Τα ελληνικά προϊόντα κερδίζουν συνεχώς έδαφος στις επιλογές των ελλήνων καταναλωτών, σύμφωνα με έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών που παρουσιάστηκε χθες σε ημερίδα που διοργανώθηκε από το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών, σε συνεργασία με το Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Σύμφωνα με τους ομιλητές του συνεδρίου, οι περισσότεροι από τους οποίους ήταν στελέχη επιχειρήσεων που παράγουν ελληνικά επώνυμα προϊόντα, ένα ελληνικό προϊόν αναγνωρίσιμο παγκοσμίως και με υψηλά στάνταρ ποιότητας θα μπορούσε να αποτελέσει καταλύτη για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.

Σήμερα, και παρά τις καλές επιδόσεις τα τελευταία δύο χρόνια των ελληνικών εξαγωγών, η «χώρα μας δεν έχει πελάτες», όπως επισημαίνει η έρευνα στην οποία αναφέρεται ακόμη ότι «το κατά κεφαλήν εξαγωγικό εισόδημα στην Ελλάδα είναι από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη».

Το ποσοστό που αντιπροσωπεύουν οι εξαγωγές στο ΑΕΠ κυμαινόταν για πολλά χρόνια στο 8% έως 10% ενώ το 2012 λόγω της μείωσης του ΑΕΠ ανέβηκε στο 12%, πολύ χαμηλότερο από χώρες που συγκρίνονται πληθυσμιακά με την Ελλάδα όπως το Βέλγιο, η Δανία και η Ολλανδία.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι 9 στους 10 (ποσοστό 93%) δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν να αγοράζουν ελληνικά προϊόντα και στο μέλλον, οι 8 στους 10 (79,20%) δηλώνουν ότι θα αυξήσουν ακόμη περισσότερο την προτίμησή τους στην ελληνική παραγωγή στο μέλλον ενώ επίσης οι 8 στους 10 πιστεύουν ότι όταν αγοράζουν ελληνικά προϊόντα ενισχύουν την οικονομία και την απασχόληση.

Οι 6 στους 10 θεωρούν ότι τα ελληνικά προϊόντα είναι καλύτερα σε ποιότητα από τα εισαγόμενα, αν και βρίσκουν τις τιμές τους τσιμπημένες σε σχέση με τα εισαγόμενα.

Η ίδια έρευνα μέτρησε την καταναλωτική στάση έναντι του ελληνικού προϊόντος και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι Ελληνες εμπιστεύονται την ποιότητα των ελληνικών προϊόντων: το 57,86% θεωρεί πως τα ελληνικά προϊόντα είναι υψηλής ποιότητας ενώ οι 6 στους 10 θεωρούν ότι τα ελληνικά προϊόντα είναι καλύτερα σε ποιότητα από τα εισαγόμενα.

Μιλώντας στην εκδήλωση ο υφυπουργός Ανάπτυξης Αθανάσιος Σκορδάς τόνισε ότι ρόλος του Κράτους είναι να διευκολύνει την ελληνική παραγωγή ενώ από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνος Μίχαλος επισήμανε μεταξύ άλλων ότι «παρά τις αντίξοες συνθήκες, οι ελληνικές επιχειρήσεις πέτυχαν την τελευταία τριετία να πραγματοποιήσουν ένα μικρό εξαγωγικό θαύμα» καθώς οι εξαγωγές της χώρας αυξήθηκαν το 2012 κατά 13% και έφτασαν σε αξία τα 20,9 δισ. ευρώ.