Αυτοκίνητο ή παιχνίδι; Μάλλον και τα δύο, είναι η απάντηση στο ερώτημα, το οποίο αφορά το πρωτότυπο Toyota Camatte 57s. Για να ακριβολογήσουμε, μάλιστα, θα έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε πληθυντικό αριθμό, καθώς εκτός από το 57s υπάρχει και το 57s Sport με παρεμφερείς προδιαγραφές, αλλά και πιο επιθετικό ντιζάιν.

Camatte σημαίνει στα ιαπωνικά «προστασία» και «ασφάλεια», ενώ το νούμερο 57 συμβολίζει τον αριθμό των βιδωτών πάνελ από τη συναρμολόγηση των οποίων προκύπτει το λιλιπούτειο ρόουντστερ. Οι διαστάσεις του σπορ μοντέλου τσέπης είναι μόλις 3 μέτρα μήκος, 1,44 μέτρα πλάτος και 1 μέτρο ύψος, όμως μπορεί να φιλοξενήσει έως τρία άτομα. Τα αφαιρούμενα πάνελ μπορούν να αντικατασταθούν εύκολα, οπότε προκύπτει ένα διαφορετικό σε εμφάνιση αυτοκίνητο.

Η συναρμολόγηση του Camatte 57s είναι πανεύκολη, ενώ το αυτοκίνητο απευθύνεται ουσιαστικά στη γενιά του Playstation και των smartphones.

Η εκδοχή 57s είναι πιο απλή, οι προβολείς δεν είναι ενσωματωμένοι στη μάσκα ούτε καλύπτονται οι τροχοί από φτερά, ενώ πίσω από το χαμηλό παρμπρίζ, που μοιάζει περισσότερο με φέρινγκ μοτοσικλέτας, βολεύονται τρία άτομα. Το Camatte 57s Sport διαθέτει ένα πιο αθλητικό DNA, το οποίο εκφράζεται με τις μαύρες ζάντες, τους ενσωματωμένους στο αμάξωμα προβολείς και ορισμένα άλλα στυλιστικά στοιχεία. Εχει όμως μία ιδιαιτερότητα που το κάνει εξαιρετικά δημοφιλές στα παιδιά. Πρόκειται για τις ρυθμιζόμενες πενταλιέρες του, χάρη στις οποίες μπορεί να οδηγηθεί και από μπόμπιρες.

Σε αυτή την περίπτωση κάθεται ο γονιός ή το επιβλέπον άτομο στη δεξιά θέση, από όπου μπορεί να βοηθά στα συστήματα διεύθυνσης και φρένων. Ετσι ο πιτσιρικάς μπορεί να οδηγεί ελεύθερα μεν, αλλά κάτω από τον έλεγχο και την επιτήρηση ενός ενηλίκου με δυνατότητα άμεσης παρέμβασης.

Η Toyota αναφέρει ότι το Camatte 57s θα εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα, για τον οποίο πάντως δεν δίνει προς το παρόν κάποιες άλλες πληροφορίες. Το κουκλίστικο πρωτότυπο παρουσιάστηκε αυτές τις ημέρες στη διεθνή έκθεση παιχνιδιού στο Τόκιο.

Εδώ θα πρέπει να επισημάνουμε ότι τα μοντέλα που παρουσιάζουμε αποτελούν μετεξέλιξη κάποιων άλλων πρωτοτύπων, τα οποία είχε αποκαλύψει η Toyota έναν χρόνο νωρίτερα και έφεραν επίσης την ονομασία Camatte. Επρόκειτο συγκεκριμένα για το τριθέσιο κουπέ Camatte Sora, του οποίου ο θάλαμος επιβατών ανασηκώνεται σαν καμπίνα νταλίκας, και για τη μελέτη ενός SUV με την ονομασία Camatte Daichi.

Η ιαπωνική μάρκα δεν έχει ανοίξει ακόμη τα χαρτιά της για να απαντήσει στο ερώτημα αν πρόκειται να μετεξελιχθεί το Camatte σε μοντέλο παραγωγής. Σε περίπτωση θετικής απάντησης θα έχει κερδίσει σίγουρα την υποστήριξη της πιτσιρικαρίας.