Το Χόλιγουντ μας έχει προετοιμάσει επαρκώς: από τον «Αρμαγεδδώνα» μέχρι το «Μετά την επόμενη μέρα», και από το «2012» μέχρι την «Ημέρα Ανεξαρτησίας», οι ταινίες που πραγματεύονται την καταστροφή της Γης ανέκαθεν συνάρπαζαν το κοινό.

Εκτός, όμως, από έμπνευση για την Εβδομη Τέχνη, οι επίμαχες θεωρίες αποτελούν την αγαπημένη ενασχόληση χιλιάδων ανθρώπων - μια πρόχειρη αναζήτηση στο Διαδίκτυο θα σας πείσει. Μπορεί ο κόσμος να μην τέλειωσε το 2012, όπως προεξοφλούσαν διάφοροι, αλλά ποιος μας λέει ότι η συντέλεια δεν θα έρθει σε λίγα χρόνια;

Σκεπτόμενοι με αυτόν τον τρόπο, κάποιοι αποφάσισαν να ακολουθήσουν ένα πανάρχαιο παράδειγμα προκειμένου να σωθούν: να κατασκευάσουν τη νέα κιβωτό του Νώε!

Το απέραντο υγρό βασίλειο, εκεί όπου άρχισε η ζωή πριν από τον σχηματισμό των ηπείρων, εικάζεται ότι είναι το μέρος στο οποίο ο άνθρωπος θα επιβιώσει σε περίπτωση καταστροφής, όταν η στεριά θα έχει βυθιστεί ή θα έχει καταστεί μη κατοικήσιμη.

Σύμφωνα με τη Γραφή, ο Θεός είπε στον Νώε να κατασκευάσει την κιβωτό του για να σωθεί από τον μεγάλο κατακλυσμό που επρόκειτο να φέρει.

Σήμερα, η «εντολή» για την κατασκευή μιας πλωτής πολιτείας δεν έρχεται από τον ουρανό, αλλά από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Μηχανικοί και επιχειρηματίες από τη Φλόριδα οραματίζονται την κατασκευή του «Freedom Ship» (ελληνιστί «Πλοίο της Ελευθερίας»), ενός σκάφους γιγαντιαίων διαστάσεων, το οποίο θα αποτελεί μια ολόκληρη πόλη.

Με μήκος 1,3 χλμ., βάρος 2,7 εκατ. τόνους και ύψος ενός ουρανοξύστη 25 ορόφων, θα στεγάζει τα πάντα: σχολεία, βιβλιοθήκες, νοσοκομείο, καταστήματα, εμπορικά κέντρα, ξενοδοχεία, εστιατόρια, καζίνο, γήπεδα, τράπεζες, γραφεία, λιμάνι με προβλήτα, αεροδρόμιο, καθώς και διαμερίσματα που θα μπορούν να φιλοξενήσουν δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους.

Το πλοίο - η ιδέα για το οποίο γεννήθηκε τη δεκαετία του '90 - θα μπορεί να δεχθεί συνολικά 100.000 ανθρώπους: 40.000 μόνιμους κατοίκους, 30.000 ημερήσιους επισκέπτες, 10.000 επισκέπτες που θα διανυκτερεύουν σε ξενοδοχεία, και 20.000 εργαζομένους και πλήρωμα.

«Πιστεύω ότι μπορούμε να εξασφαλίσουμε τη χρηματοδότηση ύψους ενός δισ. δολαρίων που απαιτείται για την έναρξη των εργασιών», δήλωσε ο Ρότζερ Γκουτς, ο επιχειρηματίας που βρίσκεται πίσω από το εγχείρημα. Στη συνέχεια, βέβαια, θα χρειαστούν άλλα εννέα δισεκατομμύρια για την ολοκλήρωση της πλωτής πολιτείας.

