Πουθενά δεν συμπίπτουν οι επιθυμίες των ανέργων για εξεύρεση δουλειάς και οι ανάγκες των επιχειρήσεων. Οι επιχειρήσεις προσλαμβάνουν πωλητές και υπαλλήλους σουπερμάρκετ, ενώ οι άνεργοι προτιμούν θέσεις γραφείων. Η υλοποίηση της δράσης του υπουργείου Εργασίας Επιταγή Εισόδου αποκάλυψε τη μεγάλη απόκλιση μεταξύ των αναγκών που έχουν οι επιχειρήσεις και των επιθυμιών των υποψηφίων για εργασία.

Ειδικότερα, κατά τη διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος 15.000 ανέργων το καλοκαίρι στον ιστότοπο www. vriskodouleia.gr αναδείχθηκε το πρόβλημα της ασυμβατότητας μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στην αντιμετώπιση της ανεργίας των νέων. Οι επιχειρήσεις εξέφρασαν σε ποσοστό άνω του 50% ενδιαφέρον για θέσεις πωλήσεων (ή δημιουργίας αξίας στον οργανισμό), ενώ οι υποψήφιοι εργαζόμενοι ενδιαφέρθηκαν σε ποσοστό άνω του 50% κυρίως για θέσεις υπαλλήλων γραφείων και γραμματειακής υποστήριξης. Επίσης, μεγάλη απόκλιση καταγράφεται μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στην κατηγορία Υπάλληλοι Σουπερμάκετ, όπου και εκεί όπως προκύπτει δεν υπάρχει ανταπόκριση των ανέργων στη μεγάλη ζήτηση των εταιρειών. Βεβαίως, υπάρχει μια σημαντική παράμετρος, που προφανώς έχει να κάνει με τα προσόντα των ανέργων τα οποία υπερκαλύπτουν τα κριτήρια για να γίνει κάποιος πωλητής ή υπάλληλος σε σουπερμάρκετ.

Παρά την ασυμβατότητα αυτή, η υλοποίηση της Δράσης από την ICAP Group και το ΚΕΚ Ευρωεργασιακή, πέτυχε υψηλά ποσοστά κάλυψης θέσεων. Η δυνατότητα τοποθέτησης που για πρώτη φορά έγινε με την μέθοδο των συνεντεύξεων και συνεπώς μέσα από την ουσιαστική επιλογή του ασκουμένου από την επιχείρηση είχε ως αποτέλεσμα τη διεξαγωγή άνω των 5.000 επαφών μόνο μέσω της ομάδας των δύο φορέων. Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα συνεχίζεται και αναμένεται ο επόμενος γύρος των επιλαχόντων να ξεκινήσει, όπως ορίζεται στην προκήρυξη στις αρχές του Νοεμβρίου.

Ο Γιώργος Χάρος, εκτελεστικός διευθυντής Υπηρεσιών Ανθρώπινου Δυναμικού του ομίλου ICAP δήλωσε σχετικά: «Είμαστε ευχαριστημένοι γιατί η δραστηριότητα αυτή που εντάσσεται στη ευρύτερη αντίληψή μας για smarter workforce βοήθησε μεγάλο αριθμό πελατών μας να γνωριστεί και να δώσει μια ευκαιρία στη νέα γενιά υποψηφίων, οι οποίοι θα αποκτήσουν εμπειρία και, αν διακριθούν, μπορεί να παραμείνουν ως εργαζόμενοι.

Ηδη σχεδιάσαμε και παρείχαμε δωρεάν ένα εργαλείο αξιολόγησης της απόδοσης που σκοπό έχει να βοηθήσει και τα δυο μέρη στην αντικειμενική αξιολόγηση της 5μηνης άσκησης».