«Τα στοιχεία του 2011 είναι ενθαρρυντικά. Στο πλαίσιο αυτό της λιτότητας και της οικονομικής κρίσης, οι Ευρωπαίοι πολίτες συνέχισαν να πραγματοποιούν αεροπορικά ταξίδια σε επίπεδα ρεκόρ», δήλωσε με ικανοποίηση ο γενικός γραμματέας της ΑΕΑ Ούλριχ Σούλτε Στράτχαους.

Οι προκαταρκτικές εκτιμήσεις της ΑΕΑ αφορούν στατιστικές σε 31 από τα 35 μέλη της, των οποίων το συνολικό κέρδος αναμένεται να φθάσει το 1,5 δισ. ευρώ, έναντι του 0,5 δισ. το 2010, σύμφωνα με την ένωση.

Τα στοιχεία του 2010 επηρεάστηκαν από διάφορους ειδικούς παράγοντες, κυρίως το κλείσιμο του εναέριου χώρου μετά την έκρηξη ενός ηφαιστείου στην Ισλανδία.

«Ακόμη και με αυτά τα έκτακτα γεγονότα του 2010, βλέπουμε μια αύξηση της ανάπτυξης κατά 6% το 2011», δήλωσε ο κ. Σούλτε Στράτχαους.

Ωστόσο, φάνηκε λιγότερο αισιόδοξος για το 2012. «Οι εμπορευματικές μεταφορές–ένα βασικό βαρόμετρο για τη βιομηχανία–έχουν επιβραδυνθεί από τον Μάιο, και η επιβατική κίνηση περιορίστηκε κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2011, δήλωσε.

Οι οικονομικές επιδόσεις επηρεάστηκαν επίσης από τις υψηλότερες τιμές των καυσίμων και των νέων δεσμευτικών κανονισμών.

Οι Βρυξέλλες θα υποχρεώνουν πλέον τις αεροπορικές εταιρείες να αγοράζουν ένα μέρος των εκπομπών ρύπων των αεροσκαφών τους που αναχωρούν η κατευθύνονται προς την ΕΕ, παρά την εχθρότητα πολλών χωρών όπως η Κίνα και τις επικρίσεις της

ΙΑΤΑ.

Οι 35 ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες όπως η Lufthansa, η British Airways και η Air France – αλλά και η Οlympic Air και η Αegean – λειτουργούν 2.670 αεροσκάφη που συνδέουν 650 προορισμούς σε 167 χώρες με 11.100 πτήσεις την ημέρα κατά μέσο όρο. Προσφέρουν εργασία σε περίπου 405.000 άτομα και ο συνολικός κύκλος εργασιών τους ανέρχεται σε 86 δισ. ευρώ, σύμφωνα με την ΑΕΑ.