Ενα νέο μνημόνιο συνεργασίας στα πλαίσια της υπάρχουσας σύμβασης υπεγράφη χθες ανάμεσα στον ΟΛΠ και την Cosco. Το μνημόνιο προβλέπει νέες επενδύσεις ύψους 224 εκατ. ευρώ στη δυτική πλευρά της Προβλήτας 3 του ΟΛΠ, ενώ σε αντάλλαγμα για τις επενδύσεις αυτές η COSCO αναμένεται να αποσπάσει «οικονομικές ελαφρύνσεις» στις υποχρεώσεις της έναντι του ΟΛΠ που απορρέουν από την αρχική σύμβαση.

Με αφορμή την υπογραφή του μνημονίου ο ισχυρός άνδρας της COSCO Γουέι Τζιαφού αποκάλυψε ότι υπάρχει κινεζικό επενδυτικό fund που ενδιαφέρεται για επενδύσεις στο Ελληνικό.

Το μνημόνιο που υπεγράφη από τον πρόεδρο του ΟΛΠ Γιώργο Ανωμερίτη και τον επικεφαλής της ΣΕΠ κάπτεν Φου Τσενγκ Κιου παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και του προέδρου της COSCO Γουέι Τζιαφού προβλέπει την κατασκευή της Δυτικής Προβλήτας 3, που σήμερα δεν υπάρχει, καθώς ο χώρος είναι θάλασσα, προβλήτας πετρελαιοειδών, που θα κατασκευαστεί για λογαριασμό του ΟΛΠ ο οποίος θα έχει και τη διαχείρισή της και λιμένες εταιρικής κοινωνικής ευθύνης για λογαριασμό του Δήμου Περάματος (Αρμός και Μαρίνα Ε).

Το συνολικό οικονομικό πακέτο για το έργο θα συνεξεταστεί από την Επιτροπή Φιλικού Διακανονισμού και τους εμπειρογνώμονες των δύο πλευρών και οι οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν μέσα σε έναν μήνα.

Οπως εκτιμά η διοίκηση του ΟΛΠ, με την υπογραφή του μνημονίου «θα υπάρξουν σημαντικά οφέλη για τον Οργανισμό, ενώ οι αποφάσεις αυτές ενισχύουν τις απόψεις για ιδιωτικοποίηση μέσω παραχωρήσεων».

Μετά τη συνάντηση ο κάπτεν Γουέι τόνισε: «Βλέπουμε με πολύ θετικό μάτι τις επενδύσεις στην Ελλάδα. Τρεις κυβερνήσεις από την κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή μέχρι σήμερα έχουν υποστηρίξει θερμά τις επενδυτικές πρωτοβουλίες της COSCO. Εχουμε σκοπό η συνεργασία μας να είναι μακράς πνοής. Θα στηρίξουμε την Ελλάδα στον αγώνα που δίνει για την αντιμετώπιση της κρίσης».

Μας ενδιαφέρει ο Πειραιάς να γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου δήλωσε μεταξύ άλλων ότι «σήμερα κάνουμε την αρχή για να προχωρήσουμε τη συνεργασία μας με την COSCO ένα βήμα παραπάνω». Ο τελικός διακανονισμός τελεί υπό την αίρεση των συλλογικών οργάνων των δύο εταιρειών (Διοικητικό Συμβούλιο, Γενική Συνέλευση), της έγκρισης του Ελεγκτικού Συνεδρίου, των Ευρωπαϊκών Οργάνων και της Βουλής των Ελλήνων.