Στο στόχαστρο του ΣΔΟΕ έχουν μπει τα σκάφη αναψυχής που ελλιμενίζονται σε Μύκονο, Ρόδο, Κω, Κεφαλονιά, Κέρκυρα και σε άλλες τουριστικές περιοχές. Ηδη οι έλεγχοι του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος έχουν βγάλει λαβράκια, καθώς σε δεκάδες περιπτώσεις σκάφη που είχαν δηλωθεί ως επαγγελματικά αποδείχθηκε πως ήταν ιδιωτικά σκάφη αναψυχής και οι ιδιοκτήτες τους κλήθηκαν να καταβάλουν διαφυγόντα ΦΠΑ μεγάλης αξίας. Παράλληλα οι τελωνειακές υπηρεσίες εξετάζουν με δορυφορική συνδρομή περιπτώσεις εικονικών ανεφοδιασμών επαγγελματικών σκαφών αναψυχής με αφορολόγητο πετρέλαιο.
Οι ράμπο του ΣΔΟΕ έχουν αρχίσει από τα μέσα Μαΐου τους ελέγχους στα σκάφη αναψυχής και στο πλαίσιο εντολών που έχουν λάβει από τον ειδικό γραμματέα του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος Στ. Στασινόπουλο για την αντιμετώπιση του φαινομένου των εικονικών μισθωμάτων ή ναύλων από ιδιοκτήτες που καταχρηστικά εμφανίζονται ως επαγγελματίες, έχουν διπλασιάσει τις σχετικές έρευνες τη θερινή περίοδο. Τις τελευταίες εβδομάδες δεκάδες ιστιοπλοϊκά και ταχύπλοα σκάφη αποδείχθηκε πως ήταν ιδιωτικά και όχι επαγγελματικά και βεβαιώθηκε στους ιδιοκτήτες τους ΦΠΑ άνω του 1 εκατ. ευρώ.
Οπως λένε στα «ΝΕΑ» στελέχη του ΣΔΟΕ, τα τελευταία χρόνια σε χιλιάδες περιπτώσεις σκάφη αναψυχής χαρακτηρίστηκαν επαγγελματικά για την αποφυγή του ΦΠΑ στην αγορά και στη χρήση τους. Η μόνη υποχρέωση που έχουν από τον νόμο οι ιδιοκτήτες των σκαφών για να θεωρούνται αυτά επαγγελματικά είναι να εμφανίζουν παραστατικά από τα οποία να προκύπτει ότι μισθώνουν το σκάφος για 60 ημέρες τον χρόνο ή συνολικά 300 ημέρες στην πενταετία.  Ιδιοκτήτες πολυτελών σκαφών ιδρύουν Ναυτιλιακές Εταιρείες Πλοίων Αναψυχής (ΝΕΠΑ) ώστε να αποφεύγουν τις φορολογικές υποχρεώσεις που θα είχαν ως φυσικά πρόσωπα, δηλαδή το τεκμήριο, το πόθεν έσχες, ενώ παράλληλα επωφελούνται και από τα αφορολόγητα ναυτιλιακά καύσιμα. Ενδεικτικά έχει διαπιστωθεί πως χρεώνονταν σε τρίτες εταιρείες εικονικά ναυλοσύμφωνα, οι οποίες δήλωναν στα έξοδά τους ότι διοργάνωναν κρουαζιέρες για επαγγελματικούς σκοπούς, οι οποίες όμως ποτέ δεν γίνονταν.
Κομπίνες με τα καύσιμα. Σημαντικές επιτυχίες καταγράφουν τα τελωνεία στον εντοπισμό περιπτώσεων εικονικών ανεφοδιασμών με ναυτιλιακό πετρέλαιο επαγγελματικών πλοίων αναψυχής. Το ναυτιλιακό πετρέλαιο ή μαύρο όπως το αποκαλούν οι τελωνειακές Αρχές διατίθεται στο 50% της τιμής του πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης. Μειωμένο φόρο δικαιούνται μόνο οι πλοιοκτήτες-εκναυλωτές του σκάφους, που το χρησιμοποιούν για εμπορικούς σκοπούς. Οι ναυλωτές δεν δικαιούνται να κάνουν χρήση του μειωμένου ειδικού φόρου κατανάλωσης, καθώς η απαλλαγή δεν παρέχεται σε όσους χρησιμοποιούν το σκάφος για ιδιωτική αναψυχή.
Για να διαπιστώσουν αν το επαγγελματικό πλοίο αναψυχής καίει τα καύσιμά του ή αν γίνεται μετάντλησή τους και λαθρεμπόριο μετά τον ανεφοδιασμό οι τελωνειακές Αρχές χρησιμοποιούν τα συστήματα δορυφορικού εντοπισμού σκαφών Marine Traffic και Equasis. «Οταν μια θαλαμηγός μάς ζητά νόμιμα καύσιμα και εμείς την ανεφοδιάζουμε με 40.000 λίτρα και ύστερα από μία εβδομάδα ζητά εκ νέου ανεφοδιασμό χρησιμοποιούμε τα δορυφορικά συστήματα για να δούμε αν όντως κατανάλωσε τα καύσιμα ή αιτείται εικονικού ανεφοδιασμού. Για παράδειγμα, αν η πορεία του σκάφους δεν δικαιολογεί την κατανάλωση, τότε κινούμε τις διαδικασίες που προβλέπει ο νόμος και ζητούμε τη αρωγή των συναρμόδιων υπηρεσιών», αναφέρει στα «ΝΕΑ» έμπειρος τελωνειακός.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από