Δώρο το οποίο ο ελληνικός τουρισμός θα εξαργυρώσει από την επόμενη τουριστική περίοδο θα αποτελέσει η μείωση του συντελεστή του ΦΠΑ εστίασης από το 23% στο 13%. «Τα πακέτα διακοπών για τη φετινή χρονιά έχουν ήδη πουληθεί στις ξένες αγορές και η μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τις ξενοδοχειακές μονάδες, δεν αναμένεται να φέρει περισσότερες αφίξεις», λέει ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ) Γιώργος Τσακίρης. Ωστόσο, όπως ο ίδιος τονίζει, «πρόκειται για μια πολύ θετική εξέλιξη, την οποία οι έλληνες ξενοδόχοι θα μπορέσουν να κεφαλαιοποιήσουν την ερχόμενη χρονιά, με την υπογραφή των νέων συμβολαίων με τους ξένους τουρ οπερέιτορ από το ερχόμενο φθινόπωρο».

Ως «εξαιρετικά θετική εξέλιξη για την τουριστική ανάπτυξη της χώρας» χαρακτήρισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) Ανδρέας Ανδρεάδης την ανακοίνωση του Πρωθυπουργού για τη μείωση του ΦΠΑ της εστίασης στο 13%.

«Η επαναφορά του ΦΠΑ της εστίασης στην Ελλάδα από τον επόμενο μήνα σε επίπεδα αντίστοιχα των ανταγωνιστών μας αποτελεί ουσιαστικό αναπτυξιακό μέτρο», λέει ο κ. Ανδρεάδης και προσθέτει: «Στόχος είναι η μείωση αυτή να περάσει άμεσα στον τελικό καταναλωτή και όλα τα έσοδα τουΦΠΑ εστίασης να αποδίδονται πλήρως στο κράτος. Μόλις οι δημοσιονομικές συνθήκες το επιτρέψουν, πρέπει να γίνουν αντίστοιχες μειώσεις σε όλο το τουριστικό πακέτο, αλλά και στην ακτοπλοΐα».

Οι εκπρόσωποι του ξενοδοχειακού κυρίως κλάδου συμφωνούν ότι τουλάχιστον για φέτος τυχόν ευεργετικές επιπτώσεις στον τουρισμό από τη μείωση του φόρου έχουν ήδη εξανεμιστεί. Το μέτρο θα ισχύσει από 1ης Αυγούστου, όταν πλέον η τουριστική σεζόν θα διανύει το τελευταίο εικοσαήμερο και τα μαζικά συμβόλαια των ξενοδοχείων με τα ταξιδιωτικά γραφεία έχουν ήδη ολοκληρωθεί πριν από καιρό.

Το μεγάλο στοίχημα για τον πρόεδρο του ΞΕΕ Γ. Τσακίρη είναι η μείωση του ΦΠΑ εστίασης να γίνει άμεσα αισθητή στον καταναλωτή. «Αν ο καταναλωτής δεν ωφεληθεί ούτε και ο τζίρος στα καταστήματα πρόκειται να αυξηθεί», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Τσακίρης, ο οποίος επισημαίνει ότι «εάν ο κόσμος δεν καταλάβει τη διαφορά θα είναι ένα μέτρο χωρίς αποτέλεσμα».