Νέες κλίμακες για όλα τα εισοδήματα
1 λεπτό
Πρεμιέρα κάνουν με τις φετινές φορολογικές δηλώσεις οι νέες κλίμακες φορολογίας εισοδήματος για μισθωτούς, συνταξιούχους, ελεύθερους επαγγελματίες και όσους έχουν εισοδήματα από ενοίκια.
Ανάλογα με την πηγή προέλευσης του εισοδήματος οι κλίμακες είναι διαφορετικές, με τους ελεύθερους επαγγελματίες και τα εισοδήματα από ακίνητα να φορολογούνται από το πρώτο ευρώ χωρίς αφορολόγητο.
Για μισθωτούς και συνταξιούχους τα εισοδήματα που αποκτήθηκαν το 2013 και θα αποτυπωθούν στις νέες δηλώσεις φορολογούνται με συντελεστές 22% (για εισοδήματα έως 25.000 ευρώ), 32% για τα επόμενα 17.000 και 42% για εισοδήματα άνω των 42.000 ευρώ. Ολοι οι μισθωτοί και συνταξιούχοι με εισόδημα έως 21.000 ευρώ δικαιούνται σταθερή έκπτωση φόρου 2.100 ευρώ. Για υψηλότερα εισοδηματικά κλιμάκια η έκπτωση φόρου μειώνεται κατά 100 ευρώ για κάθε 1.000 ευρώ εισοδήματος και μηδενίζεται για εισοδήματα άνω των 42.000 ευρώ. Οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα φορολογηθούν με συντελεστές 26% για εισοδήματα έως 50.000 ευρώ και 33% για μεγαλύτερα εισοδήματα, χωρίς αφορολόγητο. Στα ενοίκια οι συντελεστές είναι 10% για ποσά έως 12.000 ευρώ και 33% για υψηλότερα. Οι φορολογικές δηλώσεις θα υποβληθούν από τις 20 Μαρτίου έως τις 30 Ιουνίου. Οι φόροι θα πληρωθούν σε τρεις δόσεις ( Ιούλιος, Σεπτέμβριος, Νοέμβριος).










