Αργεντίνικο θρίλερ

«Διατριβή για έναν φόνο». Διδάκτωρ της Νομικής είναι πεπεισμένος πως ένας εκ των μαθητών του είναι υπεύθυνος για τη στυγερή δολοφονία μιας νέας κοπέλας. Ο πάντοτε έμπιστος Ρικάρντο Ντάριν («Το μυστικό στα μάτια της») στον πρώτο ρόλο μάς βάζει άνετα στο κλίμα της ψυχοπαθολογικής εμμονής του ήρωα, που όμως μπορεί και να έχει απόλυτο δίκιο – και ο θεατής καλείται να πάρει θέση προσπαθώντας συνάμα να δώσει τη δική του λύση σε τούτη τη φιλμογραφική σπαζοκεφαλιά. Η δε φιλολογίζουσα σεναριακή διάθεση γύρω από το έγκλημα και την τιμωρία του μοιάζει με κερασάκι στην τούρτα.

Βαθμοί: 6

Ενας X-man στο Τόκιο

«Γούλβεριν». Οι φίλοι των κόμικς και της επιστημονικής φαντασίας ξέρουν ποιος είναι ο Γούλβεριν – ο μεταλλαγμένος ήρωας που ενσαρκώνει ιδανικά ο Χιου Τζάκμαν εδώ και πέντε φιλμ. Ο οποίος πρωταγωνιστεί σε μια περιπέτεια διαδραματιζόμενη εξ ολοκλήρου στην Ιαπωνία, κάτι που δίνει την ευκαιρία στον σκηνοθέτη Τζέιμς Μάνγκολντ να χτίσει ένα εξαιρετικό πρώτο μέρος που χρωστά πολλά στη noir αισθητική του αυθεντικού κόμικς (ως γνωστόν, κόμικς και κινηματογράφος είναι δυο τέχνες που «επικοινωνούν»). Προσθέστε και το στοιχείο της τρωτότητας του ήρωα και έχετε ένα αξιοπρεπές δείγμα χολιγουντιανού blockbuster, μέχρι να φτάσουμε στο φινάλε. Οπου οι σεναριακές αυθαιρεσίες παίρνουν το πάνω χέρι και οι χαριτωμένα γελοίες ανατροπές κόβουν πόντους από την όποια σοβαρότητα.

Βαθμοί: 4

Μεγάλη απογοήτευση

«Στον δρόμο». Ο σκηνοθέτης του «Ημερολόγια μοτοσικλέτας» Βάλτερ Σάλες, υπό την προστασία του παραγωγού Φράνσις Φορντ Κόπολα, αναλαμβάνει τη μεταφορά ενός μυθικού βιβλίου της αμερικανικής λογοτεχνίας, του «On the road» του Τζακ Κέρουακ. Τι μπορεί να πάει στραβά, σκέφτεσαι. Ειδικευμένος ο ένας, έμπειρος ο άλλος. Κι όμως, με θυμάμαι να το βλέπω στις Κάννες και να τσιμπιέμαι. Μα είναι δυνατόν; Ποιος ο λόγος ν’ ασχοληθείς με κάτι τόσο εμβληματικό και να το μετατρέψεις σε μια ανούσια καρτ-ποσταλική σούπα; Γιατί το «On the road» του Σάλες είναι τόσο «χαριτωμένο» και τόσο ασφαλές που καταντά ανώφελο, παρά τη φιλότιμη προσπάθεια των ηθοποιών, που αν και miscast (ο Βίγκο Μόρτενσεν στον ρόλο του Γουίλιαμ Μπάροουζ!) κάνουν ό,τι μπορούν (περισσότερο δε όλων η Κρίστεν Στιούαρτ).

Βαθμοί: 3

Γαλλικό buddy movie

«Οι αταίριαστοι». Κάτι σαν «48 ώρες» α λα γαλλικά – δηλαδή buddy movie που μπλέκει κωμωδία και περιπέτεια, αλλά με ωραίο στυλ. Οπου δυο αστυνομικοί, φαινομενικά… αταίριαστοι, αναλαμβάνουν την εξιχνίαση μιας δολοφονίας. Η αλήθεια είναι πως οι Αμερικανοί τελευταία δεν πετυχαίνουν τη συγκεκριμένη συνταγή, οπότε γιατί να μην προτιμήσουμε τη γαλλική εκδοχή; Με Ομάρ Σι (συμπαθέστατος!) και Λοράν Λαφίτ.

Βαθμοί: 5

Κλασικός Μπέργκμαν

«Περσόνα». Η σχέση μιας γυναίκας (Λιβ Ούλμαν) που έχει καταφύγει στη σιωπή και της νοσοκόμας (Μπίμπι Αντερσον) που τη συνοδεύει στο παραθαλάσσιο σπίτι της γιατρού της – κοινώς ένα εκ των κορυφαίων επιτευγμάτων του Ινγκμαρ Μπέργκμαν που προσπάθησε όσο λίγοι να αποτυπώσει σε σελιλόιντ την γυναικεία ψυχοσύνθεση. Ακόμη και σήμερα παραμένει ένα συνταρακτικά μοντέρνο φιλμ – το δε εναρκτήριο μοντάζ παραμένει από μόνο του μια αληθινή κινηματογραφική δοκιμασία.

Βαθμοί: 10