«Ελεος! Το σκάφος αυτό έχει ελεγχθεί ήδη επτά φορές», γράφει μια ταμπέλα στο κατάστρωμα θαλαμηγού που είναι αραγμένη στο Ράπαλο της ιταλικής Ριβιέρας. Προφανώς οι ιδιοκτήτες της δεν έχουν να κρύψουν τίποτε από την Εφορία. Ούτε ο Φλάβιο Μπριατόρε, ο εκκεντρικός μεγιστάνας της Formula 1, είχε εν τέλει πρόβλημα. Πήρε γρήγορα πίσω τη μήκους 62 μέτρων θαλαμηγό του που κατέσχεσε η Φορολογική Αστυνομία επειδή τον θεώρησε ύποπτο για φοροδιαφυγή. Αλλά κατατρομοκρατήθηκαν ο ίδιος και η οικογένειά του – η σύζυγός του Ελιζαμπέτα Γκρεγκοράτσι, πρώην μοντέλο της Wonderbra, που του χάρισε μόλις προ δύο μηνών έναν γιο – από τους άνδρες της Φορολογικής Αστυνομίας που σάλταραν με αγριοφωνάρες στο πλοίο.

Αλλοι «σκαφάτοι» από τους διπλανούς ντόκους στη μαρίνα του Πόρτο Ροτόντο της Σαρδηνίας δεν έκατσαν να περιμένουν τους εφοριακούς. Είτε για να γλιτώσουν την ταλαιπωρία είτε – το πιθανότερο – τη σύλληψη, έλυσαν τους κάβους για άλλα, πιο ήσυχα λιμάνια. Κάποιοι έδεσαν στην Κορσική και τη Μάλτα, αλλά οι περισσότεροι πέρασαν την Αδριατική για να βρουν ασφαλή καταφύγια στις ακτές της Κροατίας, του Μαυροβουνίου και, βεβαίως, των ελληνικών νησιών του Ιονίου.

Κρύβουν γιοτ και Ι.Χ. διότι ο πανικός που έχει πέσει στους ιδιοκτήτες θαλαμηγών της γειτονικής χώρας δεν έχει προηγούμενο. Οι διαχειριστές στις ιταλικές μαρίνες κάνουν λόγο για πογκρόμ που κήρυξε ο Μάριο Μόντι στην προσπάθειά του να πιάσει τους φοροφυγάδες. Το αποτέλεσμα είναι να αδειάσουν οι ιταλικές θάλασσες και τα λιμάνια από γιοτ, ακριβώς όπως αδειάζουν οι ιταλικοί αυτοκινητόδρομοι από τις Ferrari και τις Lamborghini – ως γνωστόν, ο Μόντι για να μειώσει το δημόσιο χρέος της χώρας του, που υπολογίζεται στα 1,9 τρισ. ευρώ, έχει βάλει στο στόχαστρο και τους ιδιοκτήτες υπερπολυτελών αυτοκινήτων.

«Εχεις τους καραμπινιέρους, έχεις τη Φορολογική Αστυνομία, έχεις την Ακτοφυλακή… ακόμη και η Δασοφυλακή έχει εμπλακεί στις έρευνες! Δεν είναι να απορεί κανείς που οι πελάτες μάς εγκαταλείπουν», δηλώνει στη βρετανική εφημερίδα «Τέλεγκραφ» ο πρόεδρος του κλάδου της μαρίνας Ρομπέρτο Περόκιο. «Οι Αρχές προσπαθούν να δημιουργήσουν ένα κλίμα τρόμου. Εχουμε χάσει 40 σκάφη τους τελευταίους μήνες. Το μοναδικό σκάφος άνω των 25 μέτρων που έχει μείνει στη μαρίνα έμεινε επειδή είναι ήδη κατασχεμένο», δήλωσε ο Τζιοβάνι Σόρσι, διευθυντής μαρίνας στο Ρίμινι της Αδριατικής.

Το πογκρόμ αποδίδει. Η Φορολογική Αστυνομία κατάσχεσε πρόσφατα θαλαμηγό αξίας 1,2 εκατ. ευρώ στο Μπάρι, ο ιδιοκτήτης της οποίας δεν έχει υποβάλει ουδέποτε φορολογική δήλωση! Κατέσχεσε επίσης και θαλαμηγό, αλλά οι ιδιοκτήτες μαρίνας διαμαρτύρονται για το ανηλεές κυνήγι των «σκαφάτων», καθώς υπολογίζουν ότι έχασαν από την αρχή του έτους 30.000 πελάτες και… 200 εκατ. ευρώ. Διαμαρτύρονται και οι ιταλοί κατασκευαστές θαλαμηγών που ακύρωσαν σχέδια ναυπήγησης 30.000 σκαφών.

Τον περασμένο Δεκέμβριο, ο τεχνοκράτης Μόντι που έχει, ως γνωστόν, τη ρετσινιά του «τραπεζίτη της Goldman Sachs», για να περιορίσει τη φοροδιαφυγή και τη μαύρη οικονομία – που υπολογίζεται στα 275 δισ. ευρώ ετησίως ή στο 17,5% του ιταλικού ΑΕΠ – άρχισε να ελέγχει τους πολυτελώς διαβιούντες. Επιπλέον, πέρα από τους ελέγχους, επέβαλε στους κατόχους θαλαμηγών που ελλιμενίζονται στην Ιταλία φορολόγηση που φθάνει έως τα 700 ευρώ ημερησίως! Οχι πως αφήνει ανεξέλεγκτους ιδιοκτήτες ακριβών ακινήτων και άλλων περιουσιακών στοιχείων. Ομως οι «σκαφάτοι» διατηρούν το πλεονέκτημα ότι αρκεί να ανοίξουν πανιά για να απομακρυνθούν από τον έφορο.