Σχεδόν όλοι οι οδηγοί έχουν πρόβλημα επικοινωνίας με το αυτοκίνητό τους, αν και το τελευταίο προσπαθεί να τους ενημερώσει με δεκάδες ενδείξεις στον πίνακα οργάνων του. Δυστυχώς, ακόμη και οι πιο έμπειροι οδηγοί δεν είναι σε θέση να αποκρυπτογραφήσουν όλες τις ενδείξεις. Ερευνα της βρετανικής υπηρεσίας οδικής βοήθειας Britannia Rescue αποκάλυψε ότι 98 στους 100 οδηγούς δεν κατανοούν τουλάχιστον κάποιες από όλες αυτές τις φωτεινές ενδείξεις.

Ιδιαίτερα δυσνόητα αποδείχθηκαν τα σύμβολα που είχαν σχέση με την πίεση των ελαστικών, τον καταλύτη και τα φώτα ομίχλης. Στην έρευνα, οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να εξηγήσουν τη σημασία 16 από τις πιο συνηθισμένες ενδείξεις και το 71% δεν γνώριζε το σύμβολο για τη μειωμένη πίεση στα ελαστικά. Το γεγονός ότι πρόκειται για μία σχετικά καινούργια ένδειξη δικαιολογεί την άγνοια, όμως το ένα τρίτο των ερωτηθέντων δεν κατανοούσε σωστά ούτε το σύμβολο για τον αερόσακο. Μάλιστα το 27% πίστευε ότι αφορούσε τη μη χρήση της ζώνης ασφαλείας.

Το πρόβλημα εντείνει η χρήση διαφορετικών συμβόλων για τις ίδιες περιπτώσεις, ανάλογα με τον κατασκευαστή. Κάποιες φορές η ίδια μάρκα έχει διαφορετικά σύμβολα από μοντέλο σε μοντέλο! Η έρευνα εξέτασε 99 διαφορετικές ενδείξεις και μόνο οι 12 ήταν ακριβώς ίδιες σε όλα τα μοντέλα της αγοράς.

Περίπου το ένα τέταρτο των ερωτηθέντων παραδέχθηκε ότι τον προηγούμενο χρόνο άναψε τουλάχιστον μία φορά μια ενδεικτική λυχνία, ενώ οδηγούσε το αυτοκίνητό του. Σχεδόν οι μισοί δεν γνώριζαν τη σημασία της και συνέχισαν τη διαδρομή τους, ρισκάροντας να πάθει μεγάλη ζημιά ο κινητήρας του οχήματος. Εξάλλου, οι ενδείξεις υπάρχουν για να μας προειδοποιούν.

Στην έρευνα συμμετείχαν πάνω από 2.000 οδηγοί. Οι Βρετανοί έφτιαξαν και έναν κατάλογο με τον αριθμό των φωτεινών ενδείξεων που υπάρχουν στα εμπορικότερα μοντέλα της αγοράς τους. Την πρώτη θέση κατέχει η Mercedes E-Class με 41 λαμπάκια και ακολουθούν το Fiat Punto και η Skoda Octavia με 31 φωτεινές ενδείξεις το καθένα. Τα λιγότερα σύμβολα είχε το Volvo S40.