Να ευχηθούμε καλή αρχή για τη νέα κινηματογραφική σεζόν, αν και ακόμη δεν έφυγε ο Αύγουστος; Πάντως, όπως τούτη την εβδομάδα, έξι νέες ταινίες στις αίθουσες (συν τρεις επανεκδόσεις, εννέα συνολικά) και μάλιστα με σταρ και υψηλούς προϋπολογισμούς είχαμε να δούμε από τον χειμώνα. Και δεν είναι μόνη η ποσότητα. Εχουμε και μικρές ενδιαφέρουσες εκπλήξεις: Πρώτη, τη μεταμόρφωση του δραστήριου και ολοένα βελτιούμενου Ματ Ντέιμον από τους γνωστούς ρόλους χαρτογιακά και «ήσυχου παιδιού» σε εκδικητή των φτωχών, σιδηρόφρακτο εν έτει 2156 στο «Elysium» των 100 εκατ. δολαρίων.

Δεύτερη, την Τζένιφερ Ανιστοπούλου (Ανιστον) σε ρόλο τρελούτσικης στριπτιζέζ στην «Οικογένεια Μίλερ», με τη γνωστή συνταγή της αμερικανικής κομεντί.

Τρίτη έκπληξη, ο Τζον Κιούζακ ως παγερός –επιφανειακά –πράκτορας της CIA στον «Κωδικό ασφαλείας» («The Numbers Station»), να καταφέρνει να δίνει βάθος σε έναν ρόλο στον οποίο θεωρητικά είναι έξω από τα νερά του, ένα κατασκοπικό θρίλερ επί βρετανικού εδάφους.

Εδώ, ας προσθέσουμε και τον ασπρόμαυρο οσκαρικό γόη του «Artist» Ζαν Ντιζαρντέν στο θρίλερ «Ο Κύκλος του Mobius» με άρωμα κρίσης και χρηματοπιστωτικού συστήματος, σε παραγωγή επίσης 100 εκατ. ευρώ. Μόνον η Οντρέ Τοτού («Αμελί») παραμένει απαράλλακτη, με σφιγμένο το στόμα ακόμη ακόμη και σε ερωτικό δράμα εποχής, το «Κρυφό πάθος της Τερέζ Ντ.».

Βέβαια, η κινηματογραφική εβδομάδα φέρνει και ένα από τα καλύτερα ψυχολογικά θρίλερ δωματίου από το παρελθόν: το «Οι 12 ένορκοι» του Σίντνεϊ Λουμέτ με τον Χένρι Φόντα σε ρεσιτάλ υποκριτικής.