Το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, το οποίο ξεκίνησε να λειτουργεί το 2001, ήταν ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομών που κατασκευάστηκε με τη μέθοδο παραχώρησης εκμετάλλευσης, που σημαίνει ότι η ανάδοχος εταιρεία κατασκευής του, η γερμανική Hochtief, που έχει στο μεταξύ περάσει υπό τον έλεγχο του ισπανικού ομίλου ACS , αποκτούσε από κοινού με το ελληνικό Δημόσιο το δικαίωμα εκμετάλλευσης του διεθνούς αερολιμένα για 30 χρόνια. Το ελληνικό Δημόσιο κατέχει το 55% της εταιρείας εκμετάλλευσης του αεροδρομίου, η Hochtief Αirport (εξαγοράστηκε από το καναδικό fund) το 26,7% μια συνδεδεμένη με αυτή εταιρεία το 13,7% ενώ περί το 5% κατέχει ο όμιλος Κοπελούζου. Εκτοτε και μέχρι το 2010 το ελληνικό Δημόσιο υπολογίζεται ότι πήρε συνολικά μερίσματα 755 εκατ. ευρώ.

Από το αεροδρόμιο, ένα από τα μεγαλύτερα της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, διακινήθηκαν το 2012 12,9 εκατ. επιβάτες, από τους οποίους 8,4 εκατ. είναι επιβάτες εξωτερικού, ενώ τα έσοδα της εταιρείας ανήλθαν (στοιχεία 2011) στα 332 εκατ. ευρω και τα κέρδη προ φόρων 129 εκατ. Η εξέλιξη της επιβατικής κίνησης του αεροδρομίου στη διάρκεια του 2011 οφείλεται κυρίως στη σημαντική πτώση της εγχώριας αγοράς (-11,9%), ενώ οι επιβάτες εξωτερικού παρουσίασαν μόνο περιορισμένες απώλειες (-3,1%). Οι συνολικές κινήσεις αεροσκαφών ανήλθαν το 2011 σε 173.300 έναντι 191.800 το 2010 σημειώνοντας μείωση 9,6%. Από τον συνολικό αριθμό αεροσκαφών που διακινήθηκαν 6,7 χιλιάδες μετέφεραν εμπορεύματα συνολικού όγκου 86.000 τόνων, γεγονός που υπογραμμίζει και τον εμπορευματικό χαρακτήρα του αεροδρομίου. Η Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ΑΕ ιδρύθηκε τον Ιούνιο του 1996 με τη συμμετοχή του ελληνικού Δημοσίου και ιδιωτικής κοινοπραξίας υπό τη γερμανική εταιρεία Hochtief Aktiengesellschaft

Το εταιρικό αυτό σχήμα, το οποίο είναι υπεύθυνο για τη λειτουργία του Αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος για 30 χρόνια, αποτελεί μια πρωτοποριακή συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και την πρώτη διεθνώς με αντικείμενο την κατασκευή μεγάλου αεροδρομίου.

Ο ΔΑΑ δραστηριοποιείται επίσης με σημαντική επιτυχία στους τομείς της οικονομικής εκμετάλλευσης των υπηρεσιών που παρέχει και της τεχνογνωσίας την οποία παράγει παρέχοντας εξειδικευμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες, ενώ έχει θέσει σε εφαρμογή ένα φιλόδοξο σχέδιο για την αξιοποίηση της εκτεταμένης ακίνητης περιουσίας του. Το σχέδιο αυτό προβλέπει τη δημιουργία Αεροδρομιακής Πόλης με πυρήνα το Εμπορικό Πάρκο καθώς και το Εκθεσιακό & Συνεδριακό Κέντρο.