Η καινοτομία και η εξωστρέφεια είναι οι δύο σημαντικότεροι πυλώνες του κρητικού Ομίλου Καράτζη που του έχουν χαρίσει μια από τις πρώτες θέσεις στην παγκόσμια αγορά διχτυών συσκευασίας, κυρίως για οπωροκηπευτικά.

Το αντίκρισμα της πρωτιάς αυτής είναι ο κύκλος εργασιών της εταιρείας που παραγωγικά δραστηριοποιείται όχι μόνον στην Ελλάδα αλλά και στις ΗΠΑ και στη Γερμανία, και καταγράφει σημαντική αύξηση και μάλιστα εν μέσω διεθνούς ύφεσης. Στο πρώτο εξάμηνο του 2011 ο Ομιλος Καράτζη πέτυχε ρεκόρ πωλήσεων 33,1 εκατ. ευρώ και δεν είναι καθόλου απίθανο στο τέλος του έτους οι πωλήσεις της εταιρείας να υπερβούν τα 72 εκατ. από 57,23 εκατ. ευρώ που ήταν το 2010, ενώ αναμένεται και αύξηση των μεικτών κερδών του τα οποία το 2010 ήταν 11,9 εκατ. ευρώ.

Για τον 34χρονο σήμερα Αντώνη Καράτζη, διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, και γιο του ιδρυτή του Ομίλου, Μιλτιάδη Καράτζη, τα καλά αυτά αποτελέσματα που θα τα ζήλευαν ουκ ολίγες ελληνικές επιχειρήσεις και που βεβαίως αποτελούν ένα σαφές δείγμα του ελληνικού εξαγωγικού θαύματος, «αποτελούν έμπρακτη επιβεβαίωση της επιτυχημένης εμπορικής παρουσίας του Ομίλου στις διεθνείς αγορές όπου δραστηριοποιείται. Μια παρουσία που στηρίζεται στην καινοτομία και στην ανάπτυξη προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας για τους πελάτες μας».

Την επιχειρηματική αυτή φιλοσοφία ο Αντώνης Καράτζης την έκανε κτήμα του δουλεύοντας σε όλα τα τμήματα παραγωγής και εμπορίας της εταιρείας που ιδρύθηκε από τον πατέρα του, Μιλτιάδη. Μάλιστα, όταν σε πολύ νεαρή ηλικία έκανε τα πρώτα του βήματα στους χώρους δουλειάς της εταιρείας, δεν τα έκανε με την ιδιότητα του γιου του μεγαλομετόχου αλλά με την ιδιότητα ενός απλού εργάτη. Αυτή ήταν άλλωστε η εντολή του Μιλτιάδη Καράτζη ο οποίος τον προόριζε για διάδοχό του και ήθελε από τη μια να τον «σκληραγωγήσει» εργασιακά και από την άλλη να τον κάνει γνώστη όλων των τμημάτων της επιχείρησης. Μετά την πολυετή εκπαίδευση στα άδυτα της εταιρείας αλλά και τουριστικές σπουδές στην Ελβετία, ο Αντώνης Καράτζης ανέλαβε ουσιαστικά τα ηνία της εταιρείας και συγκεκριμένα τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου.

Από τότε και επειδή το 95% της παραγωγής της εταιρείας διοχετεύεται στις αγορές του εξωτερικού είναι υποχρεωμένος να ταξιδεύει συχνά στις χώρες όπου ο κρητικός Ομιλος δραστηριοποιείται παραγωγικά και εμπορικά. Στη Γερμανία και στις ΗΠΑ όπου διαθέτει εργοστάσια αλλά και σε άλλες χώρες όπως η Ιταλία, η Ολλανδία και η Αγγλία όπου ο Ομιλος Καράτζη έχει τους μεγάλους εμπορικούς του πελάτες. Παρά την αναπόφευκτη κούραση των αεροπορικών ταξιδιών ο κ. Καράτζης διευκολύνεται στις επαφές του καθώς μιλάει τις γλώσσες όλων σχεδόν των πελατών του: αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ιταλικά και ισπανικά. Τα προϊόντα της εταιρείας – δίχτυα για σχεδόν όλα τα αγροτικά προϊόντα και όχι μόνο – έχουν μπει στις αγορές 60 χωρών και των πέντε ηπείρων. Η απόκτηση αλλά και η διατήρηση των θέσεων της εταιρείας στις αγορές του εξωτερικού (πρώτη θέση σε διχτυωτούς σάκους, δεύτερη θέση σε άλλες κατηγορίες διχτυών) απαιτεί συχνά ταξίδια τόσο του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας όσο και των συνεργατών του. Ειδικά από τον Σεπτέμβριο μέχρι και τον Δεκέμβριο που κλείνονται οι μεγάλες συμφωνίες ο Αντώνης Καράτζης ή κάποιοι από τους συνεργάτες του θα πρέπει να βρεθούν μέσα στο αεροπλάνο τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα, για να συναντήσουν τους μεγάλους τους πελάτες, μεταξύ των οποίων είναι και αγροτικοί συνεταιρισμοί από τη Βαυαρία και τη Δανία.

