Το παλιό κρατά συνήθως την πατίνα του χρόνου και δεν χάνει την αξία του ακόμα και σε περιόδους (βαθιάς) κρίσης. Οι έμποροι το γνωρίζουν αυτό και το εκμεταλλεύονται δεόντως. Ετσι η νέα τάση του μάρκετινγκ στην Πορτογαλία είναι οι ρετρό συσκευασίες κάθε είδους καταναλωτικών προϊόντων που δεν κυκλοφορούν πλέον στην αγορά. Βιομηχανίες με ιστορία πολλών δεκαετιών βγάζουν ξανά σε κυκλοφορία κονσερβοκούτια από τις φημισμένες πορτογαλικές σαρδέλες, μπουκάλια κρασιών, συσκευασίες μπισκότων αλλά ακόμη και γυάλινα δοχεία στιλβωτικών αλοιφών και προϊόντων καθαρισμού πατωμάτων.

Ομως όλα αυτά δεν έχουν σήμερα κάποια χρηστική αξία. Φαίνεται ωστόσο ότι οι κενές περιεχομένου συσκευασίες περιέχουν μια συναισθηματική αξία για τους Πορτογάλους που μπορεί να μετατραπεί σε κέρδος για τους ευρηματικούς επιχειρηματίες. Εταιρείες σαν την Α Βίντα Πορτουγκέζα πωλούν χιλιάδες τέτοια αντικείμενα σε καταστήματα στις μεγάλες πόλεις της χώρας. Οι πιο «ψαγμένοι» τουρίστες προτιμούν σαν σουβενίρ ένα (άδειο) δοχείο καφέ από το καφενείο A Brasileira (εκεί όπου σύχναζε ο πορτογάλος ποιητής Φερνάντο Πεσόα) αντί ενός μπρελόκ μαζικής παραγωγής και (συνήθως) κακής αισθητικής. Ομως αυτό ισχύει για τους επισκέπτες της χώρας. Οι μόνιμοι κάτοικοί της έχουν τους δικούς τους λόγους που επιστρέφουν σε ξεχασμένες μάρκες προϊόντων της δεκαετίας του ’50.

«Μέσα στην κρίση ψάχνουμε όλο και περισσότερο αφορμές για να θυμηθούμε τις ρίζες μας» λέει ο Ακίλες Μπρίτο, που διατηρεί κατάστημα ρετρό προϊόντων στο Πόρτο. Ο ίδιος παραδέχεται ότι η νοσταλγία δεν γεννά λύσεις στα προβλήματα. Μπορεί όμως να αποδειχτεί λυτρωτικό καταφύγιο, έστω και προσωρινά.