Οικονομία

Χωρίς αφορολόγητο και με δύο κλίμακες οι ελεύθεροι επαγγελματίες

Χωρίς αφορολόγητο και με δύο κλίμακες οι ελεύθεροι επαγγελματίες
Σχόλια
2 λεπτά
Η κλίμακα φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών καθιερώνει συντελεστές 26% για εισοδήματα έως 50.000 ευρώ και 33% για εισοδήματα πάνω από 50.000 ευρώ, χωρίς αφορολόγητο. Για τις νέες ατομικές εμπορικές επιχειρήσεις ή τους νέους ελεύθερους επαγγελματίες με πρώτη δήλωση έναρξης επιτηδεύματος από την 1-1-2013 και μετά και για τα τρία πρώτα χρόνια, ο συντελεστής φόρου μειώνεται σε 13% για εισόδημα έως 10.000 ευρώ.
Με τη νέα κλίμακα φορολόγησης, ελεύθερος επαγγελματίας χωρίς παιδιά και φορολογητέο εισόδημα 10.000 ευρώ, ο οποίος πλήρωνε φόρο 500 ευρώ, θα κληθεί πλέον να πληρώσει 2.600 ευρώ ή 2.100 παραπάνω.
Παρ’ όλ’ αυτά, στα υψηλότερα εισοδηματικά κλιμάκια και συγκεκριμένα για εισοδήματα άνω των 60.000 ευρώ, οι αλλαγές οδηγούν σε ευνοϊκότερη φορολόγηση των ελεύθερων επαγγελματιών σε σχέση με τους μισθωτούς. Μισθωτός με 100.000 ευρώ εισόδημα καλείται να πληρώσει 35.300 ευρώ φόρο, ενώ ελεύθερος επαγγελματίας με το ίδιο εισόδημα, 29.500 ευρώ ή 5.800 ευρώ λιγότερα.
Τέλος επιτηδεύματος. Από το 2013 αυξάνεται το τέλος επιτηδεύματος από 500 ευρώ σε 1.000 ευρώ για εμπορικές επιχειρήσεις με έδρα σε πόλεις με περισσότερους από 20.000 κατοίκους (800 ευρώ για περιοχές με λιγότερο πληθυσμό), σε 600 ευρώ (από 300 ευρώ) για κάθε υποκατάστημα και σε 650 ευρώ για ελεύθερους επαγγελματίες και ατομικές εμπορικές επιχειρήσεις. Ειδικά για ελεύθερους επαγγελματίες που αμείβονται με μπλοκάκι ενώ είναι κατ’ ουσίαν μισθωτοί, το τέλος επιτηδεύματος παραμένει στα 500 ευρώ εφόσον έχουν έγγραφη σύμβαση με μέχρι τρεις εργοδότες ή και με περισσότερους εργοδότες εφόσον το 75% των ακαθάριστων εσόδων τους προέρχεται από έναν εξ αυτών.
Επιχειρήσεις. Ο συντελεστής φορολόγησης των αδιανέμητων κερδών ΑΕ και ΕΠΕ αυξάνεται από το 20% στο 26%, ενώ προβλέπεται μείωση του φόρου στα μερίσματα από το 25% στο 10%. Για ΟΕ, ΕΕ κοινωνίες αστικού δικαίου, αστικές κερδοσκοπικές εταιρείες και κοινοπραξίες επιβάλλεται φόρος με βάση την κλίμακα φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών (26% έως 50.000 ευρώ και 33% για μεγαλύτερα κέρδη).

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
0 /50
0 /2000

Τα Νεότερα

  1. Η Κίνα σαρώνει το παγκόσμιο εμπόριο
  2. Νέο περιστατικό με «εξουδετέρωση» Ρώσου στρατιωτικού – Αυτοκίνητο συνταγματάρχη εξερράγη στην Αγία Πετρούπολη
  3. Χριστούγεννα στην Αθήνα: Έλατο-γίγας 21 μέτρων στο Σύνταγμα, χιλιάδες λαμπιόνια και ανανεωμένος στολισμός σε 84 σημεία

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies