Την κατασκευή του μεγάλου έργου έχει αναλάβει ο διεθνούς φήμης αρχιτέκτονας Σίντνεϊ Ράσεκχ – οι εργασίες θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2013. Η νέα αυτή πόλη θα ονομαστεί Γενίσεχιρ που θα πει Νεάπολη και εκτιμάται ότι θα έχει πληθυσμό γύρω στο ένα εκατομμύριο.

Εκεί θα οικοδομηθεί το ολυμπιακό χωριό, εφόσον η Κωνσταντινούπολη κερδίσει τη μάχη για τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2020. Μια μεγάλη έκταση 7.000 στρεμμάτων θα διατεθεί για τις ολυμπιακές εγκαταστάσεις. Στην περιοχή θα ιδρυθούν επίσης δύο μεγάλα πανεπιστήμια που θα έχουν τη δυνατότητα να δεχτούν 25.000 και 15.000 φοιτητές, αντίστοιχα.

Το Μετρό της Κωνσταντινούπολης θα επεκταθεί μέχρι τη νέα πόλη, για τις ανάγκες τις θα φτιαχτεί και νέα σιδηροδρομική γραμμή. Θα υπάρχει επίσης λιμάνι για κρουαζιερόπλοια ενώ οι επισκέπτες εκτιμάται ότι θα αυξηθούν λόγω του έργου αυτού από 9,5 στα 22 εκατομμύρια.

Το νέο αεροδρόμιο, το οποίο θα είναι το τρίτο στην Κωνσταντινούπολη έπειτα από το αεροδρόμιο Ατατούρκ και το αεροδρόμιο Σαμπιχά Γκιοκσέν, θα είναι σε θέση να εξυπηρετεί 100 εκατομμύρια επιβάτες τον χρόνο. Αναμένεται με αυτόν τον τρόπο να αποτελέσει εμπορικό και τουριστικό κέντρο της Ευρώπης, της Ασίας και της Μέσης Ανατολής.

ΚΑΙ ΝΕΑ ΓΕΦΥΡΑ. Δεν είναι όμως όλοι ενθουσιασμένοι με τα κατασκευαστικά μεγαλεία που ονειρεύεται η τουρκική κυβέρνηση. Η τρίτη γέφυρα που δρομολογείται πάνω από τον Βόσπορο, με το επιχείρημα ότι θα αμβλύνει την κυκλοφοριακή συμφόρηση και επιπλέον θα εξυπηρετήσει και τη νέα πόλη, προκαλεί την έντονη αντίδραση οικολόγων, πολεοδόμων και πολλών κατοίκων της Κωνσταντινούπολης.

Η τρίτη γέφυρα δεν θα περιορίσει τα μποτιλιαρίσματα, επιχειρηματολογούν∙ απεναντίας, θα δημιουργήσει περισσότερη κίνηση – όπως έκαναν και οι δύο υπάρχουσες γέφυρες -, θα αυξήσει τον αριθμό των οχημάτων στην Κωνσταντινούπολη και θα σημάνει το τέλος τόσο για τις ελάχιστες περιοχές πρασίνου που έχουν απομείνει όσο και για τους πολύτιμους υδροταμιευτήρες που έχουν μέχρι στιγμής αντισταθεί στην άτακτη εξάπλωση της Πόλης. Τελευταίος λόγος ανησυχίας είναι η απουσία εμπεριστατωμένης γεωλογικής έρευνας σε μια σημαντικά σεισμική ζώνη.

«Η τρίτη γέφυρα είναι ένα σχέδιο επενδύσεων σε ακίνητα, όχι ένα σχέδιο για τη μείωση του κυκλοφοριακού προβλήματος» λέει στην «Γκάρντιαν» ο Ακίφ Μπουράκ Ατλάρ, γραμματέας του Συλλόγου Πολεοδόμων της Κωνσταντινούπολης. «Η εμπειρία μας από τις δύο προηγούμενες γέφυρες δείχνει πως οι πρώτοι που θα ωφεληθούν είναι όσοι κερδοσκοπούν με τη γη».
Οι περιβαλλοντολόγοι, από την πλευρά τους, προειδοποιούν πως το σχέδιο θα θέσει σε κίνδυνο τις εναπομείνασες περιοχές πρασίνου στα βόρεια της Κωνσταντινούπολης. Ενα 80% του αυτοκινητοδρόμου του Βόρειου Μαρμαρά θα περάσει μέσα από δάση. Αρκετά γηγενή είδη ζώων και φυτών θα εξαφανιστούν και το εύθραυστο οικοσύστημα θα απειληθεί σοβαρά. Οι ήδη λιγοστοί υδροταμιευτήρες που εφοδιάζουν την Πόλη μπορεί να εξαντληθούν ή να μολυνθούν. Οπως λέει ο ακτιβιστής οικολόγος Γιουσούφ Γιαβούζ: «Πολλά δένδρα θα κοπούν. Κι αυτό θα ήταν καταστροφικό για την Κωνσταντινούπολη».