«Elysium». Μία από τις τρεις ταινίες, που θα προβληθούν σε διάστημα λίγων μηνών, με πρωταγωνιστή τον υπερδραστήριο Ματ Ντέιμον. Εδώ, σε ρόλο «σιδηρόφρακτου» εισβολέα στον παράδεισο των πλουσίων. Η γη, όπως στις περισσότερες αντίστοιχες ταινίες επιστημονικής φαντασίας, είναι πλέον κατεστραμμένη το 2159 και ο ταξικός διαχωρισμός –σε πολύ πλούσιους και πολύ φτωχούς –είναι προφανέστατος στην ταινία κόστους 100 εκατ. δολαρίων του Νοτιοαφρικανού Νιλ Μπλόμκαμπ, δημιουργού του εντυπωσιακού (για ντεμπούτο τουλάχιστον) «District 9», η οποία μόνο στον παράδεισο δεν γυρίστηκε, αλλά στη μεγαλύτερη χωματερή της υφηλίου, έξω από την Πόλη του Μεξικού. Μαρκέ ο ρόλος τής (υπουργού) Τζόντι Φόστερ, που κάνει τα πάντα για να μην απειληθεί η χλιδή των πλουσίων, προτού πάρει αμπάριζα ο χτυπημένος από ραδιενέργεια εργάτης Μαξ (Ντέιμον)…

«Κολασμένοι» κώδικες

«Κωδικός ασφαλείας». Λες και είναι ιδανικός ο Τζον Κιούζακ για ρόλους σχεδόν (λέμε: σχεδόν) ξοφλημένου. Εδώ ως πράκτορας της CIA με το όνομα Εμερσον Κεντ, αφού τα θαλασσώνει στην τελευταία του επιχείρηση, κερδίζει μία ακόμη ευκαιρία να αποδείξει ότι κάνει για τη δουλειά. Και αναλαμβάνει την προστασία της ειδικής στους κώδικες Κάθριν (Μάλιν Ακερμαν, η δεύτερη κινηματογραφική Λίντα Λάβλεϊς που το δικό της πρότζεκτ έμεινε στο περίμενε). Μέχρι που ανοίγει η πύλη της Κολάσεως στο γυρισμένο στο Σάφολκ της Βρετανίας θρίλερ του Κάσπερ Μπάρφοντ.

Αρωμα κρίσης

«Ο Κύκλος του Mobius».

Η οικονομική κρίση είναι πανταχού παρούσα και αυτό το ευρωπαϊκό σινεμά δεν το ξεχνάει. Σε αυτό το φόντο στήνει ένα καθηλωτικό οικονομικό θρίλερ ο Ερικ Ρότσαντ, με τον βραβευμένο με Οσκαρ για την ταινία «The Artist» γάλλο γόη Ζαν Ντιζαρντέν ως στέλεχος του Συμβουλίου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας που ερωτεύεται Αμερικανίδα (Σεσίλ ντε Φρανς), η οποία δουλεύει για λογαριασμό ρωσικής τράπεζας (πίσω από την οποία βρίσκεται, ως ρώσος μεγιστάνας και μετρ του ξεπλύματος βρώμικου χρήματος, ο πολύ καλός Τιμ Ροθ). Σε επίπεδο κόστους παραγωγής δεν έχει να ζηλέψει το αμερικανικό «Elysium». Χώρια τα γυρίσματα σε πέντε χώρες.

Γελάστε, παρακαλώ

«Οικογένεια Μίλερ». Προδιαγραφές μλποκμπάστερ, με τη γνωστή συνταγή τού «όλοι οι καλοί χωράνε σε αμερικανική κομεντί». Οπου συνυπάρχουν έμπορος ναρκωτικών, μια στριπτιζέζ, ένας παρθένος και μια μικρή που επιχειρούν να περάσουν μαριχουάνα στο Μεξικό. Με τη σκηνοθετική υπογραφή του Ρόσον Μάρσαλ Θέρμπερ και τη «δική μας» (παρ’ ολίγον ύπαντρη) Τζένιφερ Ανιστον και τους Τζέισον Σουντέικις και Εντ Χελμς. Το κλου; Η εκδικητική ταραντούλα!

