Το θέμα είναι από αυτά που στοιχειώνουν την Αμερική τα τελευταία χρόνια. Η ιστορία των «Τριών του Μέμφις», παιδιών που βρέθηκαν δολοφονημένα το 1993. Εχουν γίνει ατελείωτα ρεπορτάζ, έχουν γυριστεί ταινίες, έχουν γραφτεί σελίδες επί σελίδων.

Η ανακοίνωση στις υποψηφιότητες των Οσκαρ του ντοκιμαντέρ «Paradise Lost 3: Purgatory» (Χαμένος Παράδεισος 3: Καθαρτήριο) τώρα κάνει τους γονείς των δύο από τα τρία παιδιά που δολοφονήθηκαν να βγουν και να φωνάξουν δυνατά.

Τα σώματα των 8χρονων παιδιών είχαν βρεθεί στο Δυτικό Μέμφις του Αρκανσο, κοντά στον ποταμό Μισισιπή, χωρίς ρούχα και δεμένα με κορδόνια παπουτσιών. Τα δύο από τα παιδιά είχαν πνιγεί στο νερό, το τρίτο, ο Κρίστοφερ Μπάιερς, πέθανε από αιμορραγία που είχε προκαλέσει ακρωτηριασμός.

Πώς είναι δυνατόν τώρα – λένε οι γονείς – να είναι προτεινόμενο για βραβείο ένα έργο «που δοξάζει τον Ντέιμιεν Ιτσολς, τον Τζέισον Μπόλντουιν και τον Τζέσι Μισκέλι;».

Οι τρεις – έφηβοι την εποχή που έγιναν τα εγκλήματα – έμειναν στη φυλακή 18 χρόνια και πέρυσι αφέθηκαν ελεύθεροι δηλώνοντας αθώοι, αφού έκαναν ειδική συμφωνία με τους εισαγγελείς και αποδέχτηκαν άλλα αδικήματα.

Στο μεταξύ, όλο αυτό το διάστημα καλλιτέχνες όπως ο Τζόνι Ντεπ, ο Εντι Βέντερ των Pearl Jam και άλλοι βγήκαν και τους υποστήριξαν ανοιχτά. Και αυτό γιατί, όπως είχε προκύψει στη συνέχεια, βρέθηκαν στοιχεία που δεν στην ενοχή των τριών – όπως το ότι εντοπίστηκε DNA που δεν ανήκε σε αυτούς. Τότε είχε θεωρηθεί ότι οι έφηβοι ήταν μέλη ομάδας σατανιστών και στην καταδίκη τους είχαν παίξει ρόλο οι μουσικές τους – χέβι μέταλ – προτιμήσεις και η προσωπικότητά τους, ενώ αποδείχτηκε πως δεν υπήρχαν επαρκή στοιχεία.

Το ενδιαφέρον για την υπόθεση δεν δείχνει να εξαντλείται. Η ταινία που είναι υποψήφια για Οσκαρ, σε σκηνοθεσία Τζο Μπέρλινγκερ και Μπρους Σινόφκσι, προβλήθηκε σαν το τρίτο μέρος σειράς ντοκιμαντέρ του ΗΒΟ, ενώ στο φετινό φεστιβάλ Sundance προβάλλεται και ένα ακόμη καινούργιο, το «West Of Memphis», σε παραγωγή του σκηνοθέτη του «Αρχοντα των Δαχτυλιδιών» Πίτερ Τζάκσον.