Με το χέρι στην καρδιά, σπάνια βρίσκεις πλέον κάποιο νέο μοντέλο που θα μπορούσες να το χαρακτηρίσεις μέτριο, πόσω μάλλον κακό. Οι κατασκευαστές γνωρίζουν λοιπόν ότι πολλές φορές βαρύνουν στην τελική απόφαση του πελάτη μικρές λεπτομέρειες. Ετσι κρύβουν μέσα στα νέα μοντέλα τους μικρές ή μεγαλύτερες εκπλήξεις με τη μορφή πρωτότυπων αξεσουάρ, που ενδεχομένως να κάνουν και τη διαφορά.

Μια αρκετά διαδεδομένη ιδέα είναι, για παράδειγμα, οι αποσπώμενες πλαφονιέρες, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως φακοί μέσα στο σκοτάδι. Αλλη ιδέα είναι θήκες για ομπρέλες ενσωματωμένες στις πόρτες, αφαιρούμενα ηχοσυστήματα που τα παίρνεις μαζί σου για το πάρτι στην παραλία, παγοξύστες που γίνονται μεγεθυντικοί φακοί και εφαρμόζουν σε ειδική θήκη στην τάπα του ρεζερβουάρ.

Πρόκειται για πρακτικές ιδέες που μπορούν να αποδειχθούν εξαιρετικά χρήσιμες την ώρα της ανάγκης, όταν π.χ. βρέχει ή όταν κουραστεί ο οδηγός και λαχταρά ένα εσπρεσάκι. Στην τελευταία περίπτωση θα νιώσει προνομιούχος, αν είναι κάτοχος ενός Fiat 500L με καφετιέρα και ειδική υποδοχή στην κεντρική κονσόλα!

Αν σας φαίνεται η ιδέα της καφετιέρας εξεζητημένη, να σας αναφέρουμε ορισμένα ακόμη πιο πρωτότυπα αξεσουάρ. Το βαν της Honda με το όνομα Odyssey διαθέτει, εκτός από μια ράμπα για ευκολότερη πρόσβαση των σκυλιών στο εσωτερικό του, και ένα σετ με ηλεκτρική σκούπα, ενσωματωμένο στα πλευρά του χώρου αποσκευών! Μάλιστα η σκούπα φορτίζεται κατά τη διαδρομή και λειτουργεί στο φουλ μέχρι οκτώ λεπτά, που είναι βέβαια αρκετά για τον καθαρισμό του σαλονιού.

Οι πελάτες λατρεύουν αυτές τις έξυπνες ιδέες. Οπως αναφέρει η εταιρεία Johnson Controls, που ειδικεύεται στα αξεσουάρ εσωτερικού χώρου των αυτοκινήτων, «παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον ιδιαίτερα για πρόσθετους και ειδικούς αποθηκευτικούς χώρους και ντουλαπάκια για ομπρέλες, νομίσματα, καλλυντικά κ.λπ.».

Ωστόσο οι υπεύθυνοι της εταιρείας τονίζουν ότι οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές θέλουν να φαίνεται ξεκάθαρα η χρήση κάθε ντουλαπιού, χώρου, θήκης ή άλλου αξεσουάρ. Και αυτό, καθώς αρκετές φορές δεν αντιλαμβάνονται ακριβώς τι υπηρεσίες προσφέρει το καθένα.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αντιληφθεί επίσης ότι ο πρόσθετος έξυπνος εξοπλισμός προσδίδει κύρος σε μια μάρκα και εξαλείφει σε αρκετές περιπτώσεις το προβάδισμα μιας άλλης, όσον αφορά στο ίματζ. Πάντως, ακόμη και οι ευρηματικές ιδέες μπορεί να αποδειχθεί στην πράξη ότι δεν ενδιαφέρουν τον βασιλιά αγοραστή. Ετσι, στο VW Golf της προηγούμενης γενιάς υπήρχε πάνω στη διαχωριστική κονσόλα μεταξύ οδηγού και συνοδηγού ένα αξεσουάρ, που λειτουργούσε σαν στήριξη στη βάση των ποτών και σαν ανοιχτήρι μπίρας. Στο νέο Golf δεν προβλέπεται, καθώς άφησε παγερά αδιάφορη τη συντριπτική πλειονότητα των «γκολφάκηδων».