Τίτλους τέλους μέσω των εφημερίδων αποφάσισε να βάλει η Κάρμεν Μάουρα στη σχέση της με τον Πέδρο Αλμοδόβαρ. Και με τον αέρα του βραβείου Σεζάρ που κατέκτησε για την ταινία «Οι γυναίκες του τελευταίου ορόφου», αποφάσισε να κλείσει οριστικά την πόρτα στον σκηνοθέτη που την είχε αναδείξει σε μούσα του.
«Ηπιαμε έναν καφέ με αφορμή τα γυρίσματα του «Γύρνα πίσω», κάναμε τα γυρίσματα και αυτό ήταν όλο. Δεν πιστεύω ότι θα ξαναδουλέψω μαζί του, διότι στα γυρίσματά του επικρατούν νεύρα και ένταση, και αυτό δεν μου αρέσει», δήλωσε σε συνέντευξή της στην ισπανική εφημερίδα «Ελ Παΐς».
Η δήλωσή της πως θαύμαζε τον Αλμοδόβαρ και πως δεν της είναι εύκολο να δουλεύει με ανθρώπους που δεν είναι για την ίδια τόσο σημαντικοί όσο ο εκκεντρικός σκηνοθέτης – στην εφημερίδα «Eλ Μούντο» αυτή τη φορά – δεν ήταν αρκετή για να σβήσει τη φωτιά.
Ο ίδιος ο Πέδρο βεβαίως – χολωμένος πιθανόν – δεν πήρε δημοσίως θέση. Οχι όμως και ο παραγωγός των ταινιών του και μικρότερος αδελφός Αγκουστίν, που φρόντισε να απαντήσει στην 67χρονη ηθοποιό μέσω twitter. «Ηρέμησε, δεν σκεφτόμαστε να σε φωνάξουμε», ήταν η λακωνική, αλλά αιχμηρή απάντηση του αδελφού.
Ποιος είναι ο λόγος που Κάρμεν και Πέδρο αποφάσισαν να πάρουν εκ διαμέτρου αντίθετους δρόμους παραμένει άγνωστος. Aλλωστε μυστήριο κάλυπτε ανέκαθεν τη σχέση τους, καθώς η συνεργασία τους ήταν πολύχρονη – από την εποχή που ο Πέδρο δούλευε το πρωί ως υπάλληλος στην τηλεφωνική υπηρεσία της Μαδρίτης και το βράδυ γύριζε ταινίες και στην οποία και οι δύο είχαν προσδώσει μια μεταφυσική χροιά.
«Κατάφερα να φτάσω σ" ένα τρομακτικό σημείο επικοινωνίας με την Κάρμεν. Την καθοδηγούσα με έναν υπνωτικό τρόπο. Moυ δόθηκε όπως κανένας άλλος», έχει δηλώσει ο σκηνοθέτης για τη μούσα του που τον ακολούθησε όχι μόνο στην πρώτη του ταινία «Η Πέπι, η Λούσι, η Μπομ και τα άλλα κορίτσια», αλλά και στις «Αμαρτωλές καλόγριες», τον «Νόμο του πόθου», το «Ματαντόρ» και έως την στιγμή που η καριέρα του απογειώθηκε με τις «Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης».
Τι συνέβη και χάθηκαν επί 17 χρόνια – έως ότου ξαναβρεθούν το 2006 στο «Γύρνα πίσω» – ουδείς γνωρίζει. Οπως όλα δείχνουν, ήταν μια επανένωση που δεν άντεξε στον χρόνο.