Τουρισμός και φωτοβολταϊκά. Παράλληλα με τη βασική δραστηριότητα της παραγωγής και διάθεσης διχτυών, ο Ομιλος δραστηριοποιείται και στους τομείς του τουρισμού και των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Σε ό,τι αφορά την ξενοδοχειακή δραστηριότητα, τα έσοδα από τη λειτουργία του ξενοδοχείου «Nana Beach» διαμορφώθηκαν στο πρώτο εξάμηνο του 2011 σε 2,2 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 9%. Στον τομέα των ΑΠΕ αναμένεται να ξεκινήσει έως το τέλος Σεπτεμβρίου 2011 η λειτουργία φωτοβολταϊκών πάρκων συνολικής ισχύος 6 MW. Επιπρόσθετα, μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2011 πραγματοποιήθηκε η εξαγορά της LUSTROUS LIMITED & ΣΙΑ ΕΕ, η οποία διαθέτει άδεια φωτοβολταϊκών σταθμών ισχύος 5,5 MW.

Η ιστορία. Δημιουργός του Ομίλου ο οποίος παράλληλα με τις βιομηχανικές του δραστηριότητες ασχολείται και με τον τουρισμό (διαθέτει το τουριστικό συγκρότημα «Nana Beach» στο Ηράκλειο), είναι ο 76χρονος σήμερα επιχειρηματίας Μιλτιάδης Καράτζης.

Εκεί γύρω στις αρχές της δεκαετίας του 1950 ο Μιλτιάδης έφυγε από το χωριό του το Μελιδοχώρι Ηρακλείου με προορισμό τη Βιέννη και σκοπό να σπουδάσει Ιατρική στο Πανεπιστήμιο της «αυτοκρατορικής πόλης».

Τέσσερα χρόνια κράτησαν οι σπουδές του στην Ιατρική, αλλά κάπου εκεί σταμάτησε και η χρηματοδότηση των σπουδών του από τον οικογενειακό προϋπολογισμό και ο Μιλτιάδης Καράτζης αναγκάζεται να πιάσει δουλειά σαν ανειδίκευτος εργάτης σε μια αυστριακή βιοτεχνία. Από εργάτης έγινε πωλητής και στη συνέχεια ο αυστριακός ιδιοκτήτης της εταιρείας τον έκανε γενικό διευθυντή. Οι πρώτες αυτές επιχειρηματικές επιτυχίες τον έσπρωξαν να εγκαταλείψει τις ιατρικές του σπουδές και να καταστρώνει στο μυαλό του σχέδια να ανοίξει δική του επιχείρηση. Χωρίς να εγκαταλείψει άμεσα την επιχείρηση όπου ήταν γενικός διευθυντής στήνει στην Αυστρία τη δική του επιχείρηση που παρήγε μεταλλικά κλιπ για συσκευασίες αλλαντικών. Η επιχείρηση τα πήγαινε μια χαρά αλλά τον Μιλτιάδη Καράτζη τον τραβούσε σαν μαγνήτης η ιδιαίτερη πατρίδα του, το Μελιδοχώρι. Χωρίς πολλές σκέψεις πωλεί την επιχείρηση που έστησε στην αυστριακή πρωτεύουσα και επιστρέφει στην Κρήτη όπου λίγο αργότερα ιδρύει τη σημερινή του επιχείρηση. Μια επιχείρηση την οποία σήμερα μανατζάρουν τα δύο παιδιά του, ο Αντώνης και η Μαρίτα, η οποία είναι υπεύθυνη για τα οικονομικά του Ομίλου αλλά και για ένα μεγάλο μέρος της δουλειάς του τουριστικού συγκροτήματος του Ομίλου.