Η ώρα κοντεύει μία το μεσημέρι, αλλά οι ουρές στα τρία διαφορετικά τμήματα του υποκαταστήματος της ΔΕΗ στο κέντρο της Αθήνας, στην οδό Αριστείδου, πριν από μερικές ημέρες δεν λένε να τελειώσουν.

Το τμήμα με τον περισσότερο κόσμο σε αναμονή ήταν εκείνο των διακανονισμών, αλλά και το τμήμα όπου οι πολίτες πλήρωναν τον λογαριασμό του ρεύματος απαλλαγμένο από το χαράτσι. Στο δεύτερο μάλιστα η ουρά άρχιζε από τα ταμεία και κατέληγε, 55 άτομα μετά, εκτός αίθουσας.

Στο τμήμα διακανονισμών περίπου 40 άτομα περίμεναν στην αίθουσα, κάποιοι πρόλαβαν να βρουν θέση, οι πιο πολλοί όμως βρίσκονταν όρθιοι κυρίως έξω από την αίθουσα αφού ο χώρος είναι περιορισμένος, περιμένοντας υπομονετικά τη σειρά τους. Το ρολόι έδειχνε μία παρά πέντε, ωστόσο, όσοι έφταναν μπροστά στο μηχάνημα με τα χαρτάκια προτεραιότητας έφευγαν από την αίθουσα απογοητευμένοι: είκοσι πέντε λεπτά νωρίτερα οι υπάλληλοι είχαν κλείσει το μηχάνημα καθώς, όπως έλεγαν, ο κόσμος ήταν πολύς και δεν θα μπορούσαν να εξυπηρετηθούν άλλοι.

«Είμαι εδώ από τις έντεκα το πρωί και είχα το 268, ευτυχώς λίγα λεπτά αργότερα μια κυρία που δεν άντεχε να περιμένει τόσο, μου έδωσε το νούμερό της, το 239. Μιάμιση ώρα μετά, ο αριθμός που εξυπηρετείται είναι το 173, έχω άλλα σχεδόν 70 νούμερα. Παρότι το χαρτάκι μου γράφει πως ο χρόνος αναμονής είναι 42 λεπτά», σχολίαζε μία κυρία, η οποία περίμενε όρθια να έρθει η σειρά της. Εφτασε στο κεντρικό κατάστημα της Αριστείδου για να κάνει διακανονισμό για τον λογαριασμό του ρεύματος στο κατάστημα του συζύγου της. «Είναι η δεύτερη φορά που κάνουμε διακανονισμό. Την προηγούμενη μας έκαναν τρεις δόσεις. Τόσες θα ζητήσω και τώρα. Τον λογαριασμό του σπιτιού προσπαθώ κατευθείαν να το πληρώνω, μπορεί να στερούμαι άλλα πράγματα, μιας και είμαι άνεργη, αλλά το πληρώνω», έλεγε.

Τα επίσημα στοιχεία από τη διοίκηση της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού δείχνουν τη μεγάλη αύξηση στους διακανονισμούς. Ενώ το 2011 οι διακανονισμοί σε λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος έφταναν τις 400.000, πέρυσι ο αριθμός εκτοξεύθηκε στις 700.000, σημειώνοντας αύξηση περίπου 75%. «Τώρα είναι πολύ νωρίς για να γίνει οποιαδήποτε εκτίμηση για την πορεία των διευκολύνσεων κατά το 2013. Ωστόσο, η ΔΕΗ κατανοώντας πλήρως τις μεγάλες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν ευαίσθητες ομάδες του πληθυσμού προχωρεί στη συνολική επαναξιολόγηση του υφιστάμενου πλαισίου διευκολύνσεων προς την κατεύθυνση της περαιτέρω επέκτασής του», τονίζει στα «ΝΕΑ» ο διευθυντής Τύπου της ΔΕΗ Κίμων Στεριώτης. Επισημαίνεται ότι νοικοκυριά, επιχειρήσεις αλλά και δημόσιοι φορείς χρωστούν στην επιχείρηση ηλεκτρισμού περισσότερα από 1,3 δισ. ευρώ.

Οσο για το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ), όπως προσθέτει, από τις 14 Ιανουαρίου έως τις 13 Μαρτίου –δηλαδή μέσα σε δύο μήνες –έχουν υποβληθεί συνολικά 151.356 αιτήσεις, «ενώ τα προηγούμενα δύο χρόνια –δηλαδή από 1 Οκτωβρίου 2010 έως τις 13 Ιανουαρίου του 2013 –είχαν υποβληθεί 377.575. Είναι προφανές ότι υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για το νέο διευρυμένο ΚΟΤ».

Οι ευπαθείς κοινωνικές ομάδες –άτομα με εισόδημα κάτω των 12.000 ευρώ, τρίτεκνοι με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα κάτω από 23.500 ευρώ, μακροχρόνια άνεργοι αλλά και άτομα με αναπηρία, με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω –σπεύδουν να επωφεληθούν από το κατά 42% μειωμένο τιμολόγιο.

«Είναι γεγονός ότι πολλοί πελάτες μας αξιοποιούν το σύστημα διευκολύνσεων που έχει υιοθετήσει η ΔΕΗ και αυτό είναι λογικό σε μια τέτοια ιδιαίτερα δυσμενή οικονομική συγκυρία. Οι εργαζόμενοι καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να εξυπηρετούν τους πελάτες στο συντομότερο δυνατό χρονικό διάστημα. Ωστόσο, πολλοί πελάτες θέλουν να πληροφορηθούν σχετικά με το ΚΟΤ ή να υποβάλουν αιτήσεις, κάτι που δεν είναι αναγκαίο, γιατί πληροφορίες ή αιτήσεις για το ΚΟΤ μπορούν να υποβάλλονται είτε τηλεφωνικά στο 210-9298.000 είτε μέσω του www.dei.gr», προσθέτει ο κ. Στεριώτης.