Η Σκάρλετ Γιόχανσον αιχμαλώτισε τα βλέμματα πρώτα με το look ως μελαχρινή και ανέκφραστη στη νέα ταινία του εξαίρετου Τζόναθαν Γκλέιζερ (του «Sexy Beast» αλλά και της «Γέννησης» με τη Νικόλ Κίντμαν). Χθες όμως προβλήθηκε και η ταινία. Και οι κριτικοί άρχισαν να παραμιλούν.

Πρώτον, επειδή η ηθοποιός επιδίδεται σε στοματικό έρωτα on camera. Δεύτερον, επειδή, λένε, η ταινία είναι πολύ καλή. Σαγηνευτική, «σκοτεινή», στυλιζαρισμένη μέχρι και την παραμικρή λεπτομέρεια, απ’ αυτές τις ταινίες που δημιουργούν μεν ένα εντελώς ιδιαίτερο σύμπαν, στο οποίο όμως σε παρασύρουν από το πρώτο καρέ. Η ίδια η Γιόχανσον ενσαρκώνει μια εξωγήινη που τρέφεται με ανθρώπινη σάρκα –αφού όμως παρασύρει τα θύματά της στο κρεβάτι. Μια πραγματική Μαύρη Χήρα δηλαδή, σε μια ερμηνεία που χαρακτηρίζεται από «απόκοσμη» ώς και «θαρραλέα». Να δούμε αν θα πάρει κανένα βραβείο το κορίτσι.

Το Φεστιβάλ Βενετίας παραμένει ο τόπος όπου «ισορροπεί» το αστραφτερό με το ποιοτικό: από τη μια ο Τζορτζ Κλούνι, από την άλλη ο Μπρους Γουέμπερ. Ποιος; Ο Μπρους Γουέμπερ! Ο πρωτοπόρος σκηνοθέτης – φωτογράφος που πρωτοεμφανίστηκε τη δεκαετία του ’70 και βλέπει σήμερα το κλασικό του ντοκιμαντέρ για τον τζαζίστα Τσετ Μπέικερ, ονόματι «Let’s get lost». Οι σινεφίλ γενικώς ανακαλύπτουν πάμπολλα διαμάντια στο τμήμα Venice Classics φέτος, και το συγκεκριμένο φιλμ έχει χρόνια να προβληθεί.

Σκεφθείτε πως τώρα ετοιμάζεται η πρώτη ψηφιακή του έκδοση –μόνο σε βιντεοκασέτα μπορείτε να το εντοπίσετε προς το παρόν. Στη Βενετία πάντως ο Γουέμπερ είχε και νέα: το ντοκιμαντέρ του για τον Ρόμπερτ Μίτσαμ, τον θρυλικό πρωταγωνιστή άπειρων νουάρ και γουέστερν (οι πιο νεόφυτοι των κινηματογραφόφιλων τον θυμούνται στον «Νεκρό» του Τζιμ Τζάρμους) που, απ’ ό,τι φαίνεται, αγαπούσε πολύ και το τραγούδι. «Στην ταινία τραγουδά παρέα με τη Μαριάν Φέιθφουλ, τον Ντόκτορα Τζον ή τον Ρίκι Λι Τζέιμς. Ο Μίτσαμ ήταν ένας πραγματικός τζέντλεμαν –ελπίζω να βρω τα χρήματα που απαιτούνται για να ολοκληρώσω το φιλμ», δηλώνει ο ίδιος ο σκηνοθέτης.

Η πιο ακραία ταινία της διοργάνωσης πάντως (που, όπως θα έχετε πάρει χαμπάρι, διαθέτει πλήθος προκλητικών και σκοταδόψυχων ταινιών) μοιάζει να είναι η τελευταία του Κιμ Κι Ντουκ ονόματι «Moebius». Στην αρχή, μια μάνα αποφασίζει να εκδικηθεί τις απιστίες του μπαμπά ευνουχίζοντάς τον. Και όταν αποτυγχάνει, ακρωτηριάζει τον γιο! Ολα παρουσιάζονται με κάθε λεπτομέρεια και αποτελούν μονάχα την εισαγωγή σε ένα όργιο αίματος και διαστροφής, στοιχεία που υπήρχαν και πριν στη φιλμογραφία του σκηνοθέτη, αλλά ποτέ δεν βρισκόντουσαν σε πρώτο πλάνο, όπως εδώ. Η ταινία, σημειώστε, έχει ήδη αγοραστεί από έλληνα διανομέα, πριν από την (εκτός συναγωνισμού) προβολή της, ενώ το «Pieta», η προηγούμενη του σκηνοθέτη που κάποτε υπήρξε και στη χώρα μας δημοφιλής, είχε φύγει από τη Βενετία βραβευμένη με το Χρυσό Λιοντάρι.