Η απόκτηση στέγης στο «Freedom Ship» μπορεί να μην υπόκειται στον… Φόρο Ακίνητης Περιουσίας του Γιάννη Στουρνάρα, ωστόσο θα κοστίζει πολύ ακριβά. Οι τιμές των σπιτιών (εμβαδού 28 - 474 τ.μ.) θα κυμαίνονται από 111.000 ευρώ - για ένα μικρό διαμέρισμα χωρίς κουζίνα - έως 6,6 εκατ. ευρώ!
Τι δεν είναι η πλωτή πολιτεία. Κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα αν και πότε θα κατασκευαστεί η πλωτή πολιτεία. Τι ακριβώς είναι, όμως, το «Freedom Ship»; Οι εμπνευστές του προτιμούν να εξηγήσουν τι δεν είναι.
- Δεν είναι ένα μεγάλο πλοίο: πρόκειται για μια προσπάθεια να δημιουργηθεί ένας νέος τρόπος ζωής, η πρώτη «κινητή κοινότητα» στον κόσμο, η οποία θα είναι αυτάρκης.
- Δεν είναι μια νέα χώρα: θα υπόκειται στο Δίκαιο της Θαλάσσης και τους νόμους των κρατών στα ύδατα των οποίων θα βρίσκεται.
- Δεν είναι τέχνασμα για την αποφυγή των φόρων: οι πολίτες - επιβάτες θα έχουν τα ίδια δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που έχουν όταν κατοικούν στη χώρα τους.
- Δεν θα κατασκευαστεί σε ναυπηγείο: επειδή, απλά, δεν πρόκειται για πλοίο. Είναι μια τεράστια πλωτή πλατφόρμα στην οποία θα χτιστεί ένας ουρανοξύστης.
Το «Freedom Ship» δεν ενδείκνυται για τσάρκες στα νησιά. «Είναι ένα μέρος για να ζήσετε, να εργαστείτε και να συνταξιοδοτηθείτε, ακόμη και να κάνετε τις διακοπές σας» λένε οι εμπνευστές του. Αν, παρ' ελπίδα, βαρεθείτε ή κουραστείτε, μπορείτε να πάρετε το αεροπλάνο που βρίσκεται στην οροφή του και να πετάξετε μέχρι τη στεριά!
Το σκάφος θα πλέει από τη μία χώρα στην άλλη σε διετείς κύκλους, ενώ θα περνά το 70% του χρόνου αγκυροβολημένο έξω από μεγάλα λιμάνια και το υπόλοιπο 30% εν πλω. Θα αποπλέει από την ανατολική ακτή των ΗΠΑ, θα διασχίζει τον Ατλαντικό και θα φτάνει στην Ευρώπη. Στη συνέχεια θα πλέει μέχρι τις ακτές της Αφρικής, από εκεί θα πιάνει Αυστραλία και κατόπιν Ασία. Μετά θα διαπλέει τον Ειρηνικό μέχρι να βγει στη δυτική ακτή των ΗΠΑ, θα περνά από τη Γη του Πυρός και θα καταλήγει στο σημείο εκκίνησης, για να ξεκινήσει και πάλι το ταξίδι του.
Η πλωτή πολιτεία θα χρησιμοποιεί ηλιακούς συλλέκτες και τα κύματα της θάλασσας ως πηγές ενέργειας, θα διαθέτει κλιματισμό, θέρμανση και υπερσύγχρονα συστήματα ασφάλειας πυρός και ανακύκλωσης. Μπορεί να μοιάζει με πολυώροφο σταθμό αυτοκινήτων, ωστόσο αποτελεί μια κάποια ελπίδα: αν μια μέρα δεν διαθέτουμε εναλλακτική λύση, ένας στόλος από πλοία όπως το «Freedom Ship» θα μπορούσε να σώσει το είδος μας από την εξαφάνιση.

Το «Πλοίο της Ελευθερίας» με μια ματιά
Θα διαθέτει σχολεία, καταστήματα, ξενοδοχεία, ένα νοσοκομείο, εστιατόρια, εμπορικά κέντρα, τράπεζες, γραφεία, καζίνο και αεροδρόμιο. Θα υπάρχουν επίσης διαμερίσματα για τουλάχιστον 40.000 μόνιμους κατοίκους, ενώ θα μπορούν να διαμένουν 30.000 ημερήσιοι επισκέπτες, 10.000 επισκέπτες που θα διανυκτερεύουν σε ξενοδοχεία και 20.000 εργαζόμενοι και πλήρωμα. Το πλοίο θα χρησιμοποιεί ηλιακά πάνελ και τα κύματα του ωκεανού ως πηγές ενέργειας.

Εναλλακτικά σχέδια

Στον Αρη
Το 2023 προβλέπεται να κατασκευαστεί ο πρώτος οικισμός στον Κόκκινο Πλανήτη. Πίσω από αυτό το φιλόδοξο σχέδιο βρίσκεται η ολλανδική εταιρεία Mars One. Περισσότεροι από 200.000 άνθρωποι έχουν καταθέσει αίτηση για να μπορέσουν να εγκατασταθούν μόνιμα στον Αρη
Ενας άλλος γαλαξίας
«Σε εκατό χρόνια θα χρειαστεί να βρούμε ένα αντίγραφο της Γης σε ένα άλλο ηλιακό σύστημα». Στην προφητεία του Χόκινγκ, η επιθεώρηση «Astronomy & Astrophysics» απαντά με τη ανακοίνωση της ανακάλυψης πλανητών οι οποίοι βρίσκονται 22 έτη φωτός μακριά και θα μπορούσαν να μας φιλοξενήσουν
Κάτω από τη Γη
Από τη Σιγκαπούρη έως την Πόλη του Μεξικού, οι υπόγειες πόλεις αποτελούν έναν τρόπο αντιμετώπισης του υπερπληθυσμού του πλανήτη. Δεν επιβαρύνουν ιδιαίτερα το περιβάλλον και μπορούν να έχουν έως και 35 επίπεδα κάτω από την επιφάνεια της Γης
Κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας
Ακόμη μια λύση από το μέλλον, μια πόλη κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Την σχεδίασε ο αρχιτέκτονας Φιλ Πόουλι και την ονόμασε Sub - Biosphere 2. Απολύτως αυτάρκης σε ανάγκες για αέρα και φαγητό, θα μπορεί να φιλοξενήσει έως και 100 άτομα

Τα άλλα πλοία

Eoseas
Πρόκειται για το μεγαλύτερο οικολογικό πλοίο που έχει σχεδιαστεί ποτέ με 1.000 τ.μ. ηλιακά πάνελ και μονάδα LPG (υγροποιημένο αέριο πετρελαίου)
Lilypad
Ενεργειακά αυτόνομη πόλη με μηδενική επιβάρυνση στο περιβάλλον χάρη στη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Θα μπορεί να φιλοξενήσει έως 50.000 «περιβαλλοντικούς μετανάστες»
Princess Kaguya
Αλλο ένα φουτουριστικό σχέδιο: ένα πλοίο που θα λειτουργεί ως διεθνές πολιτισμικό κέντρο

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από