Κυνήγι στους αιθέρες

«Αεροπλάνα». Μετά τα «Αυτοκίνητα» της Ντίσνεϊ, ήρθε η σειρά για τα αεροπλάνα. Και δη τρισδιάστατα. Για την ακρίβεια, τον Ντάστι, ένα μονοκινητήριο ψεκαστικό αεροπλάνο που πάσχει και από υψοφοβία! Ομως κυνηγάει το όνειρό του να συμμετάσχει σε αγώνες συναγωνιζόμενος τους ήρωές του στους αιθέρες. Σκηνοθέτης ο Κλέι Χολ, γιος και εγγονός πιλότων, που εστίασε στη ρεαλιστική απόδοση των πτήσεων. Οσοι οι ρέκτες της μεταγλώττισης και των φωνών του Γιώργου Καπουτζίδη και της Ντορέτας Παπαδημητρίου, με τις υγείες τους.

Τι ‘χες, Οντρέ…

«Το κρυφό πάθος της Τερέζ Ντ.». Εντυπωσιακό. Στον ελληνικό τίτλο η γαλλίδα μυθιστορηματική ηρωίδα Τερέζ Ντεσκερού γίνεται Τερέζ Ντ. (ως πολλά ερωτικά υποσχόμενη ή από απλή δυσκολία στην προφορά, άραγε;). Τι ‘χες, Οντρέ Τοτού –πρωταγωνίστρια, η γνωστή μας «Αμελί» -, τι ‘χα πάντα. Με το σφιγμένο αγέλαστο στόμα κάτω από τα κεντημένα με βελονάκι καπελάκια. Καταπιεσμένο πάθος σε συσκευασία γαλλικής επαρχίας του 1920, με δυο σταγόνες κρασιού Μπορντό ως επίγευση. Στον ρόλο του παραδοσιακού συζύγου ο καλός κωμικός (εξαιρετικός στους «Παίκτες») Ζιλ Λελούς. Σκηνοθεσία: Κλοντ Μιλέρ.

Θαύμα από το τίποτα

«Οι 12 ένορκοι». Το αριστούργημα του Σίντνεϊ Λουμέτ, με τον Χένρι Φόντα ως έναν από τους δώδεκα ενόρκους που καταφέρνει να μεταστρέψει την ψήφο και των υπολοίπων έντεκα σε μια δίκη για ανθρωποκτονία, είναι η πρώτη από τις τρεις επανεκδόσεις της εβδομάδας. Η ταινία του 1957, στην οποία βασίστηκε για να κάνει πρόσφατα ένα ακόμη αριστούργημα, υπό τον τίτλο «12», ο Νικίτα Μιχαλκόφ, απέδειξε πως ο Λουμέτ –μέχρι τότε τηλεοπτικός σκηνοθέτης και στη συνέχεια δημιουργός του «Σέρπικο» και της «Σκυλίσιας μέρας» –μπορούσε να κάνει θαύματα με δώδεκα καλούς ηθοποιούς κλεισμένους σε ένα δωμάτιο!

Φεγγαροχτυπημένοι

«Οι ευνοούμενοι του φεγγαριού». Οτάρ Ιοσελιάνι και τα μυαλά στα κάγκελα. Γιατί όχι; Οταν πρόκειται για το απολαυστικό γαϊτανάκι ερωτικών σχέσεων, κυρίως αταίριαστων, και για θερινό σινεμαδάκι. Οι πρωταγωνιστές στο «Les Favoris de la Lune» δεν είναι οι πλέον γνωστοί: Κάτια Ρουπέ, Αλί ντε Μοντεγκού, Φρανσουά Μισέλ, Ματιέ Αμαλρίκ. Ομως η ανατρεπτική, αναρχική σάτιρα του 1985 με φόντο μια παρισινή γειτονιά λέει ακόμη. Εστω, για τους λεγόμενους σινεφίλ…

Ζευγάρι για φίλημα

«Τα μυστικά της κρεβατοκάμαρας». Η τρίτη επανέκδοση, πάλι με τον Ροκ Χάντσον (τέσσερα χρόνια μετά την «Αγάπη», το 1959), δίπλα στην Ντόρις Ντέι και με σάουντρακ το τραγουδάκι «Pillow Talk», όπως και ο τίτλος της ταινίας του Μάικλ Γκόρντον.