Ο κακός Εφραίμ στη φυλακή, ο καλός και παθιασμένος από έρωτα στο κινηματογραφικό φεστιβάλ του Βερολίνου!

Ας τα πάρουμε από την αρχή. Δύο, παρακαλώ, οι Ελληνες που θα φιλοξενηθούν στην επερχόμενη Μπερλινάλε από 9 ώς 19 Φεβρουαρίου. Η συμμετοχή του πρώτου έχει ανακοινωθεί πριν από μερικές βδομάδες. Πρόκειται για τα «Γλυκά όνειρα του Μουσταφά» (Mustafa’s Sweet dreams) του Αγγελου Αμπατζόγλου. Μια ιστορία για την τουρκική πόλη του μπακλαβά και για ένα παιδί που ονειρεύεται να γίνει ζαχαροπλάστης. Το φιλμ θα προβληθεί στο παράλληλο πρόγραμμα των πρωτοεμφανιζόμενων, νέων, σκηνοθετών (Generation 14+). Ομως το μεγάλο γεγονός αφορά στη συμμετοχή της ταινίας του Σπύρου Σταθουλόπουλου «Μετέωρα» στο επίσημο διαγωνιστικό πρόγραμμα του φεστιβάλ. Η παραγωγή είναι ελληνογερμανική, το «Κέντρο» δεν έβαλε δραχμή γιατί, όπως λέει ο καλλιτεχνικός του διευθυντής Γρηγόρης Καραντινάκης, «ουδέποτε κατατέθηκε σενάριο» και ο Σταθουλόπουλος, σχεδόν μόνιμος κάτοικος εξωτερικού, είναι γνωστός στην πιάτσα από την πρώτη του ταινία το «PVC1», κολομβιανής παραγωγής που είχε προβληθεί στο Φεστιβάλ των Καννών το 2007.

«Είναι γυρισμένο σε ντοκιμαντερίστικο στυλ, είναι τολμηρό, προκλητικό και για να γυριστεί σχεδόν κάναμε αντάρτικο πάνω στα Μετέωρα» μου έλεγε χτες το μεσημέρι, τηλεφωνικά από τη Θεσσαλονίκη η Ταμίλα Κουλίεβα, πρωταγωνίστρια της ταινίας. «Δηλαδή» τη ρωτάω «εμφανίζεσαι γυμνή;». «Κάτι περισσότερο» απαντάει με σημασία. Γιατί το στόρι είναι το φλιπσάιντ του Εφραίμ! Ετσι ακριβώς. Γιατί πέφτουν και ιδρώνουν οι τοίχοι από το πάθος μιας μοναχής και ενός μοναχού. «Απαγορευμένος έρωτας και φοβάμαι στην Ελλάδα θα καταλήξει απαγορευμένη ταινία». Λες; Ας την προβάλλουν πρώτα στον σεβασμιότατο Ανθιμο και μετά βλέπουμε. Α, ξέχασα. Στον ρόλο του μαναχού εραστή ο Τεό Αλεξάντερ. Το ψευδώνυμο του Θόδωρου Ζουμπουλίδη. Γνωστού από την αμερικανική τηλεοπτική σειρά «True Blood» και το «El Greco» του Σμαραγδή. Ως εκ τούτου, μια ευχή: να επιστρέψουν με τη Χρυσή Αρκούδα!

Αν τώρα σ’ αυτές τις δύο ελληνικές συμμετοχές προσθέσουμε και την τρίτη, με την ταινία «L» του πρωτοεμφανιζόμενου Μπάμπη Μακρίδη, η πρώτη ελληνική διαγωνιστική εμφάνιση στο αμερικανικό Sundance που κάθε χρόνο οργανώνει ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ, τότε ένα είναι το συμπέρασμα: βαρύς χειμώνας στην οικονομία, άνοιξη στον ελληνικό κινηματογράφο!