. Οι δρόμοι είναι μεγάλο ζήτημα ειδικά την τουριστική περίοδο. Η κατάσταση με τα σκουπίδια είναι δραματική, δεν υπάρχει κατάλληλος φωτισμός στους δρόμους, δεν αρκούν οι χώροι στάθμευσης, κυρίως για τον κόσμο που κατεβαίνει από τα χωριά στην πόλη. Επίσης δεν υπάρχει κατάλληλος φωτισμός στα μουσεία, τα οποία θα πρέπει να λειτουργούν την τουριστική περίοδο. Γιατί το έχουμε δει και αυτό, να έρχονται επισκέπτες και να βρίσκουν κλειστά μουσεία, λόγω έλλειψης προσωπικού ή λόγω εργασιών. Τέλος, για να αναφερθώ και στα του χώρου μου, χρειάζεται έλεγχος στο παρεμπόριο και για αυτό είναι απαραίτητη η δημοτική αστυνομία».

«Το κυκλοφοριακό στο κέντρο της πόλης χρειάζεται λύση, η Μυτιλήνη είναι αφιλόξενη για τους πεζούς», λέει η ιδιωτική υπάλληλος Ροδούλα Καράκλα. «Η καθαριότητα είναι άλλο μεγάλο ζήτημα, χρειάζονται πεζόδρομοι, χώροι για τους ποδηλάτες και τις μητέρες που σήμερα δυσκολεύονται να κινηθούν με καρότσι στο κέντρο. Χρειάζονται νέοι χώροι αθλητισμού. Γενικά θα πρέπει να υπάρξει ενδιαφέρον για την καθημερινότητα του πολίτη που φαίνεται εδώ και πολλά χρόνια να έχει ξεχαστεί».