Ποιο είναι όμως το προφίλ της γυναίκας επιχειρηματία – ανωτάτου στελέχους; Τα κυριότερα συμπεράσματα που προκύπτουν από την έρευνα της ICAP δείχνουν ότι η μέση γυναίκα επιχειρηματίας – στέλεχος έχει υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης, βρίσκεται στην ηλικία μεταξύ 40-59 ετών και έχει οικογένεια (σύζυγο και παιδιά). Οκτώ στις 10 γυναίκες, εκτός από τη διευθυντική θέση που κατέχουν, έχουν και μετοχική σχέση με την εταιρεία στην οποία βρίσκονται.

Επίσης, οι γυναίκες μάνατζερ προκειμένου να ανταποκριθούν στις αυξημένες υποχρεώσεις τους εργάζονται ιδιαιτέρως σκληρά καθώς το 53,3% αυτών απασχολείται κατά μέσον όρο άνω των 51 ωρών την εβδομάδα, δηλαδή 10 ώρες ημερησίως, με αποτέλεσμα να είναι αναγκασμένες να περιορίζουν σημαντικά τον χρόνο που αφιερώνουν στην οικογένειά τους. Πάντως το θέμα της καριέρας τους είναι ιδιαιτέρως ψηλά στις προτεραιότητές τους (δηλώνει το 87,3%) ενώ οι 9 στις 10 δηλώνουν πολύ ικανοποιημένες με την επαγγελματική τους εξέλιξη. Ομως η μία στις δύο γυναίκες (46,5%) θεωρεί ότι η γυναικεία επιχειρηματικότητα και η σταδιοδρομία των γυναικών στην Ελλάδα έχει αναπτυχθεί σε μέτριο βαθμό.

Παρά το γεγονός ότι χρόνο με τον χρόνο η διείσδυση των γυναικών στα ανώτατα κλιμάκια διοίκησης των επιχειρήσεων αυξάνεται, παραμένουν αρκετά από τα προβλήματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν στην άσκηση της επιχειρηματικότητας. Η «μη ικανοποιητική υποστήριξη από το κράτος», η οποία αξιολογήθηκε από το 87,9% των γυναικών της έρευνας ως πολύ σημαντικό πρόβλημα, «η υπερβολική γραφειοκρατία – κανονισμοί» (86%) και το «περίπλοκο φορολογικό σύστημα» (84%) αποτελούν τα κυριότερα προβλήματα επιχειρηματικότητας που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες επιχειρηματίες – διευθυντικά στελέχη στην Ελλάδα.

Πάντως, ανεξάρτητα από τα προβλήματα, οι γυναίκες μάνατζερ που συμμετείχαν στην έρευνα της ICAP είναι ιδιαιτέρως αισιόδοξες για την πορεία των πωλήσεων των επιχειρήσεών τους το 2014, ενώ οι βασικοί άξονες της στρατηγικής τους για την επόμενη τριετία είναι η εξασφάλιση της βιωσιμότητας και η αύξηση της ανταγωνιστικότητας των εταιρειών που διευθύνουν μέσω ενεργειών για τη βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων και των υπηρεσιών που παρέχουν, τη μείωση του λειτουργικού κόστους και τη βελτίωση το ανθρώπινου κεφαλαίου.

Τα κυριότερα προβλήματα

87,9% των γυναικών της έρευνας αξιολόγησαν ως πολύ σημαντικό πρόβλημα επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα τη «μη ικανοποιητική υποστήριξη από το κράτος»

86% την «υπερβολική γραφειοκρατία και τους κανονισμούς»