Επί δεκαετίες όλοι οι αυτοκινητοκατασκευαστές παραμελούσαν να ασχοληθούν με τις δυνατότητες καθαρισμού των μοντέλων τους. Ετσι ο καφές που χυνόταν, το παγωτό του πιτσιρικά που κολλούσε στα καθίσματα αλλά και τα ποπκόρν που τρύπωναν σε κάθε σημείο του σαλονιού απαιτούσαν πολύ χρόνο και κόπο για την αντιμετώπισή τους. Συνήθως, μάλιστα, οι λεκέδες παρέμεναν ανεξίτηλοι για να υπενθυμίζουν στους γονείς τις αταξίες των παιδιών τους ή τη δική τους αμέλεια στο… διηνεκές. Τα τελευταία χρόνια όμως οι εταιρείες αυτοκινήτων άρχισαν να προτείνουν πρωτότυπες λύσεις ώστε να διατηρούνται τα μοντέλα τους καθαρότερα και να αντιμετωπίζονται οι λεκέδες με αποτελεσματικό τρόπο. Βοηθός τους είναι η νανοτεχνολογία, η οποία επιτρέπει την επίστρωση των επενδύσεων με υλικά που απωθούν τα υγρά και επιτρέπουν τον εύκολο καθαρισμό τους. Στο Opel Insignia και σε ορισμένα μοντέλα της Jeep που εφαρμόζουν τη νανοτεχνολογία, δεν απορροφάται για παράδειγμα τόσο εύκολα ο καφές στο κάθισμα, ενώ και η κέτσαπ από τα πατατάκια σκουπίζεται σε χρόνο μηδέν με ένα χαρτομάντιλο. Και στις δύο περιπτώσεις δεν μένουν ίχνη, εφόσον δεν αφήσει ο οδηγός να περάσει μια… αιωνιότητα από το περιστατικό.

Η λύση της Renault δεν είναι τόσο υψηλής τεχνολογίας, αλλά διακρίνεται για την απλότητά της. Στο νέο SUV της γαλλικής μάρκας, το Captur, προβλέπονται μεταξύ άλλων επενδύσεις καθισμάτων οι οποίες αφαιρούνται με φερμουάρ και πλένονται κανονικά στο πλυντήριο στο πρόγραμμα των 40 βαθμών. Ετσι έχεις συνέχεια ένα καθαρό σαλονάκι για το μοντέλο, το οποίο αναμένεται στη χώρα μας το φθινόπωρο.

Εξυπνη, απλή και φθηνή είνα και η ιδέα της Skoda Octavia. Στο μοντέλο νέας γενιάς, που λανσαρίστηκε φέτος το καλοκαίρι, προβλέπεται μεταξύ άλλων ένας πρακτικός κάδος σκουπιδιών με μικρές διαστάσεις και στηρίξεις, ώστε να εφαρμόζει μέσα στην εσωτερική θήκη της μπροστινής πόρτας. Πρόκειται για ένα σημείο που θυμίζει στα περισσότερα αυτοκίνητα μικρό σκουπιδότοπο, αφού εκεί καταλήγουν σχεδόν τα πάντα, από τα χαρτάκια των διοδίων, έως το κύπελλο του καφέ και τα διαφημιστικά που μοιράζουν στον δρόμο. Χάρη στο μικρό κουβαδάκι συγκεντρώνονται και πετιούνται πολύ εύκολα, ενώ το μικρό πλαστικό δοχείο πλένεται και παραμένει καθαρό.

Η Ηοnda πάει όμως ακόμη παραπέρα. Στο πολυμορφικό Odyssey, που κυκλοφορεί στις ΗΠΑ, προβλέπεται για πρώτη φορά μια…ηλεκτρική σκούπα. Η συσκευή είναι εντοιχισμένη στις πλευρικές επενδύσεις του χώρου αποσκευών και εφοδιάζεται με ρεύμα από την μπαταρία του αυτοκινήτου. Ο χειριστής μπορεί να τραβάει με τη σκούπα έως οκτώ λεπτά ψίχουλα και άλλα σκουπιδάκια από τον θάλαμο επιβατών. Αν χρειάζεται να τη χρησιμοποιήσει περισσότερη ώρα, τότε πρέπει να λειτουργεί ταυτόχρονα και ο κινητήρας.