Από 1% έως 3% οι συντελεστές της έκτακτης εισφοράς

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ επιβαρύνσεις προκύπτουν από την έκτακτη εισφορά για όσους φορολογουµένους δηλώνουν εισοδήµατα πάνω από το αφορολόγητο όριο των 12.000 ευρώ, µε βάση όσα δήλωσε στη Βουλή ο υπουργός Οικονοµικών Γ. Παπακωνσταντίνου. Σύµφωνα µε όσα είπε ο υπουργός κατά την ενηµέρωση των βουλευτών στον ΚΤΕ Οικονοµικών του ΠΑΣΟΚ, η εισφορά σχεδιάζεται να επιβληθεί για τουλάχιστον µια 5ετία, µε συντελεστή 1% για εισοδήµατα από 12.000 έως 20.000 ευρώ, 2% για εισοδήµατα 20.000 έως 50.000 ευρώ και 3% για εισοδήµατα από 50.000 ευρώ και άνω. Οσο για το αφορολόγητο όριο, αυτό παραµένει στα 12.000 ευρώ.
Η εισφορά θα επιβάλλεται στο σύνολο του δηλωθέντος εισοδήµατος, χωρίς κλίµακα και χωρίς να αφαιρείται το αφορολόγητο όριο των 12.000 ευρώ.
Για παράδειγµα, για εισόδηµα 15.000 ευρώ προκύπτει εισφορά 150 ευρώ (15.000 ευρώ Χ 1%), και για εισόδηµα 20.000
ευρώ προκύπτει εισφορά 200 ευρώ (20.000 ευρώ Χ 2%). Αντίστοιχα, η εισφορά είναι 600 ευρώ για εισόδηµα 30.000 ευρώ, 800 ευρώ για εισόδηµα 40.000
ευρώ, 1.000 ευρώ για εισόδηµα 50.000 ευρώ κ.ο.κ.∆ιευκρίνισε επίσης ο κ. Παπακωνσταντίνου ότι το αφορολόγητο όριο του Φόρου Ακίνητης Περιουσίας µειώνεται στα 200.000 ευρώ (από 400.000 ευρώ σήµερα), ότι αναστέλλεται για φέτος η εξοµοίωση του φόρου του πετρελαίου θέρµανσης µε του κίνησης, καθώς επίσης ότι αίρεται το τραπεζικό απόρρητο για όσους διαχειρίστηκαν δηµόσιο χρήµα. Επίσης, παράταση έως τις 30 Ιουνίου, αυτή τη φορά για την ηλεκτρονική υποβολή δηλώσεων εισοδήµατος των ελεύθερων επαγγελµατιών (η προθεσµία έληξε χθες) ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονοµικών.














